چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

معروف ترین ناشران علمی آنلاین (Sage, Blackwell, …)

معروف ترین ناشران علمی آنلاین (Sage, Blackwell, ...)

ناشران آنلاین علمی سازمان هایی هستند که مجلات علمی، کتاب ها و سایر متون علمی را در سطح وب منتشر می کنند. آنها معمولاً از فرآیند بررسی همتا استفاده نموده، به این معنی که متخصصان، کیفیت و اعتبار مقاله ای که دریافت کرده اند را قبل از انتشار ارزیابی می‌کنند. این مقاله برخی از معروف ترین ناشران علمی آنلاین را بر اساس تعداد مجلات، شهرت و open access  بودن معرفی می نماید.

معروف ترین ناشران علمی آنلاین

معروف ترین ناشران علمی آنلاین

فهرست 9  ناشر برتر علمی آنلاین به شرح زیر است:

  • Springer
  • Cambridge university press
  • John Wiley & Sons
  • Blackwell Publishing
  • SAGE Publishing
  • Taylor & Francis
  • MDPI
  • Elsevier
  • Nature

Springer

این انتشارات معروف جهانی در زمینه ارائه محتویات با کیفیت در رشته های علمی، فنی و پزشکی از طریق دادن اطلاعات، تولیدات و خدمات نوآورانه به محققان در دانشگاه ها، مؤسسات علمی و بخش ها کمک می کند. Springer مجموعه و آرشیو بزرگی از کتاب‌های الکترونیکی در STM و HSSداشته و همچنین طیف گسترده‌ای از مجلات با دسترسی آزاد، غیر آزاد و دوگانه و همچنین کتاب های مختلف را تحت عنوان Springer Open منتشر می کند.

Cambridge university press

این بخش انتشاراتی دانشگاه کمبریج است که سبب ارتقای دانش و تحقیقات در سراسر جهان می شود. در این انتشارات بیش از 50000 عنوان توسط نویسندگانی از بیش از 100 کشور منتشر می گردد. فهرست کامل و جامع انتشارات آن که برسی همتا نیز می شوند شامل 45000 عنوان بوده و دربرگیرنده تحقیقات آکادمیک، توسعه حرفه ای، و بیش از 400 مجله تحقیقاتی و آموزشی در سطح مدرسه، آموزش زبان انگلیسی و غیره است.

John Wiley & Sons

John Wiley & Sons یک شرکت آمریکایی است که در سال 1807 توسط چارلز وایلی در شهر نیویورک تأسیس شد و مطالب آکادمیک و آموزشی در زمینه های علوم و فناوری، پزشکی، توسعه حرفه ای و آموزش عالی منتشر می کند. این انتشارات با بسیاری از نویسندگان مشهور کار کرده و کتاب ها و مجلات با بیش از 450 عنوان منتشر کرده است. همچنین برخی از برندهای معروف، از جمله Wiley online library، dummies، و cross Knowledge و Wiley University services نیز متعلق یه این انتشارات هستند.

معروف ترین ناشران علمی آنلاین

Blackwell Publishing

انتشارات دانشگاهی Blackwell، انتشاراتی مستقر در بریتانیا است که در سال 2007 با انتشارات John Wiley & Sons ادغام شد. این ناشر در سال 1922 توسط Basil Blackwell، که کتابفروشی و انتشارات خانوادگی خود را بر عهده داشت، تأسیس شد. این موسسه مجلات و کتاب های مختلفی را در زمینه های مختلف مانند علوم، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی منتشر کرده و همچنین کتابفروشی های زنجیره ای را در انگلستان راه اندازی نموده است. پس از ادغام با John Wiley & Sons، این انتشارات بخشی از Wiley-Blackwell شد که تحت این عنوان طیف گسترده‌ای از مجلات و کتابها را در زمینه‌های آکادمیک و حرفه‌ای منتشر می‌کند.

SAGE Publishing

انتشارات SAGE یک ناشر مستقل جهانی کتاب، مجلات و محصولات و خدمات کتابخانه ای است که در سال 1965 توسط Sara Miller McCune در لس آنجلس تأسیس شد. این انتشارات بیش از 1000 مجله و 900 کتاب در طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله آموزش، بهداشت، علوم اجتماعی، تجارت و مدیریت را منتشر می کند.

Taylor & Francis

مجموعه ای از شرکت های بین المللی است که کتاب ها و مجلات آکادمیک را در زمینه های مختلف منتشر می کند. این انتشارات بیش از 2700 مجله مانند گسترده ترین مجلات علوم اجتماعی و علوم انسانی در جهان را منتشر می کند. همچنین این انتشارات کتابهای مختلفی را در تمامی سطوح تحصیلی آکادمیک تحت عناوین مختلفRoutledge، psychology press، focal press و CRC منتشر می کند.

