چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

تنظیم مقاله به فرمت مجله

تنظیم مقاله به فرمت مجله

یکی از مهم ترین اقدامات نویسندگان قبل از ارائه مقاله خود به کنفرانس ‌ها و یا مجله ‌های مختلف، تنظیم مقاله به فرمت یا قالب مورد انتظارژورنال است

تنظیم مقاله به فرمت مجله

 

 هر قدر هم که محتوای مقاله شما از بار علمی بالایی برخوردار باشد و تمامی نکات گرامری و نگارشی در آن رعایت شده باشد، چنانچه از قالب ارائه شده توسط ژورنال مورد نظر پیروی نکرده باشد، از سوی داوران مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. در این حالت مقاله از ابتدا مردود اعلام می‌شود یا از شما درخواست می‌شود که در مقاله خود بازنگری کرده و آن را به فرمت قالب مورد نظر ژورنال ارسال نمایید.بنابراین ضروریست که ابتدا با مراجعه به وبسایت ژورنال مورد نظر، مقاله را با فرمت بندی آن ژورنال تطبیق داده و هر گونه تغییری که در دستورالعمل مجله آمده است، از قبیل نوع و اندازه فونت ها، چیدمان پاراگراف ها، فرمت منابع، جایگذاری تصاویر و جداول و غیره را اعمال نمایید.

تبدیل فرمت مقاله بر اساس ضوابط مندرج در راهنمای نویسندگان مجله یکی از دغدغه های پژوهشگران پس از نگارش مقاله است. اولین موضوعی که پس از دریافت مقاله توسط مجله توجه سردبیر را جلب می نماید تطابق مقاله ارسالی با فرمت تعیین شده توسط مجله می باشد. نویسندگان باید از این مطلب آگاه باشند که هر مجله پیش از ارسال مقاله برای فرایند داوری قبل از توجه به مفهوم آن ساختار مقاله را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین در صورت عدم ویرایش مقاله بر اساس الزامات ساختاری مجله مورد نظر، این امکان وجود دارد که مقاله پیش از ورود به پروسه داوری توسط سردبیر رد شود یا جهت اصلاحات اولیه به نویسنده بازگردانده شود.

ضرورت تبدیل فرمت مقاله

بدیهی است مجلات منتشر کننده مقالات خواهان یکپارچگی ساختاری این متون بر اساس یک چهارچوب مشخص باشند زیرا هم از نظر خوانندگان مقالات و هم از نقطه نظر فرایندهای داوری مقاله را خوانا و قابل بررسی خواهد کرد. انطباق فرمت مقاله با راهنمای توصیه شده توسط مجله نه تنها فیلتر جداسازی مقالات معتبر از نامعتبر می باشد بلکه نشانگر میزان دقت نویسنده نیز می باشد. مقالاتی که قادر به عبور از این مرحله باشند به گونه ای کیفیت خود را نیز به نمایش می گذارند. گفتنی است تبدیل فرمت مقاله کار پیچیده و سختی نیست و با توجه به فرمت هر نشریه می توان هر مقاله ای را با در نظر گرفتن تمام اصول و نکات مطرح شده در فرمت بندی تغییر ساختار یا در صورت نیاز تغییر محتوا داد.

تغییر فرمت مقاله

انواع تبدیل فرمت مقاله

باید توجه نمود که  منظور از تبدیل فرمت مقاله تنها تغییر ساختار مقاله نیست بلکه اصلاحاتی در محتوا نیز ممکن است مورد نیاز باشد که ضوابط تعیین شده برای هر بخش از مقاله می تواند متفاوت باشد. این اصلاحات ممکن است تعداد کاراکترهای بکار رفته در مقاله، نوع نگارش خلاصه مقاله، محل قرار گیری بخش هایی نظیر قدردانی و تضاد منافع و … را شامل شود. تغییر فرمت محتوای مقاله می بایست توسط نویسنده اصلی مقاله صورت پذیرد. هر چند که برای مواردی که مربوط به ساختار مقاله می باشد نظیر فونت، قالب مقاله و شیوه نگارش مراجع می توان از خدمات افراد مسلط در زمینه کار با ژورنال های معتبر برای تبدیل فرمت ساختاری نیز بهره برد.

مطالعه فرمت تعیین شده توسط مجله

برای تبدیل فرمت صحیح، مطالعه جامع رهنمود مجله در خصوص فرمت مقاله پیش از هر گونه اقدام دیگری ضرورت دارد. همچنین به منظور درک بهتر موارد مطرح شده در این رهنمود می توان به آخرین مقالات منتشر شده توسط مجله مراجعه نمود و از این طریق آشنایی بیشتری با نحوه فرمت بندی حاصل نمود. یکی از مسائلی که نباید نویسندگان از آن غافل شوند تفاوت در فرمت مقاله تعیین شده در انتشارات مختلف است. به عنوان مثال در بعضی مجلات الزامی است که تصاویر و جداول در انتهای مقاله واقع شوند و در بعضی دیگر جایگاه جداول و تصاویر در داخل متن است. بنابراین در هنگام آماده سازی مقاله باید به تفاوت بین مجلات مختلف از لحاظ فرمت بندی توجه نمود و قبل از ارسال مقاله، اصول و روش های تعیین شده در راهنمای نویسندگان مجله مورد نظر را به طور کامل مطالعه کرد.

