چگونه مشهور شویم

چگونه مشهور شویم

شهرت و بدنامی هر دو وجود دارند. شهرت طولانی مدت و ” شهرت گذرا” وجود دارند. بعنوان مثال بازیگران  شهرت دارند. برخی ازآنها هم بدنامی دارند. باراک اوباما شهرت دارد و شهرت طولانی مدتی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده دارد. اسامه بن لادن بدنامی داشت و مطمئناً بدنامی خود را تا زمانی که کشته شد، نیز داشت. هرکسی می تواند معروف شود، چه به خوبی چه بدی.  و بسیاری از افراد می توانند با صدها هزار بازدید از یک ویدیوی، ۱۵ دقیقه ای در یوتیوب به شهرت کاذب برسند. اما نوع دیگری از شهرت وجود دارد. لزوماً شهرت جهانی نیست، مانند آنچه که بیل گیتس یا مارک زاکربرگ از آن برخوردارند.

شهرت می‌تواند محلی، منطقه‌ای و سپس ملی در یک جایگاه باشد و این شهرت می تواند منجر به احترام، اقتدار و درآمد شود، خواه این درآمد از یک سرمایه گذاری تجاری باشد، سرمایه گذاری بسیار هوشمندانه در یک استارتاپ یا IPO، فروش کتاب یا منبعی دیگر. این شهرتی است که ماندگار است و به آن میگویند “موفقیت”. بسیاری از مردم به این نوع شهرت دست می یابند و این کار را نسبتاً آسان انجام می دهند و در اینجا 7 مرحله نسبتا ساده در این مسیر وجود دارد:

1. با ساختن همه چیز درباره دیگران، نه خودتان، شروع کنید

اگر می‌خواهید به جایگاه مشهوری برسید، اولین قدم شما تبدیل شدن به یک منبع واقعی قابل اعتماد برای دیگران است. این بدان معنی است که شما کارهای زیر را انجام می دهید:

بدون فکر کردن به فروش یا تبلیغ خود یا کسب و کارتان، برای دیگران الهام بخش باشید، و سرگرم کنید و آموزش دهید. یک شخص واقعی در پشت آن شرکت باشید، نه یک موجود بی چهره و بی احساس مانند بنرها و تبلیغات خشک و بی روح. در دسترس و شفاف باشد؛ حضور در رسانه های اجتماعی که شامل انتشار منظم کفتگو است؛ پاسخگو به ایمیل ها باشید و هر جا که مکالمات مهمی در جریان است حضور داشته باشید، به خصوص در گروه های مرتبط با جایگاه شما.

از دیگران «بهتر» نباشید؛ بلکه مفید و دوستانه و فروتن باشید. روزانه با دیگران، به خصوص اینفلوئنسرها درگیر شوید. معاشرت با اینفلوئنسرها شما را نیز یکی از آنها می کند. اگر موفق شدید، کسی نباشید که به خود می‌بالد، بلکه سعی کنید درس‌هایی را که آموخته‌اید به اشتراک بگذارید ودیگران را تشویق کنید که مسیر شما را دنبال کنند. و اگر از اولین تلاش موفق نشدید، در مورد شکست خود نیزمحتاط نباشید. اشتباه کردن و صحبت کردن در مورد آن، به جای اینکه سعی کنید به عنوان یک انسان فوق العاده ظاهر شوید، اشکالی ندارد.

این را با مفهوم سنتی یک رهبر صنعتی مفروض مقایسه کنید – کسی که گهگاهی مصاحبه می کند. کسی که“همیشه گارد” دارد. کسی که فکر می‌کند «بهتر» از دیگران است. کسی که غیر قابل دسترس است. این راهها برای شما کار نخواهد کرد، زیرا هنوز شهرتی ندارید.

2. چهره و شخصیت خود را در دنیای بیرون نشان دهید

برندها دیگر واقعاً توسط محصولات و خدمات پخش نمی شوند. آنها توسط شخصیت ها در وب سایت های اجتماعی و رسانه های خبری پخش می شوند. تقریباً گویی به روزهای گذشته بازگشته ایم که انبارداران با همه مشتریان خود روابط شخصی داشتند. البته، اینها دیگر نمی توانند رو در رو باشند، اما با این وجود می توانند روابط قوی داشته باشند. مصرف کنندگان دیجیتال امروزی هر چیزی خواستار روابط نزدیک هستند ولو در دنیای مجازی.

برای مثال، اگر کتابی نوشته‌اید، باید به جوامع آنلاین نشان دهید که چه کسی هستید، حس شوخ طبعی، حس شفقت، تخصص باورنکردنی‌تان، هر چیزی که شما را کمی «غول» در جایگاه خود می‌سازد. گزیده هایی از آن کتابرا به صورت رایگان در اختیار هر جامعه دیجیتالی ممکن قرار دهید. امضاهای کتاب را در هر کجا که ممکن است تقدیم  کنید و با رسانه های خبری محلی تماس بگیرید تا اخبار آن را پوشش دهند. همراه با خرید کتاب یک مزیت اضافی ارائه دهید. با نمایش دادن چهره و شخصیت خود، نه فقط کتابتان، سر و صدا کنید.

