چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

کار کردن از خانه: حفظ سلامت ذهنی

یکی از راه های متفاوت تاثیرگذاری این بیماری همه گیر بر ما کار کردن در شرایط خانه است. با توجه به ضوابط سخت گیرانه فاصله گذاری اجتماعی که اعمال می شود ما به خانه هایمان محدود شده و از داخل خانه کار می کنیم. در حالی که کار کردن از خانه در بسیاری از موسسات و شرکت ها متداول است، محققان خیلی با این سیستم سازگار نیستند.

چرا سلامت ذهنی محققان در خطر است؟

محققان در مقطع دکترا و فوق دکترا اغلب احساس خستگی داشته و به خاطر حجم زیاد کار و آینده خود نگران هستند. این استرس و فشار زندگی دانشگاهی می تواند مداوم بوده و به افسردگی و اضطراب منجر گردد. عامل نگران کننده این است که درگیر شدن محققان جوان با مشکلات سلامت ذهن متداول شده است و مخصوصا در علوم زیستی و مهندسی شایع تر است. با این وجود، این شرایط با اپیدمی و منع برقراری ارتباط بدتر هم شده است.

کار کردن از خانه: حفظ سلامت ذهن
کار کردن از خانه: حفظ سلامت ذهن

تحقیقات چه می گویند؟

بر اساس اولین تحقیق برای بررسی سبک های تطابقی افراد در مواجهه با همه گیری، کرونا ویروس و اعمال منع برقراری ارتباط امسال به صورت معناداری چالش های سلامت ذهن را افزایش داده است مخصوصا بیشتر در گروه های آسیب پذیر از جمله افرادی که در مراکز عمومی زندگی می کنند. در یک تحقیق جدید که اخیرا در مجله “روان شناسان آمریکا” منتشر شده است نظرسنجی ای برای بیش از 800 نفر به صورت آنلاین و از طریق رسانه های اجتماعی فرستاده شده و در طول یک دوره ده روزه در زمانی که انگلستان کاملا قرنطینه و تعطیل بود پاسخ داده شد (از 17 تا 26 آوریل 2020).

این مطالعه به طور واضح بحث گسترده رسانه ای را مبنی بر افزایش اضطراب سلامتی در نتیجه بیماری همه گیر اثبات کرد و همچنین اولین تحقیقی بود که نشان داد کسانی که در گروه های آسیب پذیر قرار دارند در نتیجه این همه گیری بیشتر دچار پریشانی شده اند. نتایج نشان می دهد که یک سوم از کل شرکت کننده ها دچار سطح معناداری از اضطراب و افسردگی هستند که به خاطر منع برقراری ارتباط و انزوا بدتر هم شده است. تقریبا 15درصد به سطح بالینی اضطراب سلامت رسیده بودند که نشان می دهد اضطراب مرتبط با سلامت ناراحت کننده شده و ممکن است به درگیری فکری و اخلال در فعالیت های روزانه منجر گردد. اضطراب سلامت بر ترس از داشتن یا ابتلا به یک بیماری جدی با وجود اطمینان پزشکی تمرکز دارد.

اولین باری نیست که این مساله مطرح می شود. محققان تمایل دارند که در مورد کار خود پرشور و مشتاق باشند. آنها می خواهند در زمینه خود تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشند و همین امر باعث اضطراب، افسردگی و مسائل روانی در آنها می شود. بر اساس نظرسنجی های دانشجویی که در سال های 2018 و 2019 از جانب انجمن بهداشت کالج آمریکا (ACHA) انجام شد، در حدود 60 درصد پاسخ دهندگان احساس اضطرابی طاقت فرسا داشتند در حالی که 40 درصد افسردگی شدید را تجربه می کردند تا جایی که در عملکرد خود دچار مشکل شده بودند. در سال 2019 تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالت پنسیلوانیا نشان داد که تقاضا برای خدمات بهداشت ذهن در دانشگاه در طول دوره ای که فقط شاهد 5 درصد افزایش در ثبت نام بوده است، 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

چه چیزی در دوران منع برقراری ارتباط باعث استرس وارد شدن به محققان می شود؟

موارد زیر چند عامل موثر در استرس و ایجاد اضطراب و افسردگی برای محققان در این دوره می باشند:

