چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

روش تدوین بیانیه پژوهش جهت پذیرش دکتری

روش تدوین بیانیه پژوهش جهت پذیرش دکتری

در زمان اپلای به منظور ادامه تحصیل مثلا برای مقطع PhD یا اقدام به درخواست یک شغل یا یک موقعیت شغلی پژوهشی، علاوه بر آنکه نیاز به ارائه مدارک و سوابق پژوهشی و علمی در قالب رزومه و نیز تهیه یک Cover Letter مناسب می‎باشد، همچنین نیاز به ارائه متنی نسبتا کوتاه ولی مفصل نیز می‎باشد که آن را تحت نام Statement of Research Interest و یا بطور خلاصه Research Statement می شناسیم.

محتوای Research statement خیلی متنوع است، به همین خاطر در این مقاله راهکارهایی برای تهیه یک Research statement خوب که در موفقیت دانش پژوهان برای پذیرش در مقطع تحصیلی دکترا و یا پسا دکترا مفید باشد بیان می‎شود. منظور محقق از تدوین Research statement، بیان یک خلاصه از شرایط کلی وی در تحقیقات و پژوهش‎های انجام شده گذشته و همچنین برنامه‎های آینده وی برای انجام و ادامه تحقیقات به منظور ارائه به موسسه علمی مورد تقاضا می‎باشد. معمولاً Research statement چیزی در حدود 1 تا 3 صفحه می‎باشد اما ممکن است دانشگاه مورد تقاضا مقادیری بیشتر یا کمتر از این را درخواست نمایند. با توجه به زمینه علمی محقق، ممکن است در حدود 2 تا 4 پاراگراف تدوین شود اما در بعضی از موضوعات مقدار بیشتری را شامل می‎شود. برای تدوین مقاله با حداقل تعداد پاراگراف مثلاً سه پاراگرافی، در پاراگراف اول مقدمه قرار داده می‎شود. در این پاراگراف معرفی مختصری از سابقه پژوهشی و تحصیلی خود ارائه دهید. در پاراگراف‎های بعدی یافته‎های علمی و فعالیت‎های کنونی مطرح می‎شود. و در ادامه درباره تحقیقات پیش رو صحبت می‎شود. در حالت کلی نباید Research statement را با رزومه اشتباه گرفت چرا که هدف آن ارائه یک معرفی از برنامه‎ها و شرایط محقق در تحقیقات می‎باشد. در صورت امکان توسط افراد با تجربه در این زمینه تدوین شود و ویرایش نیتیو آن بسیار مفید خواهد بود.

 

 

 

روش تدوین بیانیه پژوهش جهت پذیرش دکتری

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف رنگ و بو تدریس میده .....