چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

رتبه بندی مجلات داخلی

رتبه ­بندی مجلات داخلی

اعتبار مجلات ایرانی از سوی سه ارگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و حوزه علمیه تعیین می‌شود که به ترتیب اعتبار عبارتند از:

  • مجلات علمی-پژوهشی
  • مجلات علمی-ترویجی
  • مجلات علمی-تخصصی

مجلات علمی-پژوهشی: یک مقاله علمی-پژوهشی به دنبال یافتن حقایق و کشف معارف است و یا به بیان یک اندیشه علمی از طریق مطالعات نظام­مند می پردازد تا روابط اجتماعی میان پدیده­های طبیعی را بیابد. این مقالات بایستی از دو خصلت ابداع و اصالت برخوردار بوده و نتایج آنها منجر به پیشبرد روش­ها، مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی گردد. مخاطبین اصلی این مجلات، اساتید دانشگاهی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و محققان موسسات علمی و پژوهشی هستند.

مجلات علمی-ترویجی: مقالات علمی-ترویجی یا مرور ادبیات، براساس مقالات چاپ شده دیگر نگارش شده و اطلاعات منتشر شده در رابطه با یک موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. در این مقالات آزمایش یا جمع آوری داده وجود ندارد و ادبیات پژوهش موجود در یک زمینه خاص را خلاصه کرده و یک گزارش از وضعیت فعلی موضوع ارائه می دهند.

مجلات علمی-تخصصی: این مجلات مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح نموده و عموما وابسته به یک سازمان یا نهاد خاص هستند. لازم به ذکر است که این مجلات معمولا امتیازی از ارگان های زیربط دریافت نکرده اند و فقط جهت اطلاع رسانی و بالابردن آگهی قشر خاصی از افراد در زمینه تخصصی به چاپ می رسند.

برای مشاوره در خصوص اعتبار مجلات و ارسال مقالات خود به مجلات معتبر داخلی و بین المللی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رتبه بندی مجلات داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....