  • از بین رفتن تعادل میان کار و زندگی: برقراری تعادل میان کار و زندگی حرفه ای به یک مشکل اساسی در این دوره تبدیل شده است. افزایش ساعات کاری برای تمام کردن وظایف به از بین رفتن تعادل میان کار و زندگی منجر شده است.
    • آینده نامعلوم: تردید در مورد دورنمای کاری برای آینده می تواند ناامید کننده و نگران کننده باشد. این تردید ها به خاطر کاهش سرمایه گذاری ها برای تحقیقات، بسته شدن آزمایشگاه ها و غیره که همه به خاطر این همه گیری ایجاد شده اند افزایش یافته است.
    • تردیدهای مالی: اغلب محققان در دانشگاه ها کمتر از حقشان حقوق دریافت می کنند و پس اندازهای آنها که برای مدت کوتاهی می تواند جوابگوی آنها باشد به ناامنی مالی منجر می گردد. این موضوع یکی از نتایج مهم نامطلوب پاندمی است.
    • ارزیابی های مداوم: ارائه گزارشات مداوم به هیئت علمی دانشگاه و سرمایه گذاران فشار مضاعفی به محققان وارد می نماید. محققان اگرچه از خانه در حال کار کردن هستند اما با پایش مداوم مواجه اند که می تواند به آنها فشار بیشتر وارد کرده و آنها را دچار اضطراب نماید.
    • فضای رقابتی: منابع به خاطر شرایط منع برقراری ارتباط محدود است. به علاوه، رقابت برای کسب سرمایه بسیار زیاد است. محققان دارای دکترا و فوق دکترا تحت فشار زیادتری برای داشتن بازدهی بیشتر در حالی که از خانه کار می کنند هستند.

چگونه می توانید اضطراب و افسردگی را شکست دهید؟

در ادامه نکاتی برای حفظ سلامت ذهن در هنگام کار از خانه آورده شده است:

  1. مکان مجزایی برای کار و سرگرمی داشته باشید: پیشنهاد می شود یک مکان خاص برای کار کردن داشته باشید. این کار به شما کمک می کند در حالی که دور کاری می کنید بتوانید تمرکز خود را حفظ نمایید. داشتن فضایی مجزا برای کار و سرگرمی سبب می شود راحت تر بتوانید به لحاظ ذهنی خود را با شرایط خانه و کار تطبیق دهید.
  2. از کامپیوتر کاری برای اوقات فراغت خود استفاده نکنید: همان طور که بهتر است مکان مجزایی برای کار کردن داشته باشید بهتر است ابزارهای کار خود را نیز از ابزارهای سرگرمی جدا کنید. آشکارترین مثال لپ تاب شما است. مطمئن شوید از لپ تاپی که برای نوشتن دست نوشته خود استفاده می کنید برای هیچ فعالیت دیگری استفاده ننمایید.
  3. بعد از پایان روز کاری به پیاده روی بروید: اگر در جایی زندگی نمی کنید که منع رفت و آمد داشته باشد به محض پایان روز کاری برای پیاده روی و یا دوچرخه سواری به بیرون بروید. این کار سبب می شود با تمرکز بر روی یک فعالیت متفاوت دیگر بتوانید به شرایط خانه باز گردید و بتوانید ذهن خود را آرام کنید.
  4. ورزش هایی که به لوازم احتیاجی ندارند انجام دهید تا بدن و ذهن خود را سالم نگه دارید: اگر نمی توانید بیرون بروید در خانه تمرین های کششی و یا نرمشی را انجام دهید. فعالیت فیزیکی نه تنها به شما کمک می کند ذهن خود را از کار منحرف نمایید بلکه کمک می کند تناسب اندام خود را حفظ کرده و آرام شوید.
  5. برای زمان بعد از کار خود برنامه ریزی داشته باشید: وقتی همه مجبور هستند در خانه بمانند و بیرون از خانه خبری نیست، سخت است خود را از کار رها کنید. بنابراین بسیار اهمیت دارد ببینید بعد از کار چه فعالیت هایی می توانید داشته باشید. یک برنامه تنظیم شده از قبل داشته باشید تا همین برنامه شما را مشتاق به اتمام کار نماید.

در نهایت باید به خاطر داشته باشیم که همه ما در همین وضعیت قرار داریم. بنابراین باید مطمئن شویم که مراقب سلامت ذهن خود و دیگران هستیم. برای انجام این کار، باید با هم در تماس بمانیم، ارتباطات خود را هم را حفظ نماییم و با یکدیگر صحبت کنیم.

کار کردن از خانه: حفظ سلامت ذهنی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....