چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

آیا ابزارهای اصلاح متن آنلاین مانند Grammarly می‌توانند جایگزین ویراستارها شوند؟

آیا ابزارهای اصلاح متن آنلاین مانند Grammarly می‌توانند جایگزین ویراستارها شوند؟

با تبدیل جهان به دهکده جهانی، اهمیت استفاده از یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط با سایر مردم در سراسر جهان روز به روز بیشتر اهمیت می یابد. بای مثال اگر شما بخواهید برای یک مشتری خاص یا کارفرمای خود ایمیل ارسال کنید یا پست وبلاگ خود را آپلود کنید، باید مطمئن باشید آنچه که نوشته اید بدون خطا، واضح و دقیق بوده است. متنی که استاندارهای نوشتاری را رعایت کرده و به خوبی نوشته شده باشد به شما کمک خواهد کرد که در زمینه فعالیت خود حرفه ای تر به نظر برسید و مخاطبان هدف را کاملا جذب خود کنید. با این حال، بسیاری از مردم از نظر نوشتار انگلیسی خوب نیستند، چرا که انگلیسی زبان مادری آنها نیست. به همین دلیل، نوشتن متون انگلیسی برای آنها به نوعی چالش برانگیز و وقت گیر خواهد بود. خوشبختانه، دنیای دیجیتال توانسته است نوشتن محتوای انگلیسی را برای کاربران غیر انگلیسی زبان آسان‌تر کند. این افراد می توانند از ابزارهای آنلاین مختلف برای این کار استفاده کنند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که آیا ابزارهای اصلاح متن آنلاین مانند Grammarly می تواند جایگزین ادیتورها شوند یا خیر؟

مزایای استفاده از ابزارهای اصلاح متن آنلاین

همانطور که قبلاً گفتیم، اگر کسی بخواهد محتوای انگلیسی بنویسد می تواند از ابزارهای آنلاین مختلف استفاده نموده و به کمک آنها نوشتار خود را بهبود بخشد. برخی از مهمترین این ابزارها عبارتند از Grammarly، ProWrittingAid، WhiteSmoke و Ginger. . چنین ابزارهایی می توانند به کاربران کمک کنند تا اشتباهات گرامری را اصلاح کرده و املای نوشتاری صحیح را به کار برده و علائم نگارشی را در متن به صورت صحیح کنند. من نیز به عنوان یک نویسنده محتوا، گاهی اوقات از این ابزارهای آنلاین برای بهبود محتوای خود استفاده می کنم. این ابزارها گزینه های مفیدی دارند. به عنوان مثال، در Grammarly، شما چندین گزینه دارید که می توانید به کمک آنها سطح رسمی بودن نوشتار خود را تعیین کرده، دایره کلمات مناسب و مورد نیاز شما را ارتقا داده و متن شما را نیز از نظر لحن و وضوح اصلاح می کند. همچنین این ابزار گزینه های دیگری نیز دارد که به کمک آن می توانید با توجه به زمینه کاری و هدفتان از آن استفاده کنید برای مثال، در صورتی که بخواهید ایمیل بنویسید یا هدف شما نوشتن متن معمولی، آکادمیک و غیره باشد می توانید گزینه مربوطه را انتخاب کنید. بدون شک، ابزارهای آنلاین با  دارا بودن چنین طیف گسترده ای از گزینه ها به شما کمک می کنند تا محتوای مناسبی بنویسید. این ابزارها همچنین قابلیت تصحیح اشتباهات رایج ویرایشی و نگارشی متن را دارند. علاوه بر این، از جمله نکات مفید این ابزارها در دسترس بودن همیشه آنها برای نویسندگان است. برخی از آنها نیز برای کاربران رایگان هستند که باعث می شود این نرم افزارها محبوبیت بسیاری بین کاربران داشته باشد.

ویراستاران حرفه ای چه افرادی هستند؟

ویراستاران حرفه ای کسانی هستند که محتوا را بررسی می کنند و به شما بازخورد می دهند. با استفاده از چنین بازخوردهایی، شما می توانید نوشته خود را از جنبه ساختاری، لحن، یکدست بودن و غیره بهبود دهید. چنین افرادی در زمینه های تخصصی مختلف فعال بوده و در آن زمینه به خصوص توانایی بالایی دارند. به همین دلیل است که به کمک این افراد و نکات ارزشمند و پیشنهادهای هوشمندانه آنها می توانید محتوای تقریبا بی نقصی داشته باشید. با این حال، برخلاف ابزارهای آنلاینی که قبلاً ذکر شد، ادیتورها حرفه ای همیشه در دسترس نیستند و برای ادیت کردن یک متن نیز ممکن است هزینه بالایی را دریافت کنند. با این حال، با توجه به محدودیت های گفته شده، از نظر من هنوز نمی توان ابزارهای آنلاین را جایگزین ادیتورها کرد. در قسمت بعدی به تفصیل راجع به این موضوع بحث خواهیم کرد.

