چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نگارش مقاله گزارش وضعیت

شما به عنوان یک محقق یا دانشمند ممکن است با مقالات تحقیقاتی زیادی آشنایی داشته باشید که در آنها هر دو جنبه یک بحث و یافته های موجود بر اساس حقایق مد نظر قرار داده می شود. اما آیا در مورد مقاله دانشگاهی مهم دیگری که مقاله گزارش وضعیت نامیده می شود آگاهی دارید؟ مقاله گزارش وضعیت به بررسی یک مساله بحث برانگیز می پردازد و بر یک جنبه از بحث تمرکز می کند و دیدگاه های ارزشمندی در مورد چگونگی تفسیر موضوعاتی که علم در آن دچار ابهام است فراهم می آورد. همچنین فرمتی برای دانشمندان و محققان برای ارائه راه حل هایی برای حل مسائل فراهم آورد. همانند دیگر مقالات تحقیقاتی، مقالات گزارش وضعیت هنوز هم در حقایق، آمار، شواهد و داده ها ریشه دارند. به علاوه، نویسنده ها را قادر می سازند تا در مورد آنچه این حقایق و داده ها به ما می گویند موضع بگیرند. در این مقاله، ما در مورد چگونگی ساختار مقاله مناسب و به اشتراک گذاشتن نکات تخصصی در مورد نوشتن مقاله گزارش وضعیت عالی که به طور واضح استدلال یا نظر را ارائه می دهد، بحث خواهیم کرد.

نگارش مقاله گزارش وضعیت
نگارش مقاله گزارش وضعیت

چکونه موضوع مناسبی برای مقاله گزارش وضعیت خود پیدا کنیم؟

انتخاب یک موضوع خوب به اندازه یک بحث قوی برای ایجاد یک مقاله با ساختار مناسب اهمیت دارد. نوشتن مقاله ای خوب در مورد موضوعی که جالب و بحث برانگیز نیست صرفا هدر دادن وقت و تلاش است. بنابراین چگونه می توانید بهترین موضوع را برای بحث خود انتخاب کنید؟

مانند همه انواع تحقیقات، شما نیز باید با تحقیقات مقدماتی شروع کنید. اگر پاسخ به سوالات زیر مثبت است موضوع انتخابی برای یک مقاله گزارش وضعیت مناسب می باشد:

  • آیا موضوع در مورد مسئله ای بحث برانگیز و ناب است؟
  • آیا دو موقعیت و دیدگاه واضح وجود دارد؟
  • آیا بحث کافی برای حمایت از آن موقعیت ها و دیدگاه ها دارید؟
  • آیا حوزه موضوع قابل مدیریت است؟

هنگامی که موضوعی پیدا کردید که با این معیارها مطابقت داشت باید تحقیق کنید تا پرونده ای محکم به نفع استدلال خود بسازید. این موضوع بدان معنی است که شواهد حمایت کننده ای (برای هر دو طرف بیابید) درست مثل همان کاری که برای یک مقاله تحقیقاتی معمولی انجام می دهید. با درج شواهد اثبات کننده برای طرف مقابل شما قادر خواهید بود استدلال های متناقض را به روشنی رد کنید. به بیان دیگر، شما به ضعف های شواهد استناد شده توسط طرف مقابل اشاره کرده و یا بر نقاط قوت شواهدی که برجسته است تاکید می کنید.

چگونه باید ساختار یک مقاله گزارش وضعیت را تنظیم کنیم؟

ساختار یک مقاله گزارش وضعیت انعطاف پذیر است اما باید عموما از یک جریان ساده پیروی نماید تا به صورت واضح بتواند مفهوم مسئله و موقعیت و دیدگاه نویسنده (ها) را برساند. یک مقاله گزارش وضعیت باید با بیان صریح مسئله و ارتباط آن با جامعه علمی و یا کل جامعه آغاز شود. سپس باید به جایگاه اصلی نویسنده بپردازد. برای نمونه:

1- پیش زمینه: برای دهه ها، WHO خواستار تصویب مالیات برای غذاهای ناسالم شده است تا ما را از مصرف محصولاتی که برای سلامتی مان ضرر دارد دلسرد کند.

2- ارتباط: نشان داده شده است که قند تاثیری منفی بر سلامت دارد و نقش مهمی در افزایش نرخ چاقی در آمریکا ایفا می کند.

