چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

ویراستاری زبان انگلیسی مقاله

ویراستاری زبان انگلیسی

ویراستاری مقاله به معنی اصلاح و برطرف نمودن اشتباهات نگارشی و دستوری و ایجاد انسجام و یکپارچگی در متن مقاله می باشد.

مجلات معتبر علمی استانداردهای بسیار بالایی از نظر کیفیت نگارش مقالات دارند و این موضوع یکی از عوامل بسیار مهم در عدم پذیرش مقالات می باشد. بنابراین علاوه بر محتوای علمی، نگارش و خوانایی متن، سردبیر و داور مجله را در برخورد اول تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ویراستاری زبان انگلیسی مقاله باید حتما توسط فردی انجام شود که هم در زبان انگلیسی تبحر دارد و هم به موضوع و زمینه متن مسلط است. همچنین از آنجاییکه همه افراد تسلط کافی بر دستور زبان انگلیسی ندارند پس نیاز به افراد خبره و کاربلد در این زمینه بیشتر نمایان می شود.

اهمیت ویراستار زبان انگلیسی مقاله

ویراستار زبان انگلیسی مقاله علاوه بر مهارت لازم در زبان انگلیسی باید از تجربه و تخصص کافی در زمینه متن مقاله برخوردار باشد. همچنین باید بتواند پیام نویسنده را به درستی به مخاطب خود منتقل کند.

برخی تصور می کنند که تسلط به زبان انگلیسی برای ویراستاری کافی است. در حالیکه چنین نیست.

ویراستاری یک مهارت تخصصی در حوزه زبان انگلیسی است که ویراستار بایستی علاوه بر تسلط به مهارتهایی مانند گرامر، نگارش و دامنه لغات وسیع، مهارت ویرایش متون را نیز آموزش دیده باشد. این علاوه بر مهارت موضوعی در حوزه مورد نظر است. زیرا با گسترش دامنه علوم، تعداد واژگان تخصصی هر شاخه از علم آنچنان گسترده و وسیع است که نمی توان انتظار داشت یک ویراستار خوب علوم مهندسی هوا و فضا، بتواند یک ویراستار خوب در حوزه بیوتکنولوژی نیز باشد. پس ویراستاری یک حرفه تخصصی با گرایشات فوق تخصصی است.

طبق نظرسنجی ما در اسفند سال گذشته، ۵۴ درصد پژوهشگرانی که در طی سال گذشته اقدام به ارسال مقالات خود برای مجلات علمی نموده بودند، اذعان داشتند که اصلاح نگارشی و علمی مقالات توسط ویراستاران حرفه ای بیشترین بازدهی را در کاهش زمان انتظار برای پذیرش و چاپ مقالات ایشان را داشته است.

هدف از ویراستاری زبان انگلیسی مقاله

هدف از انجام ویرایش مقاله انگلیسی، آماده‌سازی مقاله برای ارائه به ژورنال ‌های معتبر بین ‌المللی است. ویراستاری صحیح و حرفه ‌ای مقاله انگلیسی جزو لاینفک فرآیند آماده‌سازی مقالات علمی است که باید توسط متخصصین ویراستاری زبده و باتجربه انجام پذیرد. در این راستا، موسسه ضامن سلامتی با بهره‌گیری از متخصصین تراز اول و حرفه ای داخل و خارج از کشور در رشته های مختلف، خدمات متنوعی در خصوص ویرایش مقالات به علاقه مندان ارائه می دهد.

موسساتی مانند ضامن سلامتی که به صورت تخصصی در یک حوزه مانند علوم پزشکی، خدمات پژوهشی ارائه می دهند، اقدام به آموزش و تربیت ویراستاران تخصصی در حوزه کاری خود می کنند که این امر گاها ماه ها طول می کشد و این ویراستاران ماهانه دهها هزار کلمه متن را در حوزه کاری تخصصی خود ویراستاری می کنند.

طبیعتا در چنین شرایطی این ویراستاران با واژگان تخصصی، شیوه های علامت گذاری و نقطه گذاری، شیوه های بیان مفاهیم و در نهایت ساختار استاندارد متون علمی در این حوزه آشنایی کامل پیدا می کنند.

 

من سالهاست که برای موسسه ضامن سلامتی کار میکنم. بعنوان یک ویراستار تخحصصی در این شرکت، بیش از 100 هزار کلمه ویراستاری کرده ام. کلیه متونی که برای من ارسال می شوند در همین حوزه هستند. حتی گاها دقت می شود که فقط در حوزه فوق تخصصی ام که پزشکی بالینی است، متون برای من ارسال شوند. لذا به جزییات زیادی در ویراستاری متون دقت میکنم. از شیوه نوشتن نام میکرو ارگانیسم ها، تا بکار بردن کلمات لاتین تخصصی که در پزشکی بسیار رایج هستند. بعنوان مثال بکار بردن کلمه Renal بسیار رایج تر از بکار بردن کلمه Kidney بوده و بسیاری از پژوهشگران نمی دانند که باید آزمون خی دو را با علامت Chi لاتین بنویسند و اشتباها حرف انگلیسی X را استفاده می کنند.

