چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

افزایش ارجاعات مقاله با یک چکیده ویدیویی خوب

چکیده های ویدیویی از برخی جهات شبیه به تریلر فیلم های سینمایی هستند. این چکیده ها نمای کلی از کار شما را نشان داده، و بر اساس آنچه که در چکیده آورده اید، سردبیر مجله تصمیم می گیرد مقاله شما را برای داوری فرستاده یا آن رد کند. با استفاده از یک چکیده ویدیویی خوب، می توانید سایتیشن مقاله خود را افزایش دهید. برخی از ناشران بین‌المللی مدعی هستند که مقالات حاوی چکیده ویدیویی، نسبت به مواردی که چکیده ویدیویی ندارند، بازدیدهای بیشتری دارند. به همین دلیل، اختصاص زمان کمی برای تهیه چکیده ویدیویی مقاله شما می تواند بازدید مقاله را به میزان قابل توجهی افزایش داده و منجر به افزایش سایتیشن مقاله شما شود. اما چکیده ویدیویی دقیقاً چیست؟ چگونه می توان یک چکیده خوب ساخت؟ و چگونه باید از آن برای افزایش سایتیشن مقاله خود استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد چکیده های ویدیویی بدانید.

چکیده ویدیویی دقیقاً چیست؟

همانطور که قبلاً گفته شد، چکیده ویدیو مانند یک تریلر فیلم است. درست مثل چکیده های نوشتاری معمولی، چکیده ویدیویی بخشی از مقاله بوده اما جذاب تر و احتمالاً آموزنده تر از چکیده های معمولی است. این نوع چکیده ها معمولاً یک ویدئوی سه تا هفت دقیقه ای بوده و نقش آن ها برجسته کردن تحقیقات، جذب هر چه بیشتر خوانندگان و افزایش سایتیشن به مقاله است. امروزه شما به عنوان یک محقق می توانید با استفاده از مقاله دانشگاهی خود و با استفاده از یک دوربین دیجیتال و اینترنت، چنین چکیده ای را تهیه کنید.

چکیده های ویدیویی چگونه می توانند سبب افزایش سایتیشن مقالات شوند؟

شایان ذکر است که چکیده های ویدئویی آکادمیک به طور بالقوه هم برای نویسندگان و هم برای مجلات مفید هستند. دیده شدن بیشتر مقالات دلیل اصلی پذیرش این رویکرد توسط مجلات و نویسندگان است. هماند هر محقق دیگر، شما می خواهید که سایر محققان مقالات شما را خوانده و به آنها استناد کنند. با این حال، گاهی اوقات به دلیل تأخیر بین نمایه شدن یک مقاله و نمایه شدن آن در مجلات مختلف، مقاله شما ممکن است تا چند سال سایتیشن زیادی نگیرد. این درحالی است که در طول این مدت تاخیر، مقاله شما می توانست توسط محققان همرشته شما خوانده شده، روی تحقیقات آنها تاثیر گذاشته و آنها می توانستند آن را دانلود نموده و به اشتراک بگذارند. دیده شدن بیشتر یک مقاله می تواند باعث افزایش تعداد خوانندگان و افزایش سایتیشن آن شود.

علاوه بر این، خود فرآیند تهیه چکیده ویدیویی نیز برای محقق می تواند مفید باشد، زیرا می تواند دیدگاه ها و ایده های جدیدی به آنها بدهد. آخرین مزیت تهیه چکیده ویدئویی این است که می‌توان از آن برای دریافت بودجه تحقیقاتی استفاده نمود.

قسمت های اصلی یک چکیده ویدئویی آکادمیک

همانند چکیده های معمولی، یک چکیده ویدیویی باید شامل بخش های زیر باشد:

  1. مقدمه: ابتدا باید یک مقدمه مختصر راجع به کار خود ارائه داده و سوالات و اهداف تحقیق را به اختصار توضیح دهید.
  2. روش کار را توضیح دهید: روش های مورد استفاده در تحقیق خود را به اختصار توضیح دهید.
  3. نتایج و بحث: در بخش سوم چکیده ویدیویی باید یافته های خود را شرح داده و به طور خلاصه در مورد آنها بحث کنید.
  4. قسمت انتهایی چکیده ویدیویی نتیجه گیری است که در آن باید نکات اساسی چکیده ویدیویی شما به طور خلاصه بیان شوند.