شخصیت خود را به هر کاری که آنلاین و یا حضوری انجام می دهید تزریق کنید. اگر در یک مسیر  کسب و کاری هستید، رویدادهایی را برگزار کنید، ویدیو بسازید و آنها را در همه جا پخش‌ کنید. مشتریان خود را در پست های وبلاگ خود، در  رسانه های اجتماعی خود معرفی کنید. هر کاری که می توانید برای گسترش نام تجاری خود با کمک فالوورها انجام دهید، نه با تاکید به محصول یا خدمات. چیزی را ارائه دهید که مردم هر هفته منتظر آن باشند – چیزهایی که آنها را به سمت شما بکشاند و باعث شود که اطرافیان خود را نیز به سمت شما بکشانند.

3. محتوای ثابت، عمومی، جالب و رایگان ارائه دهید

جک دنیلز یک برند معروف است. سالهاست که یک برند شناخته شده است. و این کار را با حفظ مداوم خود درمقابل عموم انجام داده است. اکنون، در طی چند سال‌های گذشته، به تبلیغات تلویزیونی – تبلیغات بسیار گرانقیمت – متکی است. تبلیغاتی که آنهایی از ما که دوست دارند در جایگاه خود مشهور شوند، توانایی پرداخت آن را اصلا نداریم.

ما باید راه های ارزانی برای معروف شدن پیدا کنیم و حتی جک دنیلز هم اکنون مسیرهای ارزان را همزمان استفاده می کند. همه چیز در تلویزیون نیست – این یک روش مربوط به گذشته است. جک دنیلز الان چیکار میکنه؟ او یک وب سایت شگفت انگیز و حضور شگفت انگیزی در رسانه های اجتماعی دارد. از مشتریانش می‌خواهد داستان‌های عجیب و غریب برای او را ارسال کنند، که منتشر کند – و این باعث میشود طرفداران وی او را دوست بدارند و آنها همچنان به جک دنیلز عشق می‌ورزند. جک دنیلز برای سال‌های آینده مشهور خواهد ماند، زیرا می‌داند که اکنون شهرت چگونه ساخته  میشود وقتی از همان استراتژی هایی استفاده می کنید که جک دنیلز استفاده می کند، میتوانید شهرت خود را نیز افزایش دهید.

“زندگی روزمره” خود را در هر کاری که انجام می دهید ادغام کنید. به غیر از هزینه نگهداری وب سایت ها و پلتفرمهای رسانه های اجتماعی خود از طریق کارمندان یا پیمانکاران، هزینه شما برای ارائه محتوای شگفت انگیز و جذاب و سرگرم کننده و الهام بخش کم است. هیچ کس نمی خواهد چیزی را که شبیه کتاب درسی است بخواند. و هیچکس نمی خواهد فقط در مورد محصولات بشنود. آنها کمی سرگرمی و کمی آموزش می خواهند و آن را به  روش های جذاب می خواهند.

حتی اگر جایگاه شما “خسته کننده” به نظر برسد، هنوز راهی برای تعامل موفقیت آمیز با مخاطبان و استفاده ازموقعیت اقتدار خود وجود دارد. به سادگی، با ارائه اطلاعات دقیق رایگان از هر جنبه مرتبط با کسب و کار شما، به عنوان مثال، Moverscorp راهنماهای شگفت انگیز زیادی را منتشر می کند که تقریباً هر جنبه ای از جابجایی راپوشش می دهد – از انتخاب شرکت گرفته تا بسته بندی تا انعام دادن به باربرها و کارهایی که باید بعد از دریافت بار انجام دهید.

اگر متعهد به ارائه بهترین محتوا به مخاطبان خود باشید، می توانید شهرت خود را بسازید. در این روند هیچ دیواری وجود ندارد و قوانین کمی وجود دارد. شما یک پایگاه طرفداران ایجاد می کنید و این پایگاه به طرفداران آن موضوع دسترسی پیدا می کند، تا زمانی که محتوای شما عالی باشد. مردم آنچه را که رایگان است و آنچه به صورت عمومی ارائه می شود به اشتراک می گذارند. پس رایگان و عمومی ارائه  بدهید!

4. از یک موسسه خیریه مهم حمایت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شهرت، حمایت مالی از یک هدف خیریه معروف و دلسوز است. شما می توانید درحالی که شهرت خود را افزایش می دهید، کارهای فوق العاده ای نیز انجام دهید. چرا مردم کفش های تامز را دوست دارند و چرا کفش های تامز اینقدر معروف شده است؟ زیرا مالک بلیکمایکوسکی، «رئیس خیرخواه» به ازای هر جفت کفشی که می‌فروشد، یک جفت کفش به یک کودک نیازمند اهدامی‌کند. و او اکنون در تلاش برای بازگرداندن بینایی و حفاری آب در کشورهای جهان سوم است. او یک قهرمان است،به ویژه در میان اقلیت ها، و او شهرت زیادی در جایگاه خود دارد.

