چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

ویرایش علمی چیست؟

اگر نگاهی به دنیای اطراف خود بیندازیم، می توانیم درک کنیم که جوامع بشری با هم تفاوت دارند. در روند تکاملی، انسان ها در مقایسه با سایر ارگانیسم های اطراف ما، سریعترین پیشرفت را داشته اند. یكی از مهمترین علل برتری ما در سیر تكاملی، ارتباط مؤثر بین افراد بوده است تا جامعه به طور كلی بتواند رشد كند.

تحقیقات علمی سنگ بنای جامعه بشری می باشد. اگرچه تحقیقات توسط افراد مختلف انجام می شود، اما با یک هدف مشترک (بهبود جامعه و دنیای اطراف) همراه است. ارتباط تحقیقات با جهان امروز آسان تر شده است. با این حال، ارتباطات مؤثر مستلزم این است که حقایق پیچیده به صورت کوتاه اما قابل درک به اشتراک گذاشته شوند.

ویرایش علمی چیست؟
ویرایش علمی چیست؟

در جهان امروز هیچ دانشمندی در انزوا کار نمی کند. هر شاخه ای از علم باید در ارتباط با دیگری باشد. علاوه بر این، یافته های آن ها باید به افراد مناسبی برسد تا بتوانند ایده ها را در جهت پیشرفت جامعه بشری پیاده کنند. بنابراین دانشمندان برای اطمینان از تحقق این اهداف باید با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند. دانشمندان برای بیان عقاید خود به طوری که برای دیگران قابل درک باشد (با توجه به تفاوت های مختلف) گاهی با مانع و مشکل مواجه می شوند. این امر ممکن است به دلیل زبان یا به دلیل عدم وجود بستر مناسب باشد. مجلات علمی در سراسر جهان بستر مناسبی برای محققان به منظور به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود فراهم می کند. آن ها مایل به انتشار تحقیقاتی هستند که جامعه بشری را به شکل عمده تحت تأثیر قرار دهد. مجلات علمی برای اطمینان از این امر، بر کیفیت علمی مقالات به شدت نظارت می کنند. این نظارت شامل وضوح و کیفیت زبانی که برای بیان علم به کار رفته است نیز می شود. عدم تسلط بر یک زبان خاص نباید مانعی برای محقق به شمار رود.

برای حل این مشکل، از یک ویراستار علمی کمک بگیرید! ویراستار علمی فردی است که دارای تخصص در زمینه موضوع مورد نظر و هم مسلط بر زبان است. ویراستار علمی پلی بین پژوهشگران (که دارای دانش فنی برای کمک به بهبود جامعه بشری می باشند) و مجلات (که مایل به انتشار تحقیقات با کیفیت بالا در سطح بین المللی هستند) ایجاد می کند.

در هنگام خواندن مقاله علمی، آیا تا به حال به این مشکل برخورد کرده اید که این مقاله چه چیزی می خواهد بگوید؟ یا چرا محققان جنبه خاصی از مطالعه خود را بررسی نکرده اند که به پاسخ سوالات مطالعه یا دیگر مطالعات کمک می کند؟ ویراستار علمی به شما اطمینان می دهد که در مطالعاتی که بر روی آن ها کار می کند چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت.

ویرایش علمی نقشی چند وجهی دارد. ویرایش علمی برخلاف ویرایش ساده، با هدف بهبود زبان و کیفیت علمی مقاله همراه می باشد. ویراستاران علمی موظف هستند اطمینان حاصل کنند که یافته های یک مطالعه به گونه ای بیان شده باشند که به هر خواننده ای اجازه دهد تا به راحتی و به سرعت تمام اطلاعات مربوطه را از آن استخراج کند. از این رو، آن ها باید اطمینان حاصل کنند، زبانی که برای نگارش مقاله علمی استفاده شده است روان، ساده و مختصر باشد. ویرایش علمی مستلزم ایجاد تغییر در محتوای نویسنده نیست، بلکه ویراستاران باید کاملاً صریح و با اطمینان نظرات خود را بیان کنند. بر خلاف ویراستار ساده، ویراستار علمی موظف است مقاله ارائه شده را با موارد مشابه در مجله علمی، بطور انتقادی تجزیه و تحلیل کند و نظرات خود را در جهت پیشرفت تحقیق ارائه دهد. علاوه بر این، ویراستار علمی ملزم به قدردانی از تلاش های محقق و همکاری آن ها برای بهبود سهم خود در جامعه بشری هستند. ویرایش علمی فقط به محتوای مقاله محدود نمی شود بلکه در مورد نحوه ارائه آن نیز می باشد. این امر سبب می شود تا حقایق با روشی زیباشناختی ارائه گردد.

ویراستار علمی باید به انتشار مقاله اشخاص دیگر اهمیت دهد. نکته حائز اهمیت اینست که بیشتر ویراستاران علمی زمانی خود پژوهشگر بوده اند. آن ها نه تنها به تلاش دیگر محققان توجه می کنند بلکه همه یک هدف مشترک نیز دارند که آن کمک به شکوفایی جامعه بشری است.

ویرایش علمی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....