چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکاتی پیرامون نوشتن توصیه ‌نامه

نکاتی پیرامون نوشتن توصیه ‌نامه

  • گاهی برخی افراد متن توصیه‌‎نامه را خود آماده می‌کنند و از توصیه‌کننده درخواست می‌کنند که همان متن را ارسال نماید. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا شما اگر تجربه لازم در نوشتن متن را نداشته باشید، تصمیم‌گیرندگان دانشگاه مقصد نمی‌توانند به درستی به قضاوت در مورد توانایی‌های شما پرداخته و فرصت اپلای را از دست می‌دهید.
  • در صورتی که استاد و یا توصیه‌کننده به دلیل کمبود وقت از شما درخواست نمود شخصا توصیه‌‎نامه را نوشته و در اختیار او بگذارید، از او خواهش کنید تا در پایان، متن شما را بخواند و اگر لازم بود آن متن را به لحاظ نگارشی و محتوا شیواتر و کامل‌تر نماید و یا حداقل متن توصیه‎نامه‌ را به افراد مطلع بدهید تا آن را برای شما ویرایش کنند.
  • طولانی بودن بیش از حد متن توصیه‎نامه سبب می‌شود مطالب مهم و کلیدی به خوبی به چشم نیایند و کوتاه بودن متن نیز این حس را القاء می‎کند که توصیه‌کننده انگیزه لازم برای نوشتن آن را ندارد. بنابراین حدود یک صفحه برای توصیه‎نامه شما کافی خواهد بود.
  • برخی اساتید، متن را برای شما می‌نویسند ولی آن را در اختیار شما نمی‌گذارند و مستقیما برای دانشگاه مقصد ارسال می‌کنند اگر توصیه‌کننده متن را در اختیار شما نیز قرار داد، حتما آن را بررسی نمایید تا مطالب مهم و کلیدی در آن به درستی و کامل بیان شده باشد.

همواره به خاطر داشته باشید که ممکن است اصالت توصیه‌‎نامه شما مورد استعلام قرار گیرد بدین معنی که دانشگاه مقصد با توصیه‌کننده شما ارتباط برقرار کند و صحت مطالب را پرس و جو نماید در نتیجه هیچ‌گاه به اینکه شما بدون اطلاع دادن به توصیه‎کننده، متنی آماده کرده و به جای او ارسال نمایید، فکر نکنید. چرا که این اشتباه در صورت محرز شدن می‌تواند شما را در مسیر اپلای برای دانشگاه و رشته دلخواه‌تان متوقف نماید.

شاید بتوان یکی از مراحل سخت در فرآیند اپلای را بخش توصیه‎نامه دانست چرا که مدیریت این بخش در دستان شما نیست و باید بسیار پیگیر باشید تا توصیه‎کننده، طی فرصتی که دانشگاه مقصد در اختیار او می‌گذارد، توصیه‌‎نامه شما را بنویسد. از آن‌ها بخواهید برای پر کردن بخش آنلاین توصیه‌‎نامه، ایمیل خود را چک نمایند و با دریافت لینک در ایمیل، سوالات را در هر بخش پاسخ داده و متن توصیه‎نامه را بنویسند.

 

 

 

نکاتی پیرامون نوشتن توصیه ‌نامه

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....