چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

دستورالعمل برای جلوگیری از پلاژیاریسم (سرقت ادبی)

دستورالعمل برای جلوگیری از پلاژیاریسم (سرقت ادبی)

 

در این قسمت چند نکته برای جلوگیری از پلاژیاریسم ذکر می‎شود:

  1. پذیرفتن

کپی کردن از متن دیگران بدون تایید منبع آن به هیچ وجه مجاز نیست. این امر برای تصاویر و جداول نیز صدق می‎کند. با این حال چنانچه نیاز به استفاده از محتوا از منابع دیگری بود باید متن مورد نظر را داخل علامت نقل قول قرار داد و سپس به آن استناد کرد. در مورد جداول و شکل‎ها ضروری است که منبع در عنوان ذکر شود.

  1. کسب اجازه

چنانچه بخواهید از مقاله منتشر نشده‎ای استفاده کنید، ضروری است تا از نویسنده مقاله اجازه بگیرید و سپس محتوای آن را در مقاله خود ذکر کنید.

  1. آیا مجاز به استفاده از نظرات هستید؟

اولین مسئله‎ای که قبل از شروع به جمع‎آوری اطلاعات باید مدنظر قرار دهید استفاده از نظرات دیگران است. در این امر محدودیتی برای استناد از مطالب دیگران وجود ندارد ولی ضروری است که از قوانین جلوگیری از سرقت ادبی پیروی کنید.

  1. استفاده از نرم‎افزار تشخیص سرقت ادبی

این نرم‎افزار مطالب کپی شده را شناسایی می‎کند و گزارشی از میزان سرقت ادبی به شما می‎دهد. پیشنهاد می‎شود قبل از سابمیت مقالات از این نرم‎افزار استفاده نمایید.

  1. ایده‎های جدیدی ارائه دهید

مقاله شما نباید صرفا نقل قولی از منابع مختلف باشد بلکه باید نشان‎دهنده درکی از موضوع مورد نظر باشد. همچنین در انتقال افکار خود باید سبک منحصر به فردی داشته باشید.

  1. منابع را دنبال کنید

در نگارش مقاله بهتر است منابع مختلفی را که استفاده کرده‎اید از ابتدا یادداشت کنید و از رفرنس‎دهی در آخر کار اجتناب نمایید. با استفاده از این نکته از ثبت مقاله بدون رفرنس‎دهی مناسب جلوگیری کرده‎اید.

 

 

 

دستورالعمل برای جلوگیری از پلاژیاریسم (سرقت ادبی)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top