نکاتی برای تهیه یک چکیده ویدیویی خوب که می تواند سایتیشن مقاله شما را بالا ببرد

به طور کلی، هر مجله قوانین خود را در مورد چکیده های ویدئویی دارد، برای مثال مدت زمان ویدئو، اندازه فایل و نوع محتوا برای هر مجله با دیگری فرق می کند. بنابراین، برای تهیه یک چکیده ویدیویی خوب که انتظارات مجله را برآورده می کند، باید دستورالعمل های مجله را به دقت بخوانید. بسیاری از مجلات، چکیده های ویدئویی با مدت زمان بین چهار تا هفت دقیقه را می پذیرند. علاوه بر این، ویدیوی شما باید مستقیماً به اصل مطلب اشاره کند، زیرا هدف آن جلب توجه دانشگاهیان است، نه برگزاری سمینار در مورد آن.

برای تهیه یک چکیده خوب، نکات زیر به دردتان می خورد:

  • مخاطبان احتمالی شما سایر محققان و دانشمندان هستند، بنابراین احتمالاً نیازی به توضیح مفاهیم واضح و تکراری نیست. در عوض، باید در رابطه با جنبه های خاص تحقیق خود صحبت کنید که آن را منحصر به فرد و برجسته نشان دهید. این تنها راهی است که می توانید توجه قشر آکادمیک را جلب کرده تا آنها به کار شما گوش دهند و درنهایت آمار دیده شدن مقاله خود را افزایش دهید.
  • شما برای جلب توجه محققان، به یک “پیام یا شعار خوب” نیاز دارید تا علاقه آنها را برانگیزد. این پیام می تواند عنوان مقاله شما باشد، اما گاهی بهتر است بخش نتیجه گیری مقاله خود ساده و سر راست بیان کرده و از آن به عنوان “پیام” کار خود استفاده کنید. به بیان بهتر، باید موضوع کلی کار خود و آنچه که به دست آورده اید (از جمله اطلاعات و یافته های جدید) خود را ذکر کنید.
  • از آنجایی که این چکیده ها در مورد کارهای علمی و تحقیقاتی هستند، نیاز به صرف هزینه های زیادی برای تهیه چکیده ویدئویی نیست. شما فقط به یکسری تجهیزات ساده مثل دوربین دیجیتال نیاز دارید. همچنین نیاز به پشت صحنه یا افکت خاصی نیست و یک بکگراند ساده یا بکگراندی که شامل وسایل آزمایشگاهی مورد استفاده در تحقیقاتتان بوده است کافی است.
  • در حین فیلمبرداری به نکات زیر نیز باید توجه کنید:
  1. دوربین خود را در مکانی قرار دهید که از انعکاس نور جلوگیری شود
  2. فیلم شما باید در فضایی ساکت و بدون نویز ضبط شود
  3. تنظیمات دوربین را روی روی وضوح بالا قرار دهید
  4. مستقیماً به لنز دوربین نگاه کرده و واضح صحبت کنید
  5. به موضوع تحقیق خود پایبند باشید و از هدف کار خود را منحرف نشوید

نتیجه

چکیده های ویدیویی می توانند ابزار قدرتمندی برای افزایش بازدید و سایتیشن مقالات شما باشند. با این حال، برای تهیه یک چکیده ویدیویی خوب، باید راجع به قسمت های اصلی این گونه ویدیوها آگاهی داشته و همچنین یکسری نکات را بدانید. این چکیده ها معمولاً 4 تا 7 دقیقه طول کشیده، روی ویژگی های برتر کار شما تمرکز کرده و آن را برجسته می کنند.

مقالات بیشتر
افزایش ارجاعات مقاله با یک چکیده ویدیویی خوب
Scroll to top

نگارش تخصصی متاآنالیز

با کد تخفیف metaz سفارش تو ثبت کن