چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

بررسی سرقت ادبی

بررسی سرقت ادبی

سرقت ادبی به معنای استفاده از نظرات، ایده ها و دستاوردهای دیگران به نام خود بدون کسب اجازه از صاحب آن می باشد. مصادیق سرقت ادبی عبارتند از: کپی برداری از منابع دیگران بدون ذکر منبع، تغییر نام اثر دیگران به نام خود، استفاده از تمام یا بخشی از مقاله افراد دیگر در مقاله خود بدون استفاده از علائم نقل قول و غیره.

بنابراین سرقت ادبی نقض اخلاق نویسندگی است و مجازات هایی برای کسانی که مرتکب این امر می شوند، در نظر گرفته می شود. در مجلات معتبر علمی، مقالات ابتدا از نظر سرقت ادبی بررسی می شوند و در صورت داشتن سرقت ادبی بالاتر از حد مجاز ریجکت می شوند.

چگونگی تشخیص سرقت ادبی پیش از ارسال مقاله به مجله

یکی از کامل ترین و بهترین نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی، iThenticate می باشد. این نرم افزار با دقت بسیار بالا میزان کپی بودن مقاله را به شما اعلام می کند. نرم افزار iThenticate  بهترین نرم افزار برای بررسی تشابه مقاله معرفی شده است و توسط سردبیران بسیاری از انتشارات معروف نظیر ساینس دایرکت و اشپرینگر مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این نرم افزار مبتنی بر وب می توان اصالت مقالات علمی را مورد بررسی قرار داد.

اگرچه نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلفی نظیرgrammarly ، plag scan و plagiarism search برای بررسی سرقت ادبی وجود دارد اما iThenticate دارای عملکرد متفاوتی می باشد.

این نرم افزار یک مقاله را با سایر متون موجود در پایگاه‌های داده علمی مقایسه می کند و کپی‌ نبودن آن را تأیید یا رد می کند.

iThenticate با استفاده از یک الگوریتم مخصوص مقالات را اسکن می‌کند و با مقایسه با منابع دیگر، مشابه بودن محتوای مقاله را با مقالات در منابع دیگر نظیر مستندات آنلاین، انتشارات و مجلات علمی مورد بررسی قرار می‌دهد. نرم افزار iThenticate توانایی تشخیص وجود هر گونه شباهت میان محتوای یک مقاله با مقالات دیگر را دارد و آن را در ستونی موسوم به ستون شباهات درج می‌کند.

راهکارهای رفع سرقت ادبی
پارافریز یا بازنویسی مقاله
ذکر منابع و مآخذ
استفاده از نقل‌قول
ذکر منابع نقل‌قول
ذکر منابع پروژه‌های قبلی نویسنده

پارفریز مقاله: هر نویسنده ای می بایست پیش از استفاده از یک مطلب آن را به دقت مطالعه کند و تمامی مفاهیم آن را به خوبی درک کند. سپس با استفاده از عبارات و زبان مخصوص خود آن را بیان نماید.  هرچند که باید توجه داشته باشید در هنگام بازنویسی صحت متن اصلی مورد توجه واقع شود. به عبارت دیگر، از اعمال نظرات شخصی خود در هنگام استفاده از مطالب یک منبع دیگر پرهیز نمایید.

اشاره به منابع: در هنگام ذکر منابع و مأخذ، باید جزئیات مربوط به نام نویسنده یا نویسندگان، تاریخ انتشار و … نوشته شود. اجرای دقیق فرمت خواسته شده از سوی مجلات می تواند یکی از روش های رفع مشابهت مقاله باشد.

کاربرد نقل قول: استفاده از نقل قول هم یکی از روش‌های کاهش مشابهت مقاله است، هرچند که استفاده از تعداد زیاد کلمات (حداکثر 40 کلمه) در نقل‌قول‌ها پذیرفتنی نیست. در صورتیکه تعداد جملات نقل قول در نوشته زیاد شود بهتر است از روش بازنویسی برای آنها استفاده شود.

ذکر منابع نقل قول: در این روش شماره پاراگراف یا صفحه ای که نقل قول از آن برداشته می شود هم در مقاله قرار می گیرد.
اشاره نویسنده به منابع مورد استفاده در پروژه‌های قبلی: اگر نویسنده قصد دارد از مطالب قبلی خود در مقاله بعدی استفاده کند هم باید منابع را ارائه دهد تا درگیر سرقت ادبی نشود.

بازنویسی متون خود را به افراد خبره و مسلط بسپارید

برای بازنویسی مقاله خود به سراغ سرویس هایی بروید که دارای کارشناسان با تحصیلات عالیه هستند. این افراد معمولاً  در زمینه تعامل و ارتباط با نرم‌افزارهای سرقت ادبی دارای تجربه زیادی هستند و با حساسیت‌های نرم‌افزارهایی نظیر iThenticate آشنایی دارند. نویسندگان و کارشناسان مسلط می دانند که قبل از ارسال هر مقاله چه نقاطی را اصلاح کنند. به عنوان مثال با بازنویسی محتوای معلوم به صورت مجهول مانع از آن می شوند که نرم افزار متوجه شباهت محتوایی شود.  

ضامن سلامتی با خریداری اکانت iThenticate میزان درصد مشابهت مقالات را برآورد می کند. شما می توانید قبل از ارسال مقاله برای ژورنال مورد نظر، آن را برای ما ارسال نمایید تا میزان مشابهت آن را بررسی و گزارش آن را برای شما ارسال کنیم. سپس می توانید بر اساس میزان سرقت ادبی مقاله، (چنانچه کم باشد) آن را برای مجله ارسال کنید یا (چنانچه درصد آن بالا باشد) درصدد رفع آن و انجام پارافریز برآیید. اگر برای انجام پارافریز به کمک نیاز دارید، ما در کنار شما هستیم.

نحوه محاسبه هزینه بررسی سرقت ادبی

هزینه بررسی سرقت ادبی به صورت مقاله ای محاسبه می شود و گزارش کامل آن ارسال می گردد.

حریم خصوصی و امنیت مقالات و اطلاعات

ضامن سلامتی از اطلاعات مشتریان شامل اسرار پژوهشی، حقوقی، مشخصات شخصی، فایل‌ها و … حفاظت و حراست می کند. به شما اطمینان می دهیم اطلاعات و مقاله شما برای ما محرمانه تلقی می شود و هیچ گونه سو استفاده از موارد فوق صورت نمی ‌پذیرد.

ثبت سفارش

لطفا در سامانه ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. از قسمت تیکت ها، درخواست خود را به همراه توضیحات لازم و فایل مقاله ارسال کنید. کارشناسان ما فایل شما را بررسی و برآورد هزینه می کنند. فاکتور و مدت زمان انجام کار برای شما ارسال می شود. پس از پرداخت فاکتور، کار شما ارجاع می شود. چنانچه برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید، لطفا به اینجا مراجعه کنید یا با شماره 05136014377 داخلی 1 تماس بگیرید.

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....