چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

دفاع آنلاین از پایان نامه

دفاع در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا رخدادی به یاد ماندنی است که سال های بسیاری منتظر آن بوده اید. این روز همان روزی است که می خواهید با افتخار کار و علاقه خود به تحقیق را برای کسانی که بخشی از این ماجرا جویی بوده اند نشان دهید. ناظران، اساتید راهنما و همکاران مشتاق هستند کاربردهای اصلی و مفاهیم عمده تحقیق شما را بشنوند. همه چیز به نظر خوب می رسید تا زمانی که جهان دچار این همه گیری شد. دفاع کردن از پایان نامه از روی کاناپه اتاق نشیمن چیزی نبود که محققان هیچ گاه حتی تصورش را هم بکنند. موسسه های مختلفی رویکردها و سیاست های برگزاری آزمون خود را برای حمایت از دفاع های مجازی به روز کرده اند. بسیار اهمیت دارد که شما با دقت ساختار، پروتکل و نیازمندی های آن را در اسراع وقت مطالعه کرده و درک کنید. این کار می تواند به شما در برنامه ریزی برای یک دفاع ماهرانه کمک نماید. در زیر 7 نکته برای دفاع موثر از پایان نامه از راه دور آورده شده است.

دفاع آنلاین از پایان نامه
دفاع آنلاین از پایان نامه

1. قبل از دفاع آمادگی کافی داشته باشید

  • دانشگاه ها و موسسات پروتکل های ارائه و دفاع از پایان نامه خود را بازبینی کرده اند تا بهتر بتوانند لازمه های دفاع از راه دور را پیگیری نمایند.
  • با دپارتمان اساتید دانشگاه و ریاست کمیته پایان نامه صحبت کنید تا بر روی نحوه ساختار دفاعیه آزاد تصمیم بگیرید.
  • سیستم خود را قبل از دفاع واقعی از همان مکانی که قصد استفاده در روز دفاعیه دارید امتحان کنید. بیاموزید چگونه اسکرین ها را تغییر و یا به اشتراک بگذارید، میکروفن ها و دوربین خود را کنترل کنید، چگونگی پرسش بعد از ارائه و غیره.
  • برای ارتقاء تجربه تکنولوژیکی خود با تیم فنی IT دانشگاه خود تماسی داشته باشید.

2. همه چیز در مورد تنظیمات دفاعیه

  • مطمئن شوید که سیستم خود را در اتاقی ساکت با نور مناسب نصب کنید. همیشه پیشنهاد می شود که منبع نور در پشت دوربین یا در کنارتان باشد.
  • رو به روی دیواری بنشینید که رنگی روشن و ساده داشته باشد. مطمئن شوید که تابلویی که پرت کننده حواس است و یا پنجره ای که نور زیادی دارد بر روی دیوار در پشت شما نباشد. همچنین می توانید از یک پشت زمینه مجازی تار یا ثابت که توسط پلتفورم مورد استفاده تان فراهم می شود استفاده کنید. این کار را از قبل امتحان کنید و ببینید خوب به نظر می رسد یا نه.
  • ارائه کارتان از طرق یک وب کم در واقع متفاوت با ارائه حضوری است. بنابراین، سیستم و وب کم خود را هم سطح با چشم قرار دهید و مطمئن شوید که تماس چهره به چهره بهتری داشته باشید.

3. تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید

صحبت های خود را با همکارانتان، ناظران و اساتید راهنمای خود در خانه تمرین کنید. بازخورد آنها در تنظیم سرعت ارائه تان می تواند مفید باشد. همچنین می توانید از توصیه کسانی که قبل از شما از پایان نامه شان به همین صورت دفاع کرده اند استفاده کنید. همچنین ارائه کارتان به دوستانی که در زمینه های دیگر فعالیت دارند به شما کمک می کند دیدگاه های متنوعی در مورد کارتان دریافت دارید.

  • جلسات تمرین خود را ضبط کنید و مهارت های ارائه خود را نقد کنید و این مهارت ها را بر اساس عملکردتان بهبود دهید.
  • سوالات را از قبل پیش بینی کنید و جواب ها را به خوبی آماده نمایید. سوالاتی که اغلب پرسیده می شوند عبارتند از:

1) چگونه تحقیق شما به گسترش حوزه تحقیق کمک می کند؟

2) آیا قصد دارید کار کنونی خود را پیشرفت دهید؟

مقالاتی که اخیرا توسط داوران شما منتشر شده است را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که داوران شما متخصصان برتر در زمینه تحقیقاتی تان هستند و اگر آنها را آگاه کنید که چگونه تحقیق شما می تواند با اهداف تحقیقاتی آنها همخوانی داشته یا مربوط شود قطعا برای شما یک مزیت خواهد بود. مثلا اگر یکی از داوران تکنیک جدیدی برای وارد کردن داروها به بدن انسان ارائه داده است شما می توانید راه هایی پیشنهاد کنید که تحقیق شما می تواند در راستای این امر کمک کند.

4. دفاعتان را زودتر شروع کنید

سیستم خود را دوباره راه انداری کنید، برنامه های مورد نیاز را آپدیت کنید، برنامه هایی را که ممکن است به صورت ناگهانی پیام دهند غیرفعال کنید. مطمئن شوید که اتصال اینترنت قوی برای حمایت از ویدئو کنفرانس دارید.

  • حداقل 20 تا 30 دقیقه زودتر به نرم افزار ویدئو کنفرانس متصل شوید و مطمئن شوید نرم افزار برای همه به خوبی کار می کند. در مورد برنامه ریزی برای پیشبرد دفاعیه خود با حاضران در جلسه مشورت کنید.
  • از اعضای کمیته امتحان بخواهید 10 تا 15 دقیقه زودتر از زمان واقعی دفاع آنلاین شوند تا بتوانید همه مسائل فنی را از هر دو جهت بررسی کنید.
  • پیشنهاد می شود از دو صفحه نمایش استفاده کنید تا بتوانید اسلایدها و ویدئو پنل خود را مدیریت کنید. در صورتی که امکان داشتن صفحه نمایش دوم برایتان مقدور نیست با کمیته خود چک کنید آیا امکان خاموش نگه داشتن دوربین در زمان ارائه وجود دارد یا خیر.

5. برنامه دومی هم دارید؟

  • حتی بهترین برنامه ها نیز ممکن است گاهی دچار مشکل شوند. به جای اینکه در چنین لحظاتی دچار اضطراب شوید بهتر است یک راه حل فنی جایگزین داشته باشد که اگر مشکلی پیش آمد یا در وسط ارائه تان دیگر کار نکرد بتوانید از آن استفاده کنید.
  • در مورد برنامه دوم خود با اعضای کمیته/ ناظر خود صحبت کنید و شرایطی را که تحت آن احتمالا از برنامه دوم خود استفاده می کنید برای آنها شرح دهید.
  • یک پشتیبان سخت افزاری آماده نیز داشته باشید که اگر دچار مشکل فنی شدید از آن استفاده کنید.
دفاع آنلاین از پایان نامه

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top