چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نمایه شدن در اسکوپوس

نمایه شدن در اسکوپوس

نمایه شدن در اسکوپوس، دستاوردی مهم برای مجلات در سراسر جهان است و دستیابی به این موفقیت، نه تنها میزان رضایتمندی بلکه اطمینان از کیفیت مجله را برای سایر اعضای جامعه علمی به ارمغان می ‎آورد. برای رسیدن به این هدف، معیارهای انتخاب مجله اسکوپوس را به دو مرحله تقسیم می‎ کنیم:

1. خودارزیابی

2. ارزیابی عنوان در اسکوپوس

– فرآیند ارسال

– تصمیم‎ گیری ‎های کمیته داوری اسکوپوس (CSAB)

 

مرحله 1: خودارزیابی

در این مرحله، مجله پیش از ثبت نام در اسکوپوس باید خود را ارزیابی نماید و بررسی کند که واجد شرایط اسکوپوس می‎ باشد یا خیر که این مرحله شامل 20 بخش می ‎باشد.

چه مجلاتی برای بررسی اسکوپوس واجد شرایط هستند؟

تمام مجلات باید حداقل معیارها و الزامات واجد شرایط بودن را داشته باشند. مجله ‎ای که فاقد هر کدام از این معیارها باشد، مجاز به بررسی نیست.

حداقل معیارها:

  • مجله در قسمت داوری همتا باید دارای محتوا باشد.
  • مجله باید به‎صورت منظم منتشر شود (مجله باید دارای شماره ISSN باشد که در مرکز ISSN بین‎المللی ثبت شده باشد).
  • محتوا باید برای مخاطبان بین ‎المللی مناسب و خوانا باشد (در متن لاتین، چکیده ‎های زبان انگلیسی و عناوین مقالات دارای رفرنس باشد).
  • مجله باید دارای بیانیه اخلاق و سوء رفتار نشر باشد.

 

مرحله 2: ارزیابی عنوان در اسکوپوس

در این مرحله در ابتدا بررسی می ‎شود که مجله تابع قوانین اسکوپوس (سیاست عمومی اینست که مجله قبل از اقدام برای نمایه سازی در اسکوپوس باید حداقل دو سال سابقه انتشار داشته باشد) باشد. سپس بررسی می ‎گردد که مجله ‎ای با این عنوان یا عنوان مشابه در اسکوپوس نمایه نشده باشد. در نهایت مجله فرآیند ارسال را طی می ‎کند که شامل 13 بخش است.

 

 

 

نمایه شدن در اسکوپوس

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوا تدریس داره ....