چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکاتی پیرامون هزینه چاپ در مجلات

نکاتی پیرامون هزینه چاپ در مجلات

با توجه به نیاز‎های مالی مجلات برای بقای خود، استفاده از روش‎های درآمد زایی یک امر طبیعی می‎باشد. بسیاری از مجلات علمی به سازمان‎ها و یا دانشگاه‎های معتبر جهانی وابسته هستند و ضمن دریافت بودجه، چاپ مقالات را بصورت رایگان انجام می‎دهند، در مقابل نیز مجلات غیر وابسته و یا غیر وابسته مالی نیز با دریافت مبلغی جهت چاپ و داوری مقاله و از سوی دیگر دریافت هزینه دسترسی به نسخه کامل مقالات (Full Text) نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می‎نمایند.

هزینه‎هایی که از محققان جهت چاپ مقالات در نشریات دریافت می‎گردد معمولا با عنوان‎های زیر می‎باشد:

– هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee

– هزینه دسترسی رایگان یا Open Access، با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده‎تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را افزایش می‎دهد.

– هزینه داوری سریع، گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می‎انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه‎ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد. لطفا دقت فرمایید داوری سریع به معنی پذیرش مقاله شما در مجله نمی‎باشد!

– هزینه انتشار، گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه‎ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می‎کنند.

 

 

 

نکاتی پیرامون هزینه چاپ در مجلات

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....