چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

کراس رفرنس (Crossref) و خدمات آن

کراس رفرنس (Crossref) و خدمات آن

کراس رفرنس یک سازمان غیر انتفاعی است و در سال 2000 در انگلستان راه اندازی شده و قادر است نتایج سرچ های علمی را برای پیدا کردن، ارجاع یا لینک دادن و دسترسی آسان نماید.

این شرکت در واقع پیوند بین محتواهای سایت های دیگر را تسهیل می نماید و متن کامل محتواها را نگه نمی دارد.

برخی خدمات این شرکت:

  • کراس چک(Cross Check)
  • کراس مارک(Cross Mark)
  • Doi

کراس چک(Cross Check) :

یکی از ابزارهای مهم برای بررسی سرقت ادبی مقالات سرویس iThenticate می باشد. شرکت کراس رفرنس از طرف iThenticate یک سرویس به نام کراس چک به ناشران ارائه می دهد که مقالات را از نظر اصالت بررسی می نماید. ناشران با قرار دادن لوگوی Cross Check این اعلان به پژوهشگران و نویسندگان می رسانند که مقالات دریافت شده توسط آنها، از نظر سرقت ادبی بررسی می شوند و نویسندگان باید ابتدا مقالات خود را از این نظر بررسی و در صورت نیاز به پارافریز مقاله خود اقدام نمایند.

در صورت تمایل برای بررسی سرقت ادبی و یا پارافریز مقاله خود با ما تماس بگیرید.

کراس مارک(Cross Mark) :

این سرویس برای مشاهده نسخه بروز مقالات و اسنادی است که کراس مارک را دریافت نموده اند و از طریق آن می توان فهمید که در حال استفاده از آخرین نسخه مقاله هستیم یا نسخه بروز دیگری وجود دارد. برای استفاده از این سرویس با کلیک روی لوگوی کراس مارک اطلاعات مربوط به سند مشاهده شده و در صورت وجود نسخه بروز، از طریق لینک DOI این نسخه در دسترس خواهد بود.

جهت دریافت این سرویس برای مجله خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شناسهDoi :

این شناسه یک رشتۀ الفبایی منحصر به فرد است و به محصولات دیجیتالی اختصاص داده می‌شود. درج این کد مقالات را منحصر به فرد ساخته و قسمت عمده‌ای از مراحل ارتقا و استانداردسازی مجله را انجام داده و شانس نمایه‌سازی را افزایش می‌دهد. همچنین این کد قابلیت جستجوی بهتری را در وب‌سایت برای مقالات فراهم کند.

این شناسه توسط بنیاد بین المللی DOI  ثبت می شود ولی شرکت کراس رف نیز این کد را ارئه می دهد.

در حال حاضر کلیه خدمات CrossRef  در ایران به علت تحریم‌ها مسدود می باشد ولی شرکت ضامن سلامتی از طریق شعبه بین المللی خود با کسب مجوز رسمی از شرکت CrossRef امریکا امکان دریافت شناسه DOI معتبر را برای مجلات طرف قرارداد خود فراهم نموده است. ذکر این نکته الزامیست که شناسه دریافت شده از طریق شرکت ما نیازی به پرداخت شارژ سالیانه بروز رسانی نداشته و دائمی می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

کراس رفرنس (Crossref) و خدمات آن

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top