ویراستاران حرفه ای V.s ابزارهای آنلاین بررسی متن

بر اساس تجربیات من به عنوان یک نویسنده محتوا، این ابزارها از جهت اصلاح غلط های ویرایشی و نگارشی متون عمومی خوب عمل می کنند، اما وقتی نوبت به متون بسیار حرفه‌ای و تخصصی می رسد کارایی چندان بالایی ندارند. به بیان بهتر و تا جایی که من تست کردم، این ابزارها در حوزه های تخصصی کامل نیستند و گاهی اوقات نمی توانند همه خطاها را پیدا کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها انسان نیستند و بر اساس ابزارهای هوش مصنوعی کار می کنند، زمانی که مقاله در زمینه ای بسیار تخصصی نوشته شده باشد نمی توانند به درستی زمینه و لحن نوشته شما را درک کنند بنابراین پیشنهادات آنها ممکن است دقیق نباشد. آنها همچنین ممکن است نتوانند مترادف های مناسبی را برای کلمات تخصصی مورد استفاده در زمینه کاری یا تحصیلی پیشنهاد داده و یا حتی ممکن است بین کلمات تخصصی و غیر تخصصی تمایز قائل شوند.

در مقابل، ویراستاران معمولاً در زمینه های کاری خود تخصص بالایی دارند. این بدان معناست که برای مثال، ویراستاران آکادمیک کاملا با واژه‌های تخصصی مورد استفاده در مقالات و پایان‌نامه‌های علمی رشته تحصیلی آشنا هستند. در مقابل، ویراستاران کپی رایتر بیشتر با کلمات و اصطلاحات خاص دنیای تجارت و بازاریابی آشنا هستند. به همین دلیل، به نظر من، اگرچه ابزارهای تصحیح آنلاین می‌تواند کمک قابل توجهی برای نویسندگان باشد، اما نمی‌تواند جای تخصص و قضاوت ویراستاران حرفه‌ای را بگیرد.

با توجه به این توضیحات ذکر شده در بالا، این دلایل به خوبی نشان می دهند که هنوز نمی توان از ابزارهای تصحیح آنلاین به عنوان جایگزینی برای ویراستارهای حرفه ای استفده کرد. با این حال و از نظر من، هم ابزارهای آنلاین و هم ویراستاران می توانند به نوعی مکمل یکدیگر باشند و فرد می تواند بسته به زمینه و هدف خود از هر دو مورد بهره ببرد. بر اساس تجربه ای که من از کار کردن با هر دو این گزینه ها داشتم، بهترین حالت این است که در درجه اول از ابزارهای آنلاین برای بررسی متن و رفع اشتباهات واضح و اولیه استفاده کرد. البته، توجه داشته باشید که نباید همه پیشنهادات ارائه شده توسط ابزار آنلاین را تایید کنید، بلکه باید آنها را به دقت بررسی کرده و آنهایی را که فکر می کنید مناسب هستند اعمال نمایید. در مرحله دوم، می توانید از کمک ویراستاران حرفه ای بهره مند شوید تا به محتوای خود لحن انسانی داده، کلمات تخصصی رشته خود را به متن اضافه کرده و اشکالات گرامری و ویرایشی احتمالی باقی مانده را برطرف کنید.

کلمات پایانی

 در این مقاله ما دو گزینه مهم برای نوشتن و ادیت مقالات یعنی ابزارهای آنلاین و ویراستارها را تعریف کرده و مزایا و معایب هر دو را توضیح داده و آنها را با هم مقایسه کردیم تا نشان دهیم آیا امکان جایگزینی ابزارهای آنلاین با ویراستار وجود دارد یا خیر. با توجه به تجربه شخصی و بررسی نظرات سایر نویسندگان، من به این نتیجه رسیدم که این دو قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند. در مقابل ما می توانیم از مزایای هر دو این آنها بهره مند شده و در نهایت محتوای بی نقصی تولید کنیم که به خوبی مخاطبان مورد نظر را هدف قرار دهد. برای این کار بهتر است ابتدا متن را با استفاده از ابزارهای آنلاین بررسی کرده و اشکالات اصلی را اصلاح نموده، سپس از تجربه ویراستاران حرفه ای که در زمینه مورد نیاز ما خبره هستند کمک گرفت.

آیا ابزارهای اصلاح متن آنلاین مانند Grammarly می‌توانند جایگزین ویراستارها شوند؟
Scroll to top