چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

انواع روش انتشار ژورنال های علمی

انتشار اینترنتی و چاپی

به دلیل ارزان بودن و کاهش هزینه ها در چاپ و انتشار اینترنتی، بسیاری از ژورنال های علمی به صورت آنلاین منتشر می شوند. این روش اینترنتی می تواند به صورت دسترسی آزاد یا دسترسی محدود باشد.

انتشار اینترنتی مقاله به مقاله

برخی از مجلات به محض اینکه هر مقاله ای برای انتشار آماده شد آن را بر روی وب سایت خود می گذارند. فایده این روش برای نویسندگان این است که مقاله آن ها به سرعت منتشر می شود و هم چنین در هزینه های چاپ و صحافی مجله چاپی هم صرفه جویی خواهد شد. تعدادی از ناشران، یک شماره یا کل شماره های یک یا دو سال را چاپ می کنند در حالی که دیگران این کار را انجام نمی دهند مگر هنگامی که از آن ها درخواست شود و هزینه آن پرداخت گردد. در این روش اینترنتی دسترسی به مقالات ممکن است رایگان یا محدود باشد.

انواع روش انتشار ژورنال های علمی

پیش انتشار مقالات

در بعضی از ژورنال های علمی به دلیل حجم بالای مقالات ارسالی فاصله بین پذیرش مقالات تا چاپ آن ها طولانی مدت می باشد که این امر برای بعضی از نویسندگان ناراحت کننده است. برای رفع این مشکل بهتر است که ژورنال یک شماره ویژه و اختصاصی از مقالاتی که منتظر چاپ هستند را منتشر کند. این شماره شامل مقالاتی است که کارهای ویرایش آن ها انجام شده است یا تحت چاپ هستند به عنوان مثال منتظر تعیین شماره هستند. البته شایان ذکر است که در این حالت احتمال دارد برای نویسندگان مشکلاتی ایجاد شود. بنابراین استفاده از مقالات پیش از چاپ ممکن است مفید نباشد و هزینه اضافی برای ژورنال علمی ایجاد کند. همچنین ممکن است تعدادی از نویسندگان تمایلی به در دسترس عموم قرار دادن مقاله خود پیش از انتشار رسمی نداشته باشند. به عنوان مثال چنان چه دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی حمایت مالی از مطالعه را بر عهده گرفته باشد و از نویسنده بابت ذکر نام حامی مالی تعهد گرفته باشد و یا پیش از آنکه دوره و شماره مقاله در ژورنال علمی مشخص باشد، مقاله نویسنده منتشر شود. علاوه بر این می بایست برای هر مقاله شناسه DOI اختصاص داد که به حجم کاری دفتر نشریه افزوده خواهد شد و از نظر مالی هم نیازمند توجه ویژه ای است.

انتشار اینترنتی

انتشار اینترنتی هزینه ای برای چاپ و توزیع ندارد. بنابراین انتشار ژورنال علمی فقط به صورت اینترنتی بسیار ارزشمند است. در گذشته شناخت زیادی از روش انتشار اینترنتی وجود نداشت اما امروزه انتشار اینترنتی پذیرفته شده است و بسیاری از نشریات معتبر به صورت اینترنتی منتشر می شوند و دسترسی به مقالات این مجلات غالبا به صورت رایگان است. این نکته حائز اهمیت می باشد که ممکن است تعدادی از کشورها هنوز به طور دقیق با انتشار آنلاین آشنا نباشند یا حتی بنا به دلایلی دسترسی به بعضی از وب سایت ها در آن کشورها امکان پذیر نمی باشد که سردبیران ژورنال های علمی در شناسایی انتشار اینترنتی در کشورهای در حال توسعه نقش زیادی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ضامن سلامتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع روش انتشار ژورنال های علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top

آخرین فرصت با تعرفه سال

تمامی خدمات با تعرفه‌های سال 1402 فقط تا پایان فروردین