چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

ایجاد یا اصلاح اکانت های پژوهشی

ایجاد یا اصلاح اکانت های پژوهشی

امروزه ایجاد پروفایل پژوهشی در ORCID،Google Scholar  و یا SCOPUS یکی از ضروریات برای هر پژوهشگر دانشگاهی است. با ایجاد اکانت های پژوهشی، پژوهشگران می‌توانند تمامی پژوهش‌های خود را یکجا جمع نموده و همچنین از امتیازات این اکانت ها استفاده نمایند.

گوگل اسکالر

گوگل اسکالر (گوگل اسکولار) بهترین موتور جستجوی رایگان منابع و مقالات علمی است. از طریق ایجاد پروفایل عمومی امکان مشاهده مشخصات هر نویسنده در نتایج جستجوی گوگل اسکالر وجود دارد. همچنین رزومه علمی آموزشی و تمامی پژوهش‌های هر نویسنده ای از طریق این صفحه شخصی قابل جستجو و مشاهده است. یک نکته مهم این است که چنانچه محققی چندین مقاله نوشته باشد اما تشابه اسمی با دیگر نویسندگان داشته باشد، باز هم می‌توان به راحتی اثر آن نویسنده را یافت. با استفاده از گوگل اسکالر، هنگامی‌که یک ارجاع جدید به اثر فرد در وب صورت گیرد، شمار ارجاعات و سایتیشن های به آن مقاله به‌صورت اتوماتیک آپدیت می‌شود.

با در اختیار داشتن این پروفایل پژوهشی در گوگل اسکالر مواردی همچون: مقالات منتشرشده توسط پژوهشگر، تعداد استنادهای دریافتی هر پژوهشگر، شاخص‌ h-index پژوهشگر، همکاران پژوهشی پژوهشگر، مشاهده فعالیت های پژوهشگر، و جستجوی مقاله‌ها بر حسب سال انتشار قابل مشاهده می گردد. همچنین ایجاد کتابخانه شخصی از این طریق فراهم می‌گردد.

ORCID

شناسه ORCID یک کد 16 رقمی است که به هر نویسنده به صورت انحصاری و اختصاصی تعلق می گیرد. دسترسی به این کد رایگان است و هدف از ارائه این سرویس فراهم آوردن یک شاخص مشخص برای هر نویسنده آزاد است. پژوهشگران و نویسندگان می توانند رزومه خود را در داخل این سرویس ثبت کنند و به جای ارسال رزومه این کد را در اختیار دیگران قرار دهند. افراد با در اختیار داشتن این کد می توانند وارد صفحه شخصی نویسنده شده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. مهمترین ویژگی کدORCID  این است که امکان اتصال به تمام پایگاه های معتبر مانندISI ، اسکوپوس، Researchgate و Linkedin را دارا می باشد.

همچنین این کد ابهامات مربوط به اسامی مختلف یک نویسنده را برطرف می نماید. بسیاری از سازمان های تحقیقاتی و انتشارات، سیستم خود را با ORCID یکپارچه کرده اند. در حال حاضر ارائه شناسه ORCID از سوی نویسندگان در هنگام پذیرش مقاله توسط مجله اجباری می باشد.

SCOPUS

اسکوپوس بزرگ‌ترین پایگاه داده چکیده و استنادی از انتشارات الزویر است و شامل ۲۶۵ میلیون رکورد می باشد. این پایگاه ابزاری بسیار مهم برای تجزیه و تحلیل پژوهش‌های مختلف است. یکی از ویژگی های این پایگاه دارا بودن اطلاعات علم سنجی مانند H-Index نویسندگان و دانشگاه هاست. این پایگاه دارای امکان جستجوی کلیدواژه در فیلدهای مختلف جستجو از طریق نام نویسنده، جستجو از طریق وابستگی سازمانی و جستجوی پیشرفته را دارا است. برای هر نویسنده می توان در سایت اسکوپوس پروفایل ایجاد کرد که شامل اطلاعات مهمی نظیر تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناختی آن ها، تعداد ارجاعات هر مقاله، شاخص ‌ h-index  پژوهشگر، وابستگی سازمانی پژوهشگر و غیره می باشد.

ایجاد یا اصلاح اکانت های پژوهشی در ضامن سلامتی

چنانچه در هر یک از مراحل ایجاد اکانت با مشکل مواجه شدید یا تمایل داشتید ما برای شما اکانت پژوهشی ایجاد کنیم، کافی است با ما تماس بگیرید یا در وبسایت ما ثبت سفارش کنید.

حریم خصوصی و امنیت مقالات و اطلاعات

ضامن سلامتی از اطلاعات مشتریان شامل اسرار پژوهشی، حقوقی، مشخصات شخصی، فایل‌ها و … حفاظت و حراست می کند. به شما اطمینان می دهیم اطلاعات و مقاله شما برای ما محرمانه تلقی می شود و هیچ گونه سو استفاده از موارد فوق صورت نمی ‌پذیرد.

ثبت سفارش

لطفا در سامانه ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. از قسمت تیکت ها، درخواست خود را به همراه توضیحات لازم و فایل مقاله ارسال کنید. کارشناسان ما فایل شما را بررسی و برآورد هزینه می کنند. فاکتور و مدت زمان انجام کار برای شما ارسال می شود. پس از پرداخت فاکتور، کار شما ارجاع می شود. چنانچه برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید، لطفا به اینجا مراجعه کنید یا با شماره 05138431199  تماس بگیرید.

سوالات متداول

قطعا هر پژوهشگری باید اکانت گوگل اسکالر داشته باشد. زیرا این اکانت به دقت مقالات هر فرد را لیست نموده، همکاران وی، تعداد ارجاعات و شاخص هایی مانند ضریب اچ را محاسبه و گزارش می دهد و به صورت خودکار مقالات جدید را به پروفایل پژوهشگر اضافه می نماید.

خیر، ضریب اچ که هرکدام از این پایگاه ها تولید می کنند متفاوت است. معمولا ضریب اچ که اسکوپوس ارائه می دهد به دلیل تعداد کمتر مقالات این پایگاه، کمتر از ضریب h ، ارائه شده توسط گوگل اسکالر است، اما اعتبار بیشتری دارد و بسیاری موسسات آموزشی مبنای کار ارزیابی خود را بر ضریب h ، اسکوپوس قرار داده اند.

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....