چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

انواع مقالات منتشر شده در مجلات علمی

انواع مقالات منتشر شده در مجلات علمی

مقاله علمی پژوهشی (Original article)

یکی از معمول ترین مقالات پژوهشی هستند که برگرفته از تحقیق و پژوهش خود مولف است. این مقالات در اصل حاصل پژوهش های جدیدی است که قبلا نظیر آن انجام نشده و شامل مقدمه، روش ها، نتایج، بحث و نتیجه گیری است.

این مقالات بسیار متداول بوده و بدلیل نو بودن محتوای آن احتمال پذیرش آن بیشتر است.

مقاله مروری (Review article)

این مقالات بیشتر به بررسی ادبیات پژوهش های انجام شده در یک زمینه خاص می پردازند و جایگاه فعلی موضوع و آینده آن را به تصویر می کشند. این مقالات به طور کلی به سه دسته مرور ادبیاتی، سیستماتیک ریویو و فراتحلیل تقسیم شده و معمولا بین 3000 تا 5000 کلمه و گاهی بیشتر نیز نگارش می شوند.

گزارش­ یا نامه کوتاه (Short reports or Letters)

این دسته از مقالات شامل گزارش خلاصه ای از یک مقاله پژوهشی است که داوران و ویراستاران معتقدند می تواند برای محققان و پژوهشگران جذاب باشد و در تحقیقات آینده این موضوع به کار آید. این مقالات از لحاظ تعداد کلمه محدودیت بسیاری دارند و در برخی مواقع قبل از انتشار مقاله اصلی، امکان انتشار این گزارش نیست.

مطالعه موردی (Case Study)

در این مطالعات به موارد خاص از یک پدیده جالب و جدید اشاره می شود. این مطالعات با هدف بحث بر نشانه‌ها، علایم بیماری، تشخیص و درمان آن انجام می گیرد. انجام این مطالعات به این دلیل که باید درباره مطالعه موردی باشد که قبلا ناشناخته بوده، نیازمند تجربه بسیار بالاست.

مقاله کارآزمایی بالینی (Clinical trial)

یکی از انواع مطالعات پزشکی است که بر روی جوامع انسانی انجام می گیرد و کاربرد مهم آن در مطالعه تاثیر داروها و روش های درمانی نوین است. کارآزمایی بالینی برای یک فرآورده دارویی زمانی بر روی انسان انجام می شود که از کیفیت این فرآورده و ایمنی غیربالینی آن اطلاعات قانع کننده جمع آوری شده باشد و تاییدیه مقامات بهداشتی یا کمیته اخلاق پژوهشی در کشوری که این پژوهش در آن انجام می پذیرد، کسب شده باشد.

مرور کتاب(Book review)

نقد یا مرور کتاب در اغلب مجلات علمی چاپ می شود و هدف آن ارائه بینشی درباره کتاب های اخیرا چاپ شده در یک موضوع خاص است. این مقالات عموما کوتاه بوده و برای پژوهشگران تازه کار مناسب می باشد زیرا از جدیدترین تحقیقات انجام شده در زمینه کاریشان آگاه شده و همزمان مقاله ای در روزمه خود اضافه می کنند.

مقاله نظری (Perspective, opinion, and commentary Article)

مقالاتی است که در آنها نویسنده به بررسی و تحلیل یک تحقیق خاص می پردازد.

این مقالات بسیار کوتاه بوده و معمولا تا ۲۰۰۰ کلمه محدودیت دارند. لذا در همین مقاله کوتاه نویسنده باید بتواند با دلیل و مدرک نظریه ای را رد کرده یا از آن حمایت کند و تئوری جدیدی مطرح کند.

مقالات ذکر دیدگاه (Perspective): دیدگاه شخصی فرد یا افرادی را بیان می کند.

مقالات ذکر نظر (Opinion) : منظر نگارنده مقاله درباره تفسیر، تحلیل یا روش خاص به کار رفته در یک پژوهش را منعکس می‌کند.

مقالات تفسیری(Commentaries) : عمدتاً نقدی بر یک مقاله یا کتاب یا گزارشی که به تازگی در یک زمینه علمی منتشر شده وارد می‌کند.

برای گرفتن مشاوره در خصوص نگارش انواع مقالات و ارسال آنها به مجلات یا کنفرانس ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

انواع مقالات منتشر شده در مجلات علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....