چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکات تخصصی در مورد چاپ مقاله در PubMed

محققان پس از دفاع از پایان نامه، به دنبال استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن هستند. چاپ مقاله در مجلات معتبر که در PubMed نمایه شده باشند رویایی برای هر محقق است. مقالات منتشر شده در PubMed همانند معیاری قابل ارزیابی عمل می کنند که موفقیت پژوهشی شما را نشان می دهند. با این وجود، قرار گرفتن در صدر انتشارات دنیای مجلات بلافاصله بعد از نوشتن یک پایان نامه کار آسانی نیست. مواردی همچون تعیین اینکه چه چیزی باید چاپ شود، چه تعداد مقاله می توان از یک پایان نامه استخراج کرد و تصمیم گیری در مورد اینکه آن را کجا باید به چاپ رساند نیاز به برنامه ریزی هوشمندانه دارند.

PubMed
نکات تخصصی در مورد چاپ مقاله در PubMed

چگونه پایان نامه از یک دست نوشته متمایز می شود؟

یکی از اولین مواردی که باید درک شود این است که یک پایان نامه را نمی توان مستقیما به صورت یک مقاله ترجمه کرد. به همین دلیل است که باید بارها و بارها از نو نوشته شود. یک پایان نامه بر اساس ملزومات دانشگاهی پیش نویسی می شود. پایان نامه شامل فصل هایی می شود که محدودیتی در تعداد لغات ندارد و مهم نیست چقدر طولانی باشد. نویسندگان باید همه نتایج خود از جمله داده های خام را با توضیح کامل طراحی ها، روش ها و پروتکل های آزمایشی ارائه دهند. از طرف دیگر، نویسندگان باید مقاله/ دست نویس خود را بر اساس دستورالعمل های مجله با رعایت کامل سبک و قالب بنویسند. هر بخشی باید مختصر و منسجم باشد. نویسندگان باید تنها به صورت انتخابی و یافته های کاملا مرتبط را برای تاثیرگذاری بیشتر مقاله ارائه دهند.

چگونه پایان نامه را به یک مقاله تبدیل کنیم؟

  1. اگر پایان نامه شما بر اهداف تحقیقاتی متنوع تمرکز دارد تمرکز را بر یک پرسش واحد محدود کنید.
  2. بر اساس موضوع تحقیقتان، مجله هدف مناسب را انتخاب کنید. اهداف خود را با اهداف و حوزه کاری مجله مطابقت دهید.
  3. به سبک نگارش خود توجه داشته باشید. توصیه های ارائه شده توسط مجله از جمله ساختار پیشنهادی و سبک ارجاع را حتما بررسی کنید.
  4. مقاله بسیار کوتاه تر و مختصرتر است (3000 تا 7000 کلمه). بنابراین باید طول مقاله را کوتاه کرده و آنها را  خلاصه نمایید. به جای برداشتن و کپی کردن قطعه هایی از پایان نامه تان، همیشه بهتر است هر فصل را دوباره بازنویسی کنید. در حالی که بر یافته های اصلی که قصد انتقال آن به خواننده را دارید تمرکز می کنید بخش های گلچین شده پایان نامه تان را مورد هدف قرار دهید.
  5. از مقدمه پایان نامه خود برای نوشتن چکیده استفاده کنید. به صورت واضح هدف تحقیق خود، موضوع تحقیق، روش تحقیق مورد استفاده، یافته های اصلی و یک عبارت نتیجه گیری کوتاه که آیا اهداف شما تامین شده است یا خیر را بیان کنید.
  6. در مقدمه باید دلایل منطقی و محتوای تحقیق با در نظر گرفتن حوزه مجله هدف ارائه شود. به مقالات اخیر و مهم استناد کنید. منابعی را انتخاب کنید که مستقیما بر یافته های تحقیقی که قصد ارائه آن را دارید تمرکز داشته باشد. مطالعات مشابه را با یک توضیح مشترک گروه بندی کنید و با مقاله خود ترکیب کنید. برای مثال: تحقیقات متعددی افزایش ارسال سیگنال و محافظت نورونی را در استفاده از مکمل شاه توت گزارش داده اند [18-12].
  7. در زمان نوشتن بخش روش های تحقیق، به یاد داشته باشید که ویراستاران و داوران نیازی به دانستن همه جزئیات برای روش هایی که از آنها در مقالات چاپ شده استفاده شده و به تایید رسیده اند ندارند. این بخش را به طور خلاصه بنویسید و مطمئن شوید که توضیح کافی برای روش هایی که جدید هستند ارائه شود. این کار به شما کمک می کند از دغدغه هایی مانند تکراری بودن تحقیق اجتناب کنید. سعی کنید مرتبط ترین اطلاعات را ارائه دهید. برای مثال روش نمونه گیری، معیارهای ورود به تحقیق یا خروج شرکت کنندگان، روش تجزیه و تحلیل داده ها و غیره.
  8. تنها نتایجی را بگنجانید که مختص به مسئله تحقیق شما باشد. در بخش مقدمه فقط بر روی یافته هایی بحث کنید که به اهداف تحقیق شما کاملا مرتبط باشند. از جداول و اشکال برای نشان دادن موثرتر نتایج خود استفاده کنید. دیگر مقالات را بر اساس رد یا حمایت از یافته ها و ادعاهای شما با مقاله خود تلفیق کنید.
  9. یافته های کلیدی خود را خلاصه کنید. هر گونه محدودیت تحقیق را به صورت خلاصه ذکر کنید. بر معنای مطالعه خود در راستای اهداف مجله تأکید کنید.
  10. مرتبط ترین و جدیدترین منابع را در فرمت صحیح ذکر کنید. اگر بخواهید منابع را سریعا بر اساس دستورالعمل سبک مجله دوباره فرمت بندی کنید نرم افزارهای مدیریت رفرنس در دسترس هستند. در زمان ویرایش مقاله مراقب ناهماهنگی با منابع باشید.