3- گزارش وضعیت: آمریکا باید برای نوشیدنی ها با قند اضافه مالیات وضع کند تا مصرف قند را کاهش داده و عادات سالم تر غذایی ترویج پیدا کند.

سپس نویسنده باید استدلال های رایج و مخالفت های احتمالی علیه این موضع را به صورت واضح فهرست نماید. در ادامه مثال ما:

1- استدلال 1: مالیات بر نوشیدنی های شیرین که عموما بر نوشابه های گازدار تمرکز دارد نمی تواند بر محصولات دیگری که به همین اندازه تاثیر منفی بر سلامت دارد مثل آبمیوه ها و یا شکلات تاثیری داشته باشد.

2- استدلال 2: مالیات بر نوشیدنی های شیرین واپسگرایی است و بار مالی برای مصرف کننده های بی بضاعت ایجاد می کند.

یک مقاله گزارش وضعیت قوی اعتبار استدلال های مخالف را تایید کرده و سپس دلایلی را بیان می کند که چرا موضع نویسنده همچنان موضع صحیح است. در مثال ما، نویسنده می تواند استدلال های مخالف را به صورت زیر ادامه دهد:

1- استدلال مخالف 1: درست است که مالیات بر نوشیدنی های شیرین بر تمام منابع قند اضافه شده در رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی ها تأثیر نخواهد گذاشت اما با این حال، این امر برای رسیدن به هدف خود در کاهش مصرف قند، همچنان تأثیر قابل توجهی در یک منبع عمده قند اضافه دارد.

2- استدلال مخالف 2: تمامی مالیات های مصرفی واپسگرا هستند. مالیات بر نوشیدنی های شیرین زمانی موثرتر خواهد بود که با ارائه یارانه برای غذاهای سالم مثل میوه و سبزیجات همراه باشد.

در نهایت نکات اصلی خود را خلاصه کنید و موقعیت و نظر خود را در نتیجه گیری تان بیان کنید. تمام استدلال های مقاله باید با حقایق، داده ها و شواهد و با استناد درست به منابعتان حمایت شود. بدین صورت، یک مقاله گزارش وضعیت هیچ تفاوتی با یک مقاله معمولی ندارد. اگرچه چنین بخشی از بازبینی مقالات ضروری نیست اما می تواند مقاله را قوی تر نماید.

ده نکته برای نوشتن یک مقاله گزارش وضعیت قوی

حالا که می دانید مقاله گزارش وضعیت چیست بگذارید برخی از نکات نوشتن یک مقاله گزارش وضعیت قوی را بررسی کنیم:

  1. یک موضوع مناسب و مرتبط با دو جهت گیری مخالف انتخاب کنید.
  2. با یک تحقیق مقدماتی شروع کنید، شواهد اثبات کننده از استدلال های مخالف و موافق موضع خود را جمع آوری کنید.
  3. مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. باید لحن خود را بسته به کسانی که مقاله برایشان نوشته می شود (عموم مردم، دانشمندان دیگر، سیاست گذاران و غیره) انتخاب کنید.
  4. صریحا موضع خود را در مورد موضوع بیان کنید.
  5. استدلال های مخالف موضع خود را فهرست کرده و رد کنید.
  6. برای پشتیبانی از استدلال خود، از داده ها و شواهد پشتیبان استفاده کنید.
  7. منابع خود را به درستی با استفاده از استناد صحیح نسبت دهید.
  8. آن را ساده نگه دارید. مقالات گزارش وضعیت نیازی به جزئیات اضافه ندارند. نکات خود را واضح و خلاصه ارائه دهید.
  9. در هر پاراگراف مقاله باید تنها در مورد یک ایده صحبت شود.
  10. از فردی بخواهید که مقاله شما را اصلاح کند تا مطمئن شوید به خوبی خوانده می شود و حرفه ای به نظر می رسد.

یک مقاله گزارش وضعیت می تواند راهی فوق العاده برای توسعه افق های شما و نوشتن نوع جدیدی از مقاله تحقیقاتی باشد. اگرچه مقاله گزارش وضعیت با مقاله معمولی فرق دارد اما باز هم دیدگاه های ارزشمندی به جامعه علمی ارائه می دهد. با استفاده از این ده نکته برای نوشتن یک مقاله گزارش وضعیت موثر استفاده کنید.

نگارش مقاله گزارش وضعیت

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....