چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

آشنایی با موسسه ISI

آشنایی با موسسه ISI 

موسسه ISI مخفف کلمه Institute For Scientific Information می‌باشد و به “موسسه اطلاعات علمی” مشهور است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد (دارای مدرک دکترای شیمی از دانشگاه پنسیلوانیا) تاسیس شد (البته قبل از آن نیز وجود داشت و در واقع تغییر نام داد).

موسسه ISI در سال ۱۹۹۲ به خاطر بیماری یوجین گارفیلد به شرکت تامسون (Thomson) فروخته شد. شرکت تامسون در سال ۲۰۰۲ شرکت رویترز را نیز خریداری کرد و شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) تشکیل شد که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد. موسسه ISI سابق یا تامسون رویترز فعلی در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۰ هزار کارمند در بیش از ۱۰۰ کشور جهان را دارا بود.

موسسه آی اس آی (تامسون رویترز فعلی) در سال ۱۹۷۸ حدود ۵۲۰۰ مجله را پوشش می‎داد. در سال ۱۹۹۸ این تعداد به ۸۰۰۰ ژورنال رسید و این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۱۷۵۹۰ مجله رسیده‎است. 

 

موسسه ISI چه کاری انجام می‌دهد؟

باید اشاره شود که موسسه ISI یا در واقع تامسون رویترز یک ابر شرکت است. این شرکت هم اکنون در حیطه‌های اقتصادی و حقوقی بسیار فعال بوده و درصد بسیار کمی از درآمدهایش اختصاص به بخش علمی دارد. این موسسه چندین زیر مجموعه دارد که دو زیر مجموعه آن در حیطه علمی بسیار مشهور هستند. این دو زیر مجموعه عبارتند از:

وب آف نالج (WOK) یکی از زیر مجموعه‌های تامسون رویترز است و دو وظیفه مهم را بر عهده دارد. اولین و مهم‎ترین کار آن این است که لیست مجلات معتبر را منتشر می‌کند که به مجلات ISI معروف هستند. برای ارزیابی این مجلات معتبر چند فاکتور مهم وجود دارد. دومین کار این بخش نیز تهیه ضریب اثر است که به گزارش استنادی مجلات معروف است.

وب آف ساینس (WOS) نیز در واقع قسمتی از شرکت تامسون رویترز است که به نوعی در داخل و بطن WOK قرار دارد و زیر مجموعه‌ای از آن محسوب می‌شود. WOS خود شامل پنج دیتابیس بزرگ است که از این پنج دیتابیس دو مورد مربوط به کنفرانس‎ها است. WOS حدود ۴۵ زبان مختلف را پوشش می‌دهد و ۱۲ هزار مجله با بالاترین ضریب اثر را پوشش می‎دهد. اگر مقاله‎ای دارای متن کامل باشد با آن لینک برقرار می‎کند. پوشش WOS برای علوم از ۱۹۰۰ به بعد، برای علوم اجتماعی از ۱۹۵۶ به بعد و برای هنر و علوم انسانی از ۱۹۷۵ به بعد را شامل می‎شود.

 

 

 

آشنایی با موسسه ISI

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوا تدریس داره ....