جسیکا اریکسون، صاحب Headbands for Hope، به دلیل فعالیت های خیریه اش در زمینه تحقیقات سرطان کودکان و اهدای هدبند به دختران جوان مبتلا به سرطان، شهرت ملی به دست آورده است. اگر می خواهید در زندگی مردم تغییر ایجاد کنید و همچنین شهرت کسب کنید، این یکمسیر عالی است. رسانه‌های محلی، منطقه‌ای و دولتی این نوع داستان‌ها را دوست دارند و دامنه آن گسترش می‌یابد. زندگینامه هر دو نفر ، Mycoskie و Erickson چندین بار در برنامه های تلویزیون ملی آمریکا پخش شده است.

5. ایجاد روابط با اینفلوئنسرها

افراد مشهوری در جایگاه های مرتبط وجود دارند. اینفلوئنسرها در حال حاضر در جایگاه خود مشهور هستند. یکی از “قوانین” موفقیت، معاشرت با افراد موفق است. در دنیای دیجیتال هم همینطور است. شما می‌توانید اینفلوئنسرها را «دنبال کنید»، در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید و خود را به‌عنوان یک متخصص در جایگاه خود معرفی کنید. این روابط را قبل از پیشنهاد هر گونه تبلیغ متقابل ایجاد کنید، اما در نهایت می توانید به آن نقطه برسید.

مورد احترام قرار دادن و دوست داشتن یک اینفلوئنسر، حتی اگر مستقیماً به جایگاه شما مرتبط نباشد، کاری بزرگ است. اینفلوئنسرها می توانند شما را با اینفلوئنسرهای دیگر نیز آشنا کنند. بسته به نوع شهرتی که به دنبال آن هستید، این می تواند در نهایت شما را وارد سخنرانی، مصاحبه، و/یا تبلیغ کتاب خود و غیره کند.

6. هر روز روی شهرت خود کار کنید

این یعنی خیلی چیزها. این می تواند شامل پیوستن به گروه های جدید باشد. این می تواند به معنای تماس با رسانه های محلی در قالب یک بیانیه مطبوعاتی باشد. این می تواند به معنای ایجاد محتوا یا ویدیوهای شگفت انگیز باشد. این می تواند به معنای دستیابی به گروه‌های  جدید در رسانه  های اجتماعی باشد. اما باید به طور مداوم متعهد شوید که هر روز کاری برای ارتقای شهرت خود انجام دهید. اگر این کار را برای یک سال کامل انجام دهید، از اینکه چقدر در بین مخاطبان ایده آل خود مشهور شده اید، بسیار شگفت زده خواهید شد.

7. جایگاهی مرشدانه برای  خود را پرورش دهید

در ابتدا، چیزهای زیادی را به مخاطبین خود رایگان  هدیه دهید، مثلا راهنماهای الکترونیکی “چگونه” را به صورت رایگان ایجاد کنید.  اسلایدها و ویدئوهایی را ایجاد کنید که مشاوره تخصصی ارائه می دهند. همانطور که تقاضابرای هنر شما افزایش می یابد، “کارهای” جدیدی طراحی کنید و شروع به دریافت هزینه برای آنها کنید. چرا؟ زیرا از افراد مشهور انتظار می‌رود که برای “هنر” خود هزینه دریافت کنند و به همین دلیل شما حق دارید برای کار خوب خود پول به دست آورید.

نیل پاتل، استاد بازاریابی محتوا، مجموعه‌ای عالی دارد. او یکی از بنیانگذاران Crazy Egg، KISSmetrics و Hello Bar است. اینها شرکت های انتفاعی با مشتریان معروفی مانند آمازون، جنرال موتورز، NBC و غیره هستند. او همچنین یک وبلاگ به نام Quick Sprout دارد. در اینجا او مقالات آموزشی رایگان را برای بازاریابان محتوا و صاحبان مشاغل ارائه می دهد. اما همیشه در آن وبلاگ، خدمات مبتنی بر پرداخت‌ خود را هم تبلیغ می‌کند، یکی از آنها این است که چگونه صاحب کسب‌وکار خود را به یک «مرشد» تبدیل کند و در جایگاه خودش مشهور باشد.

جمع‌بندی

معروف شدن در یک سال ساده است، اما لزوما آسان نیست. این نیازمند تلاش هماهنگ و تعهدی است که باید در هر روز آن سال انجام شود. یعنی دو ساعت وقت گذاشتن روی تبلیغ کتاب. یا به معنای تماس با مطبوعات محلی، یک ساعت برای تبلیغ یک رویداد خیریه است. یا به این معنی است که بهترین محتوا را تهیه کنید. یا به معنای “شبکه‌سازی” با اینفلوئنسرها است. ممکن است خسته کننده باشد و می تواند به این معنی باشد که روزکاری شما طولانی تر شده است.

دکتر رضا اسدی

نویسنده از: 20 July, 2020

دیدگاه خود را بنویسید