راهنمای گام به گام برای سابمیت و انتشار در PubMed

هنگامی که مقاله شما آماده شد گام بعدی انتشار مقاله در مجله هدف است. به علاوه، برای بسیاری از مححقان و نویسندگان نمایه شدن مقالاتشان در PubMed یک هدف با اولویت بالا است. چندین راه برای سابمیت و انتشار مقاله در PubMed وجود دارد. مجلات نمایه شده در PubMed ممکن است همه مقالات خود را مستقیما بدون مشارکت نویسنده به PubMed فرستاده و ذخیره کنند. در موارد خاص، مجلات ممکن است این کار را به صورت انتخابی انجام داده و تنها تعداد محدودی را از طرف آنها ارسال نمایند. در این سناریو، نویسنده ها می توانند از ناشر درخواست سابمیت مقاله  از طرف خودشان را نمایند. اگر مجلات این کار را در یک دوره یک ماهه بعد از انتشار انجام ندادند، نویسندگان می توانند دست نوشته های نهایی داوری شده خود را از طریق سیستم NIHMS آپلود کنند. بیایید ببینیم پروسه سابمیت مقاله به PubMed به عنوان یک نویسنده چگونه است.

برای بررسی مسائل مربوط به کپی رایت با ناشر خود تماس بگیرید

قبل از ادامه سابمیت مقاله به PubMed، باید به ناشر اطلاع داده و ورودی ها را از آن بگیرید. می توانید در یک ایمیل به ناشر، استنادات مقاله چاپ شده شامل شماره/ اطلاعات کمک مالی NIH را ارسال کرده و موارد زیر را خواستار شوید:

  • بپرسید که آیا مجله قصد دارد مقاله شما را ارائه دهند یا شما خودتان این کار را می توانید انجام دهید.
  • بپرسید آیا دوره محرومیتی وجود دارد.
  • در مورد نسخه دست نوشته ای (که معمولا در دست نوشته داوری شده نهایی وجود دارد) که می شود آن را سابمیت کرد پرس و جو کنید.
  • بپرسید آیا نیاز به ویراستاری یا تجدید نظری قبل از سابمیت به PubMed هست یا خیر.

مقاله خود را سابمیت کنید

قابلیت سابمیت مقاله خود را در رابطه با سیاست دسترسی عمومی NIH تایید کنید.

مطمئن شوید که همه اطلاعات را قبل از روند سابمیت بدست آورده باشید. این اطلاعات عبارتند از اطلاعات مربوط به کمک مالی، استناد برای انتشار (تاریخ انتشار، عنوان، نام مجله و غیره)، نسخه نهایی داوری شده دست نوشته، فایل های تکمیلی و دوره تحریم بر اساس آنچه که توسط ناشر ذکر شده است.

یک حساب NCBI ایجاد کنید و یا اگر قبلا این کار را کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. در همه فیلدها اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و فایل های خود را آپلود نمایید. به دقت چکیده ای که سابمیت می شود را بازبینی کنید تا اطلاعاتی را که وارد کرده اید صحیح باشد. مبلغ لازم برای سابمیت مقاله خود را واریز کنید.

پروسه بعد از سابمیت

NIH یک NIHMSID به فایل های ذخیره شده ارائه می دهد و آنچه که سابمیت شده است را به فرمت PMC تبدیل می کند. سپس NIH آن را برای بازبینی به نویسنده می فرستد. نویسنده بازبینی کننده آنچه که سابمیت شده را تایید کرده، منابه بودجه را پیوند می دهد و تاریخ انتشار عمومی را نهایی می کند. به دنبال آن، NIH مقاله سابمیت شده را به فرمت نهایی PMC تبدیل می کند. به محض اینکه داور فایل آماده شده PMC را در NIHMS تایید کرد، NIH به مقاله یک PMCID اختصاص می دهد. نسخه کامل متن دست نوشته حالا به صورت رایگان در PMC بر طبق تاریخ انتشار عمومی در دسترس خواهد بود.

نکات تخصصی در مورد چاپ مقاله در PubMed

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top