معروف ترین ناشران علمی آنلاین

MDPI

این یک شرکت انتشاراتی علمی است که مجلات با دسترسی آزاد یا open-access را در زمینه ها و موضوعات مختلف منتشر می کند. این شرکت به عنوان یک شرکت انتشارات آنلاین بین رشته‌ای شناخته شده است که توسط Shu-Kun در سال 2010 به عنوان یک نهاد جداگانه از Molecular Diversity Preservation International Organization تأسیس شد. MDPI بیش از 390 مجله معتبر و open-accessرا در موضوعات مختلف مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و غیره منتشر می کند. مجلات MDPI تحت مجوز Creative Commons Attribution License (CC BY) منتشر می شوند، به این معنی که نویسندگان حق کپی رایت اثر خود را حفظ نموده و در عین حال به دیگران اجازه می دهند تا مقالات آنها را خوانده، دانلود، کپی، منتشر، چاپ یا جستجو کرده و یا به آنها در متن مقالات خود استناد کنند.

همچنین این انتشاارات عضو انجمن‌های مختلفی چون Open Access Scholarly Publishers Association، The International Association of Scientific، Technical, and Medical Publishers، The Association of Learned and Professional Society Publishers  و The Publisher Association است. علاوه بر این، MDPI ازInitiative for Open Citations  و Committee on Publication Ethics حمایت می کند. این انتشارات همچنین وبسایتی دارد که افراد می توانند اطلاعات مورد نظر خود از جمله اطلاعاتی در رابطه با مجلات، نویسندگان، ویراستاران، داوران و خدمات آنها را پیدا کنند. نویسندگانی که مایلند مقالات خود را تحت عنوان این انتشارات چاپ کنند، می توانند مقلات خود را به صورت آنلاین در وب سایت این انتشارات ارسال کرده و روند پیشرفت کار را از همین طریق دنبال کنند.

Elsevier

این یک انتشارات جهانی شناخته شده است که راه حل ها و ابزارهای آنالیز اطلاعات را ارائه داده و به موسسات و متخصصان در ارتقای مراقبت های بهداشتی، علم و عملکرد به نفع بشریت کمک می کند. این انتشارات، محصولات و ابزارهای دیجیتال را در زمینه های مدیریت تحقیقات استراتژیک، عملکرد تحقیق و توسعه، پشتیبانی از تصمیم گیری های بالینی و آموزش حرفه ای ارائه می دهد. Elsevier بیش از 2500 مجله آنلاین، 39000 عنوان کتاب الکترونیکی و بسیاری از آثار مرجع معروف را منتشر می کند.

Nature publisher

Nature publisher بخشی از شرکت انتشارات علمی بین المللی Springer nature است که مجلات دانشگاهی، مجلات، پایگاه های اطلاعاتی آنلاین و خدمات علمی و پزشکی را منتشر می کند. این انتشارات در سال 2015 با ادغام گروه های Nature publisher، Palgrave Macmillan، Macmillan Education و Springer + Business Media ایجاد شد. نشریه نیچر به خاطر مجله برجسته خود، نیچر، که حوزه های علمی مختلف را پوشش می دهد و از سال 1869 به صورت هفتگی منتشر می شود، شهرت دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، این انتشارات مجلات دیگری مانند nature biotechnology  و Nature Physiو مجلات مروری مانند Nature reviews genetics و غیره را نیز منتشر می کند. همچنین انتشارات Nature مجموعه ای از مجلات با دسترسی آزاد، مانند scientific reports  و nature communications را نتیز منتشر می کند.

این انتشارات در سرتاسر جهان حدود 800 کارمند داشته و در مکان های مختلف در سراسر جهان کار می کنند. هدف نهایی این انتشارات خدمت به جامعه پژوهشی از طریق ترویج، کشف و به اشتراک گذاری علم بوده و از تحقیقات مستقل، دسترسی باز، داده های باز و استانداردهای باز پشتیبانی می کند.

سخن پایانی

فرآیند به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی و دانش با جوامع دانشگاهی و عمومی، انتشارات علمی نامیده می شود که ممکن است به اشکال مختلفی مانند مقالات مجلات، کتاب، کنفرانس، مجموعه مقالات و گزارش ها باشد. برخی از مشهورترین ناشران علمی آنلاین عبارتند از Springer، Cambridge university press، John Wiley & Sons، Blackwell Publishing، SAGE Publishing، Taylor & Francis، MDPI، Elsevier و Nature.

معروف ترین ناشران علمی آنلاین (Sage, Blackwell, …)
Scroll to top