چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

راهنمای نمایه‎ سازی مجلات در ESCI

راهنمای نمایه ‎سازی مجلات در ESCI

در اواخر سال 2015 شرکت تامسون رویترز مجلات نمایه‎ شده در نمایه جدید ای اس سی آی خود را با بيش از 2400 نشریه رونمایی کرد. نمایه ای اس سی آی نسخه جدیدی از وب آف ساینس است که پس از واگذاری به شرکت کلاریویت آنالیتیکس زیر نظر آن شرکت به فعاليت خود ادامه می‎ دهد و مجلات علمی موجود در سرتاسر دنيا را ارزیابی و برای استناد سازی در وب‎ سایت خود انتخاب می‎ کند. نمایه شدن یک مجله در نسخه ای اس سی آی بدان معنا است که مجله مورد نظر، مراحل اوليه بررسی جهت اخذ فاکتور تاثير را با موفقيت داشته باشند و پس از آن، مجله بر اساس نوع موضوع خود در یکی از نمایه‎ های: اس سی آی ای (نمایه استنادی گسترده علوم)، اس اس سی آی (نمایه استنادی علوم اجتماعی) یا ای اچ سی آی (نمایه استنادی هنر و علوم انسانی) انتقال داده می ‎شود و فاکتور تاثیر دریافت می‎ نماید.

این نمایه شامل مجلاتی است که:

– روند داوری آن ‎ها به‎صورت داوری بدون ذکر نام داوران (Peer Review) است.

– از شيوه چاپ و نشر اخلاقی پيروی می‎ کنند و دارای گواهی کمیته بين ‎المللی اخلاق هستند.

– از لحاظ مطالب و محتوای علمی برای جامعه علمی ارزشمند هستند.

– از لحاظ فنی، ملزم به رعایت اصول شرکت هستند. مجلاتی که ارسال مقاله به آن‎ها کاملاً الکترونيکی و آنلاین است، در این گزینش، ترجيح داده می ‎شوند.

قابل ذکر است که امکان جستجو، کشف و نيز قابليت استناد به مجلاتی که در نسخه جدید ای اس سی آی نمایه می ‎شوند، بالا می‎ رود و این نکته جایگاه بين ‎المللی مجله را افزایش می‎ دهد.

مزایای ای اس سی آی چیست؟

با نمایه ‎سازی در ای اس سی آی خواهید دید که ارزش مجله بهبود خواهد یافت، این نمایه شاخص بالایی از کيفيت را برای نشریات فراهم می ‎کند که برای ارتقاء نویسندگان نيز مطلوب است.

 

 

 

راهنمای نمایه‎ سازی مجلات در ESCI

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....