توجه به الزامات خاص هر مجله

در زمان تبدیل فرمت مقاله باید به الزامات و محدودیت های مطرح شده توسط ناشر توجه نمود. این امکان وجود دارد که در خصوص مواردی نظیر تعداد کلمات، تعداد صفحات، تعداد جداول و اشکال و تعداد مراجع محدودیت هایی از طرف ناشر تعیین شده باشد. در چنین مواقعی بهتر است ویرایش متن مقاله بگونه ای انجام شود که به محتوا و معانی اصلی آن آسیبی وارد نشود.

تسهیل فرمت بندی

نظر به اینکه ویرایش ساختاری و محتوایی مقاله می تواند وقت گیر و بعضاً برای برخی نویسندگان دشوار باشد توصیه می شود از خدمات ویراستاری افراد متبحر در این خصوص استفاده نمود. در چنین شرایطی نویسنده می تواند اطمینان حاصل نماید که مقاله نوشته شده آمادگی ارسال را دارد و تنها به دلیل عدم انطباق با فرمت تعیین شده توسط مجله رد نخواهد شد.

تبدیل فرمت مقاله را به موسسات و افراد متخصص در این زمینه بسپارید

اهمیت موضوع تبدیل صحیح فرمت یک مقاله برای مجلات بسیار بالا می باشد بگونه ای که حتی مقاله ای با وزن علمی زیاد و گرامر و دستور زبان قابل قبول در صورتی که در قالب مجله تنظیم نشده باشد به نویسنده باز خواهد گشت. رعایت تمام اصول مطرح شده در  رابطه با قالب مقاله ممکن است کار بسیار تخصصی باشد که بهتر است توسط افراد باتجربه انجام شود. با این کار می توان ورود مقاله به مرحله داوری را تسهیل نمود که منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه نویسنده خواهد شد.

یکی از موارد شایع در این حوزه رد شدن مقاله ای است که پژوهشگران برای یک فرمت یک مجله مشخص نوشته اند. بسیار پیش می آید که براساس فرمت مجله مشخصی مقاله ای را نوشته و برای آن ارسال میکنیم. سپس در کمال ناباوری با ایمیلی مواجه می شویم که ادیتور مجله عذرخواهی نموده و مقاله را رد پذیرش نمی نماید. در چنین شرایطی چاره ای جز جستجوی یک مجله جدید و تغییر فرمت مقاله براساس مجله جدید نیست. این مساله می تواند از تغییرات جزیی تا تغییرات بسیار مفصلی متفاوت باشد. ضامن سلامتی بر اساس استانداردهای هر مجله و در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام می دهد.

نحوه محاسبه هزینه تنظیم مقاله به فرمت مجله

هزینه تنظیم مقاله بر اساس فرمت مجله برای تمامی انواع مقالات ثابت می باشد.

حریم خصوصی و امنیت مقالات و اطلاعات

ضامن سلامتی از اطلاعات مشتریان شامل اسرار پژوهشی، حقوقی، مشخصات شخصی، فایل‌ها و … حفاظت و حراست می کند. به شما اطمینان می دهیم اطلاعات و مقاله شما برای ما محرمانه تلقی می شود و هیچ گونه سو استفاده از موارد فوق صورت نمی ‌پذیرد.

 

اگر فرمت مقاله ای با مجله مورد ارسال، یکسان نباشد به احتمال قریب به یقین مقاله مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. زیرا براساس سیاست غالب مجلات، پیش از ارسال مقاله برای  داوری، ابتدا دبیر اجرایی مجله، فرمت مقاله را چک می کند و در صورت تطابق در لیست انتظار داوری قرار می دهد.

اصلاح ساختار مقاله شامل اصلاح فرمت نگارش مراجع در متن و در بخش مراجع، بخش های مختلف مقاله یا زیرعنوان ها، فرمت چکیده، وجود برخی بخش ها مانند مشارکت نویسندگان (Author contributions), و همچنین شیوه تهیه جداول و نمودارها، شیوه نگارش اسامی تخصصی، و در نهایت تعداد کلمه مجاز مجله است.

دو ستونه
عمودی
افقی
تنظیم فرمت بندی مجله
مبلغ کل
نام جمع کل
"{{getWooProductName}}" has been added to your cart
Have a promocode?
Promocode Hide Show
Scroll to top

نگارش تخصصی متاآنالیز

با کد تخفیف metaz سفارش تو ثبت کن