انواع ویراستاری مقاله

خدمات ویرایش انگلیسی مقالات شامل ویراستاری نیتیو، ویراستاری طرح طلایی و ویراستاری طرح نقره ای می باشد. ویراستاری نیتیو توسط ویراستار انگلیسی زبان در خارج از کشور انجام می شود و گواهی ادیت نیتیو از موسسه ای معتبر در خارج از کشور به متقاضیان اهدا می شود. ویراستاری طرح طلایی شامل موارد زیر است:

  1. یکسان‌سازی فونت،
  2. اصلاح غلط املایی،
  3. کنترل پاراگراف بندی،
  4. اصلاح و بررسی نقطه و علامت گذاری،
  5. بررسی جداول، تصاویر و نمودارها،
  6. تنظیم فرمت مقاله،
  7. کنترل اندازه و قلم حروف،
  8. رفع خطاهای دستوری، ساختاری و جمله ‌بندی،
  9. کوتاه کردن جملات طولانی،
  10. بررسی اصطلاحات تخصصی،
  11. ساده ‌سازی و روان ‌سازی متن از نظر جمله‌ بندی،
  12. اصلاح، تنظیم و جابه‌جایی مطالب برای انسجام متن
  13. بازبینی مجدد

ویراستاری طرح نقره ای شامل این موارد است:

  1. یکسان‌سازی فونت،
  2. اصلاح غلط املایی،
  3. کنترل پاراگراف بندی،
  4. اصلاح و بررسی نقطه و علامت گذاری،
  5. بررسی جداول، تصاویر و نمودارها،
  6. تنظیم فرمت مقاله،
  7. کنترل اندازه و قلم حروف،
  8. رفع خطاهای دستوری، ساختاری و جمله ‌بندی

ادیت طلایی رایگان سفارش دهید

Gold

ادیت نقره ای رایگان سفارش دهید

silver

نحوه محاسبه هزینه ویراستاری زبان انگلیسی مقاله

از محتوای مقاله فقط بخش رفرنس ها و منابع از روند محاسبه تعداد کلمات حذف می شوند. مابقی بخش ها، نمودارها، جداول و … در تعداد کلمات محاسبه می شوند. بنابراین چنانچه تمایل دارید بخش خاصی از مقاله ویرایش نشود حتما آن قسمت را از مقاله حذف کرده یا در قسمت توضیحات پنل کاربری خود در سامانه ثبت سفارش ذکر نمایید.

چه بخش هایی از مقاله باید ویرایش شوند؟

واقعیت امر این است که همه محتوای یک مقاله علمی بایستی ویرایش شود. برخی فکر می کنند که جداول که فقط شامل اعداد و ارقام هستند و یا نمودارها که متن چندانی ندارند، پس باید از این موضوع کنار گذاشته شوند.

اما در واقع مساله اصلی این است که محتوای جداول و نمودارها نیز بسیار احتمال دارد که دچار اشکالاتی باشند، زیرا از جمله کارهایی که ویراستاران حرفه ای موسسه ضامن سلامتی انجام می دهند، ویرایش شیوه نگارش ارقام و اعداد در متن شامل جداول و متن اصلی است.

بسیاری از پژوهشگران در زمان نگارش اعداد اشتباهاتی می کنند که در تصمیم داوران برای پذیرش مقاله تاثیر بسزایی می گذارد.

حریم خصوصی و امنیت مقالات و اطلاعات

ضامن سلامتی از اطلاعات مشتریان شامل اسرار پژوهشی، حقوقی، مشخصات شخصی، فایل‌ها و … حفاظت و حراست می کند. به شما اطمینان می دهیم اطلاعات و مقاله شما برای ما محرمانه تلقی می شود و هیچ گونه سو استفاده از موارد فوق صورت نمی ‌پذیرد.

یکی از مخاطرات سپردن ویرایش و یا هرگونه اقدام ویرایشی بر روی متونی که نتیجه یک پژوهش و یک تحقیق موثر و کارآمد هستند، سواستفاده از متن و نتایج ارسالی است.

این مساله می تواند به ایجاد مشکلات زیادی برای پژوهشگران منجر شود. لذا توصیه ضامن سلامتی این است که از سپردن کارهای پژوهشی خود، شامل درفت مقالات، نتایج آماری و امثالهم به افراد یا موسساتی که احیانا نرخ کمتری را نیز ممکن است پیشنهاد کنند، اما شناخت کافی از آنها ندارند، به جدیت خودداری نمایند. زیرا ممکن است به هرگونه انتشار غیرقانونی محتوا منجر شود که اثبات آن بسیار دشوار است.

ثبت سفارش

لطفا در سامانه ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. از قسمت تیکت ها، درخواست خود را به همراه توضیحات لازم و فایل مقاله ارسال کنید. کارشناسان ما فایل شما را بررسی و برآورد هزینه می کنند. فاکتور و مدت زمان انجام کار برای شما ارسال می شود. پس از پرداخت فاکتور، کار شما ارجاع می شود. چنانچه برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید، لطفا به اینجا مراجعه کنید یا با شماره 05138431199 داخلی 101 تماس بگیرید.

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....