چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

پلاژیاریسم(Plagiarism)

پلاژیاریسم(Plagiarism)

سرقت ادبی یا پلاژیاریسم یکی از مهم ترین مولفه هایی است که مجلات معتبر با حساسیت زیاد آن را بررسی می نمایند.

استفاده بدون دریافت اجازه و به صورت غیرمجاز از جملات یک پژوهش یا مقاله، داخل پروژه و یا مقاله دیگر مصداق پلاژیاریسم می باشد. گاها نویسنده بدون اطلاع از بحث سرقت ادبی، از مقاله دیگری داخل مقاله خود استفاده نموده و با رفرنس دهی سعی در رفع پلاژیاریسم می کند. به همین دلیل هنگام استفاده از پلاژیاریسم در یک مقاله لزوما بحث سرقت ادبی مطرح نیست.

آیا نویسندگان عمدا دست به سرقت ادبی می زنند؟

در بسیاری از موارد نویسنده اصلا قصد انجام این عمل را ندارد و این مورد به دلیل استفاده بیش از حد از منابع دیگر و سهوا پیش می آید. به همین علت امروزه در بسیاری از مجلات به جای استفاده از کلمه پلاژیاریسم، از کلمه مشابهت ( Similarity) استفاده نموده و این دو کلمه را به صورت هم معنی استفاده می کنند. اما همچنان استفاده از پلاژیاریسم لغت مناسب تری می باشد.

مزیت پلاژیاریسم برای مجلات

اکثرا مجلات معتبر دارای فاکتورهایی مانند سرقت ادبی یا ادیت Native جهت تعیین میزان اهمیت و سطح کیفیت مجله در مقایسه با مجلات رقیب می باشند. هرچقدر میزان کیفیت مقالاتی که منتشر می کنند بالاتر باشد؛ میزان ارجاعات به مقالات انتشار یافته از سمت مجله بالاتر می شود؛ به طور مثال در مجلات تحت نمایه ISI این مورد با ضریب تاثیر(Impact Factor)  اندازه گیری می شود که نشان دهنده کیفیت یک مجله در مقایسه با رقیبان خواهد بود.

تلاش برای رفع پلاژیاریسم یک مقاله نشان دهنده نوآوری و تحقیقات خود نویسنده می باشد و این چنین مقالاتی ارزش انتشار بیشتری خواهند داشت. در نتیجه سبب ارجاع مقالات دیگر به آن مقاله خاص و افزایش ضریب تاثیر در مجلاتISI  خواهد شد. به همین دلیل است که سالانه گزارش های نمایه هایی نظیر Scopus و یا JCR منتشر می شود (این موارد در لیست مجلات موجود در سایت وزارت علوم در دسترس است).

مزیت پلاژیاریسم برای نویسندگان

پلاژیاریسم به عنوان پشتیبان نویسندگان نیز عمل می کند و موجب می گردد تا مقاله نگارش شده که حاصل تلاش نویسنده است به صورت رایگان مورد استفاده قرار نگیرد و حق کپی رایت در بحث مربوط به نگارش مقاله و نویسندگان رعایت شود. در نتیجه نویسندگان یک اثر با علم به اینکه مقاله آنان هیچ گاه بدون ذکر منبع مورد استفاده قرار نخواهد گرفت اقدام به پژوهش ها و دستاوردهای علمی می نمایند.

در صورت تمایل می توانید جهت رفع مشکل پلاژیاریسم مقالات خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا در سریعترین زمان بازنگری مقاله انجام پذیرد.

 

 

 

پلاژیاریسم(Plagiarism)

2 thoughts on “پلاژیاریسم(Plagiarism)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top