چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

مدل انتشار ژورنال علمی

 با پیشرفت تکنولوژی انتظار مخاطبان از ژورنال های علمی تغییر کرده است که این امر بایستی در انتشار آن ها در نظر گرفته شود. همچنین فضای اینترنتی فرصت های بسیاری را برای ژورنال علمی فراهم نموده و اختیارات فراوانی جهت پیش برد کار خود به آن ها داده است که به شرح زیر می باشند:

مدل انتشار ژورنال علمی

  1. دسترسی آسان به ژورنال علمی مبتنی بر وب وجود دارد. ارائه خدمات اشتراک برای ژورنال علمی چاپی مستلزم مدیریت قوی و مداوم می باشد که به عنوان مثال مشترکان هزینه را به موقع پرداخت کنند و ژورنال برای آن ها به موقع ارسال شود. اما اشتراک مجلات مبتنی بر وب بسیار آسان تر است و فقط نیاز است که در وب سایت ژورنال علمی تمهیدات مربوط به آن اندیشیده شده باشد و چنانچه مجله به صورت دسترسی آزاد نبود می توان به صورت اینترنتی هزینه را پرداخت نمود. تنها نقطه ضعفی که در این مورد وجود دارد عبارت است از این که این تکنولوژی ممکن است برای پژوهشگران سراسر دنیا قابل دسترسی نباشد.
  2. فقط مشترکانی که وجه را پرداخت می کنند امکان دسترسی به متن کامل ژورنال های علمی را خواهند داشت و این ژورنال ها در دسترس همه نیستند. مقالاتی که به صورت متن آزاد منتشر می شوند فاقد چنین محدودیت هایی هستند و تمامی خوانندگان قادر خواهند بود که بدون هیچ گونه محدودیتی به آن ها دسترسی داشته باشند و ارتباط مالی بین خوانندگان و ژورنال علمی وجود نخواهد داشت. در نتیجه این موضوع امکان دسترسی سایر پژوهشگران و مخاطبان از سراسر دنیا را به این مقالات فراهم می کند. یکی از مشکلاتی که برای این نوع مجلات ایجاد می شود، عدم داشتن درآمد مالی از فروش این مقالات است که این موضوع در کشورهای در حال توسعه اهمیت بیشتری دارد. بسیاری از مجلات با دریافت وجه از نویسندگان هنگام انتشار مقاله یا از طریق حمایت سایر موسسات دولتی، این مشکل (عدم وجود درآمد) را جبران می کنند.

انتشار دسترسی آزاد در ژورنال های علمی بسیار دیده می شود و اکثر ناشران تمایل دارند که ژورنال های خود را به این صورت منتشر کنند. بعضی از ژورنال ها به طور دائمی برای ارائه متن کامل مقالات وجه دریافت می کنند اما برخی دیگر پس از یک بازه زمانی مشخص، متن کامل مقالات را به صورت رایگان در اختیار عموم پژوهشگران قرار می دهند.

با انتخاب روش دسترسی آزاد، تعدادی از مقالات بدون هیچ گونه محدودیتی در دسترس همه خواهند بود در صورتی که دیگر مقالات فقط برای مشترکان در دسترس می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ضامن سلامتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مدل انتشار ژورنال علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....