چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چگونه مقاله نویس خوبی شویم؟

چگونه مقاله نویس خوبی شویم؟

1- مقاله زیاد بخوانید.

برای اینکه مقاله نویس خوبی شوید ابتدا بایستی مقالات زیادی در حیطه کاری خود بخوانید. بدین جهت می توانید از سایت Sid.ir استفاده نمایید.

2- پژوهش های خوب در حیطه خود را عینا تکرار نمایید.

انجام این مورد در دنیای علم مرسوم است زیرا هر پژوهش بایستی بارها و بارها تکرار شوند تا در مورد آن ها بتوان با قطعیت نظر داد. برای این کار می توان پرسشنامه ها و ابزارهای آن پژوهش را دوباره انجام داده و در مورد آن مقاله بنویسید.

3- برای همایش ها مقاله ارسال نمایید.

ارسال مقاله برای همایش ها می تواند یک کلاس مقاله نویسی باشد زیرا حداکثر چیزی که از دست خواهید داد اینست که مقاله شما رد می شود. بسیاری از دانشجویان مقاله نویسی را با ارسال مقاله به همایش ها شروع می کنند. همچنین می توانید در همایش ها بدون ارائه مقاله شرکت نمایید.

4- یک مقاله هرچند ضعیف بنویسید.

نوشتن یک مقاله ضعیف از ننوشتن آن بهتر است پس باید هر چه زودتر نوشتن مقاله را آغاز نمایید.

5- از دانشجویان دیگر برای بررسی مقاله خود راهنمایی بگیرید.

پس از نگارش مقاله، از یک دانشجو که مقاله نویسی کرده است، درخواست کنید ایرادات مقاله شما را بررسی و روی مقاله کامنت گذاری نماید. این روش بهترین راه یادگیری مقاله نویسی است.

6- ساختار استاندارد مقالات را رعایت نمایید.

ساختار استاندارد مقالات را پیدا کرده و مطالب را در آن ساختار قرار دهید.

7- اولین مقاله کامل ترین مقاله نیست. جزییات را کنار بگذارید.

مقالات علمی جزییات زیادی دارد. جزییاتی مانند اینکه در مقدمه مقاله به چه پژوهش هایی اشاره شود یا اسامی نمودارها و جداول چطور باشد، برای شروع نگارش لازم نیست. به تدریج با نوشتن مقالات بیشتر قلم شما بهتر خواهد شد.

8- به صورت تیمی کار کنید.

نیازی به یادگیری تمام نرم افزارهای آماری نیست. برای نگارش یک مقاله می توانید از افراد دیگر کمک بگیرید. حتی برترین پژوهشگران نیز نرم افزارهای آماری را بلد نیستند. بهتر است اولین مقاله را به صورت تیمی نگارش نمایید.

9- شرکت در کارگاه های مقاله نویسی

شرکت در کارگاه های مقاله نویسی مفید خواهد بود ولی به شرط آنکه قبل از شرکت در کارگاه، ابتدا نگارش مقاله را شروع نموده و اصول اصلی آن را فراگیرید. سپس برای تکمیل اطلاعات خود و رفع ایرادات، در کارگاه شرکت کنید.

در صورت تمایل می توانید جهت نگارش مقالات خود از کارشناسان ما راهنمایی دریافت نمایید.

 

 

 

چگونه مقاله نویس خوبی شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوا تدریس داره ....