چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکاتی برای نوشتن یافته های مقاله

نکاتی برای نوشتن یافته های مقاله

نتایج پژوهش باید بدون تفسیر و واضح، با استفاده از فعل معلوم یا مجهول و به زمان گذشته نوشته شود. برای ارائه نتایج می توان از متن، جدول، تصویر یا ترکیبی از آن ها استفاده نمود ولی باید از تکرار مطالب پرهیز نمود. نمودارها، اشکال و جداول بایستی واضح باشند تا خواننده نیازی به مراجعه به متن برای فهم آنها نداشته باشند. تعداد آنها نیز بایستی در حداقل ممکن بوده، همگی شماره گذاری شده و پاورقی داشته باشند.

میتوان نتایج را به ترتیب اهمیت یا زمان آنها نوشت. همچنین باید در نگارش نتایج، متغیرهای مورد مقایسه و جهت تغییر آنها بیان شود و فقط به ذکر معنی داری آماری دو گروه اکتفا نشود. در پژوهش های بالینی باید تعداد اولیه نمونه های شرکت کننده، نمونه هایی که وارد پژوهش شدند، نمونه های کنار گذاشته شده و دلیل کنارگذاشتن آنها، نمونه هایی که در طول پژوهش کنار رفتند و نمونه غیرقابل پیگیری مشخص شوند.

در نگارش یافته ها نباید از عبارات تمجید کننده نظیر:  یافته های جالب، منحصر بفرد و … استفاده نمود. همچنین باید از نوشتن نتیجه هایی که با هدف اصلی و فرضیه پژوهش ارتباط مستقیم ندارند، پرهیز نمود زیرا باعث گیج شدن خوانندگان و از دست دادن پیام اصلی مقاله خواهد شد.

برای مشاوره در خصوص نگارش مقالات علمی پژوهشی و ارسال آن به مجلات معتبر علمی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای مطالعه نکات مربوط به نگارش بخش مواد و روش ها، اینجا کلیک نمایید.

 

 

 

نکاتی برای نوشتن یافته های مقاله

2 thoughts on “نکاتی برای نوشتن یافته های مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top