چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

شناساندن ژورنال علمی

یک ژورنال علمی حتی با داشتن کیفیت بالای علمی، به صورت طبیعی و بدون هیچ گونه تلاشی مشهور نمی شود. به منظور افزایش معروفیت یک ژورنال علمی باید برخی اقدامات را انجام داد که مستلزم منابع و زمان لازم می باشند. شایان ذکر است که بودجه کلانی برای معروف نمودن یک ژورنال علمی نیاز نیست اما می بایست برنامه ریزی دقیقی انجام شود. نویسندگان جدید، نخستین مخاطبانی هستند که مجله باید به آن ها معرفی شود تا مقالات با کیفیت بالای خود را برای ژورنال علمی ارسال کنند. به طور کلی نویسندگان و خوانندگان قسمتی از جامعه مخاطبان ژورنال علمی هستند بنابراین به وسیله معرفی یک ژورنال به خوانندگان، آن ژورنال نویسنده های بیشتری پیدا خواهد کرد.

شناساندن ژورنال علمی

در برنامه ریزی انجام فعالیت های تبلیغاتی، سردبیر می بایست ایده و نظریه شفاف و مشخصی در مورد جامعه هدف و مخاطبان آن داشته باشد. تعریف جامعه هدف، از هدررفت منابع و انرژی سردبیر برای معرفی صحیح ژورنال علمی جلوگیری می کند. ژورنال علمی به روش های زیر به نویسندگان معرفی می شود:

– همکاری با نویسندگان و ایفای نقشی فعال در ارتقای کیفیت مقالات که می تواند از طریق گزارش های داوری مؤثر، برگزاری کارگاه های آموزشی یا انتشار بروشورهای آموزشی در زمینه مقاله نویسی و داوری انجام شود.

– تهیه دستورالعمل های مختصر، شفاف و مطلوب برای راهنمایی نویسندگان

– تعریف و حفظ استانداردهای انتشار که به وسیله استفاده از کارکنان حرفه ای آموزش دیده، ویراستاران ادبی، مشاوران متدولوژیک و داوران ژورنال علمی انجام می شود.

– توسعه روش ارسال اینترنتی و سیستم های گروه بندی که به نویسندگان برای افزایش کیفیت نگارش مقاله، به داوران برای داوری دقیق تر مقالات و به حوزه سردبیری برای نظارت بر فرآیندهای ژورنال علمی کمک می کند.

– تعریف و ارائه فرآیندهای ویراستاری مؤثر با استاندارد بالا که شامل داوری همتایان، تصمیم گیری سریع در مورد پیش نویس مقالات و تأیید کیفیت مقالات قبل از انتشار می باشد.

– دسترسی آسان مقالات مجله در اختیار خوانندگان که ژورنال های علمی با توزیع به موقع، حضور در کتابخانه ها و نمایه شدن در ایندکس های معتبر بین المللی، بیشتر در دسترس خوانندگان قرار می گیرند.

ژورنال علمی به روش های زیر در میان خوانندگان و نویسندگان معروف تر می شود:

– همکاری با دیگر ژورنال های علمی از طریق تبادل دستورالعمل ها، ویراستاران و داوران.

– همکاری با دیگر ژورنال های علمی از طریق تبادل چکیده مقالات و ارسال رایگان نسخه های چاپی برای آن ها.

– استفاده مطلوب از هیأت تحریریه جهت معرفی ژورنال علمی در همایش ها و کنگره ها.

– معرفی ژورنال علمی در کنگره ها و همایش های علمی از طریق بروشور.

– حضور در جلسات علمی و کنفرانس ها.

– درخواست از اعضای هیأت علمی که سمت خود در ژورنال علمی را به عنوان امضا در ایمیل خود ذکر کنند.

– همکاری با ناشران حرفه ای.

– نمایه شدن ژورنال علمی در نمایه های معتبر بین المللی.

– عقد قرارداد با عوامل توزیع ژورنال علمی در مراکز علمی و پژوهشی تازه تأسیس.

– تبادل تبلیغات با دیگر ژورنال های علمی.

– ارسال درخواست همکاری با ژورنال علمی بر اساس موضوع یک شماره.

– ارسال ایمیل به جامعه هدف برای ارائه اطلاعات در مورد آخرین شماره ژورنال علمی.

– ارسال ایمیل با محتوای فهرست مقالات.

داشتن یک قانون و دستورالعمل برای معرفی ژورنال علمی سبب می شود که ژورنال به دست افراد زیادی از جامعه هدف برسد. همانطور که پیش تر گفته شد تعریف این جامعه بسیار سرنوشت ساز است. مثال هایی از جامعه هدف به شرح زیر می باشند:

– پژوهشگران

– مراکز تحقیقاتی

– ادارات دولتی تصمیم گیرنده

– کتابداران

– انجمن های علمی

– دیگر ژورنال های علمی

– شرکت ها

– بیمارستان ها

– اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ضامن سلامتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شناساندن ژورنال علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top