چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

تشخیص سرقت ادبی با ابزاری منحصر به فرد

مقالات علمی با ارائه دیدگاهی جدید و تازه، اصالت کار را هنگام نوشتن و به اشتراک گذاری داده ها منعکس می کنند. برای مقابله با سرقت ادبی در مقالات، از CrossCheck (ابزار تشخیص مشابهت) به منظور جلوگیری از سرقت ادبی یا کاهش تعداد موارد سرقت ادبی استفاده می شود. بررسی تشابه، با پشتیبانی iThenticate، به عنوان همکاری بین ناشران بزرگ و CrossRef تکامل یافت. این ابزار به ویراستاران، ناشران، نویسندگان و خوانندگان اجازه می دهد تا مقالات ارسالی را بر اساس پایگاه داده ای شامل میلیون ها مجله دانشگاهی دیگر بررسی کنند. این ابزار به افراد اجازه می دهد تا با بررسی خودکار تشابه متن، سرقت ادبی را تشخیص دهند.

سرقت ادبی
تشخیص سرقت ادبی با ابزاری منحصر به فرد

ویژگی های بررسی سرقت ادبی

ابزار بررسی مشابهت متن، پس از بارگذاری مقاله آن را از لحاظ شباهت به مطالب منتشر شده قبلی اسکن می کند. این مشابهت یاب متن کامل را با بیش از 38 میلیون مقاله و بیش از 20 میلیارد صفحه وب مقایسه می کند.

مطمئناً، متن برخی از نوشته ها بسیار شبیه به مقالات دیگر خواهد بود. از این رو، نتایج برای تعیین متن تکراری بررسی می شوند. اگرچه سازمان هایی مانند Springer، BiomedCentral، Adis، Birkhauser و Bohn Stafleu van Loghum از این نرم افزار استفاده می کنند اما سازمان های دیگری مانند انستیتو مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) از طریق یک فرآیند تشخیص سرقت ادبی تمامی مقالات و کنفرانس ها بررسی می کنند.

راهنمای سریع کاربر

اعضای کارکنان سازمان های مختلف انتشاراتی و داوطلبان دیگر (به عنوان مثال، نویسندگان، ویراستاران و غیره) مقالات جدید را در پایگاه داده بارگذاری می کنند. این کار را می توان به صورت دستی انجام داد یا ممکن است انتشارات این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهد.

سپس مقاله ارسالی بررسی می شود. گزارش تهیه شده شباهت ها را برجسته می کند و باید به دقت بررسی شود تا سرقت ادبی واقعی را از شباهت تصادفی تشخیص دهید. این گزارش نمره کلی شباهت ها را نشان می دهد. گزارشات می توانند براساس شباهت، ردیابی محتوا یا بیشترین تطابق اصلاح شوند.

نتایج سرقت ادبی چه معنی دارد؟

گزارش های شباهت چندین ویژگی دارند:

– متن بوسیله رنگ هایلایت شده و با شماره نشان داده می شود.

– منبع اصلی در کنار صفحه نشان داده می شود و متناسب با کدگذاری درون متنی رنگ و شماره گذاری می شود.

– درصد شباهت مقاله با منبع برای هر مقاله یا منبعی که زبان مشترک دارد مشخص شده است.

– جمع بندی نمرات تشابه مقاله ارائه می شود.

فردی باید این گزارش را بررسی کند و متغیرهای مختلفی مانند میزان شباهت، اصالت مطالب کپی شده (به عنوان مثال زبان استاندارد یا روتین)، متن مطالب مشابه و انتساب به نویسنده یا منبع را در نظر بگیرد. Springer هنگام در نظر گرفتن نمرات تشابه هر منبع، توصیه می کند که نمره 1 تا 5 درصد بدون بررسی، بیشتر از 10 درصد به بررسی سریع و بیشتر از 20 درصد به بررسی کامل نیاز دارد.

ملاحظات مهم

فرهنگ ها از نظر سرقت علمی متفاوت است. برخی از جوامع ممکن است معتقد باشند که کپی برداری نشانه احترام است در حالی که دیگران به فردیت یا منحصر به فرد بودن اهمیت می دهند. علاوه بر این، نویسندگان باتجربه ممکن است از نیت نویسنده تازه کار آگاهی نداشته باشند. در این صورت، ممکن است نویسندگان اجازه کپی یا استفاده مجدد از متن را داده باشند.

در نهایت وجود انسجام در کارهای یک محقق باعث اعتماد به کار وی می گردد. با استفاده از گزارش بررسی مشابهت، یک نویسنده می تواند آنچه دیگران می نویسند را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که متن وی به طور ناخواسته کار نویسنده دیگر را کپی نمی کند. همچنین با پیشرفت علم و رقابت پذیری بیشتر، مقاله محققان بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

تشخیص سرقت ادبی با ابزاری منحصر به فرد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....