چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

گزارش های استناد به ژورنال

هزاران مجله علمی در جهان وجود دارد. اما سوالی که مطرح است این است که چگونه می توانید از بین این مجلات یکی را انتخاب کنید و مقاله تان را منتشر کنید؟ یکی از راه ها این است که مجله را بر اساس کیفیت آن انتخاب کنید. گزارشات استنادی مجله Clarivate Analytics، رتبه بندی مجلات را ارائه می دهد. در این گزارش، ژورنال ها با استفاده از ضریب تاثیر نشان داده می شوند. ضامن سلامتی به شما کمک می کند تا با توجه به معیارهای مدنظرتان ژورنال را انتخاب کنید.

گزارش های استناد به ژورنال
گزارش های استناد به ژورنال

گزارش استناد به ژورنال چیست؟

گزارشات استناد به ژورنال برای تشخیص کیفیت ژورنال بسیار مفید هستند. گزارشات استنادی، هر ژورنال را حداقل در یک گروه قرار می دهد. این طبقه بندی، جست و جوی مجلات معتبرتر را امکان پذیر می کند. به عنوان مثال می توان فقط به ژورنال های گروه علوم محیط زیست مراجعه کرد. پژوهشگران می توانند با استفاده از این اطلاعات برای انتشار مقاله خود در ژورنالی خاص، تصمیم گیری کنند. آن ها همچنین می توانند از این گزارش برای اطمینان از اعتبار مجلات و دوری از مجلات غیرمعتبر استفاده کنند.

معیارهای کلیدی در گزارش

معیارهای مختلفی در گزارش استناد به مجله وجود دارد که شامل ضریب تأثیر، تعداد کل استنادها و شاخص فوریت است. ضریب تأثیر، معیار اندازه گیری اهمیت یک ژورنال است و به اطلاعات مربوط به دو سال قبل از انتشار گزارش بستگی دارد. محاسبه آن بسیار آسان است، ابتدا تعداد کل استناد ها به مقاله در ژورنال را پیدا کنید. سپس، تعداد کل مقالات چاپ شده در ژورنال را به دست آورید. در نهایت تعداد استنادها را بر تعداد کل مقالات تقسیم کنید. در گزارش، ژورنال ها به صورت پیش فرض بر اساس کاهش ضریب تأثیر مرتب می شوند.

در صورت معروف بودن مجله معمولا کمتر از ضریب تاثیر استفاده می شود. ضریب تأثیر فقط برای مجلات اعمال می شود و هیچ گاه برای مقالات یک مجله به صورت جداگانه اعمال نمی شود. یکی از محدودیت های ضریب تأثیر این است که مجلات غیر انگلیسی را شامل نمی شود. این موضوع شامل استناد به مقاله نیز می شود.

شاخص فوریت نیز معیاری است که مشخص می کند کدام مجله موضوعات پرمخاطب تری منتشر می کند. این موضوع به تعداد استناد به مقالات ژورنال در سالی که منتشر شده اند بستگی دارد. مقالاتی که در اوایل سال منتشر شوند تعداد استناد بیشتری نسبت به مطالب منتشر شده در پایان سال دریافت می کنند. این موضوع بر محاسبه شاخص فوریت نیز اثر می گذارد.

استفاده از گزارشات استنادی ژورنال

گزارشات استنادی مجله معمولاً از طریق موسسات قابل دسترسی هستند. می توانید مستقیماً مجله مورد علاقه تان را جستجو کنید. صفحه پروفایل مجله اطلاعات بیشتری به شما می دهد. این صفحه ایده ای کلی راجع به ارزش و اهمیت مجله به شما می دهد.

اگر مجله ای در ذهن ندارید، می توانید رتبه بندی مجلات را بررسی کنید و بر اساس آن مجله مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای دیدن ترتیب مجلات روی عناوین آن دسته کلیک کنید. با کلیک بر روی یک دسته، خلاصه ای از آن دسته ارائه می شود. کلیک بر روی ژورنال، گزینه های بیشتری را برای شما فراهم می کند. این موارد شامل رتبه ژورنال، داده های منبع و ارتباط با ژورنال های دیگر است.

گزارش های استنادی ژورنال، راهی آسان برای تعامل با مجلات دانشگاهی است. بر اساس پایگاه داده تحقیقات علوم وب، این گزارش ها رتبه بسیاری از ژورنال ها را نمایش می دهند. این گونه گزارش ها منبعی ارزشمند هستند و به محققان کمک می کنند تا برای انتشار مقاله خود تصمیم گیری کنند.

گزارش های استناد به ژورنال

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top