چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

ضامن سلامتی

خدمات نشر علمی مجلات علوم پزشکی

چطور باید نامه تاثیرگذار برای اپلای کردن برای اساتید بنویسیم؟

زمانی که به دنبال پوزیشن های آکادمیک مانند مشاغل تحقیقاتی، دوره‌های کارآموزی یا دوره های تحصیلات تکمیلی هستید، یکی از مواردی که باید انجام دهید نوشتن نامه برای اساتید است. این مکاتبات به عنوان پلتفرمی برای شما عمل می کند که از طریق آن خودتان را معرفی کرده، اشتیاق خود را نسبت به آن پوزیشن بیان نموده و تصویر مطلوبی از خود در دیدگاه استاید بر جای بگذارید. در این نوشتار، راجع به یک راهنمای جامع در رابطه با نوشتن نامه ای که بتواند اساتید را قانع کند صحبت خواهیم کرد.

یک نام تاثیرگذار باید شامل موارد زیر باشد:

مقدمه

نامه خود را با یک سلام احترام آمیز و با استفاده از عنوان و نام خانوادگی متناسب با استاد شروع کنید. به عنوان مثال، “پروفسور … عزیز”. پس از آن، با ذکر موقعیت فعلی یا جایگاه علمی خود به همراه نام موسسه ای که با آن در ارتباط هستید، خود را معرفی کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “من …… هستم و در حال حاضر دانشجوی سال آخر پزشکی در دانشگاه …. می باشم.”

علاقه خود را نشان دهید

در ادامه، علاقه خود را به زمینه کاری استاد اعلام کنید. آن بخش از تحقیقات یا تدریس او را که با فعالیت های دانشگاهی شما همخوانی و مشابهت دارد ذکر کنید. نوشتن این بخش به استاید نشان می‌دهد که شما راجع به او تحقیقات کاملی انجام داده‌اید و واقعا به کار آنها علاقه مندید. برای مثال، می توانید بگویید: «فعالیت های پیشرو شما در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی توجه من را به خود جلب کرده است، و مقاله اخیر شما در مورد تأثیر اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی به‌ویژه علاقه من را برانگیخته است.

روی تجربیات و مهارت های مرتبط خود تاکید کنید

در مورد تجربیات و شایستگی‌های خود که باعث می شود یک کاندید ایده‌آل برای این پوزیشن باشید بنویسید. این تجربیات می توانند شامل دوره های آکادمیک مرتبط، فعالیت های تحقیقاتی، کارآموزی پزشکی یا هر تجربه ای باشد که نشان دهد شما برای این پوزیشن مناسب هستید. در نوشتن تجربیات خود دقیق باشید و نمونه های خود را به روشنی بیان کنید. برای مثال، می‌توانید بگویید: «در طول کارآموزی در بیمارستان ….، این فرصت را داشتم که در بخش قلب و عروق کار کنم. این تجربه به من امکان داد تا به صورت عملی مراقبت از بیمار را بیاموزم و درک عمیق تر از شرایط مختلف قلبی عروقی پیدا کنم. همچنین، من یک پروژه تحقیقاتی نیز در رابطه با تأثیر عادات غذایی بر سلامت قلب انجام دادم که در مجله پزشکی ….. پذیرفته شده است.

هدف خود را اعلام کنید

در نامه باید به صراحت هدف خود را به استاد بگویید. آیا به دنبال یک پوزیشن تحقیقاتی هستید؟ آیا برای یک دوره تحصیلات تکمیلی اپلای می کنید؟ مطمئن شوید که قصد شما در نامه به طور واضح و مختصر بیان شده است. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “من در این نامه علاقه جدی خود را نسبت به پوزیشن دستیار پژوهشی در تیم تحقیقاتی شما بیان می کنم.” من مطمئن هستم که این شغل باعث خواهد شد که بیشتر در زمینه تحقیقاتی مطلوبم (که همواره به دنبال آن بوده ام) فعالیت کنم، و در عین حال به من اجازه می دهد که در پروژه های سلامت قلبی عروقی شما نیز مشارکت کنم.

در مورد اهداف آینده خود صحبت کنید

توضیح دهید که چگونه این پوزیشن در راستای اهداف آتی شما است. با نوشتن این بخش به اساتید نشان خواهدی داد که شما یک نقشه راه مشخص برای آینده خود دارید و این پوزیشن بخش مهمی از آن برنامه است. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «برنامه بلندمدت من این است که یک متخصص قلب شوم و از طریق تحقیقاتم به تولید دانش در زمینه بیماری‌های قلبی کمک کنم. من فکر میکنم که عضویت در تیم تحقیقاتی شما نقطه عطفی در تحقق این برنامه خواهد بود.

پایان بندی نامه

«در سخنان پایانی خود، از استاد به خاطر وقت گذاشتن برای بررسی نامه تشکر کنید. شما همچنین در این بخش می توانید راجع به یک مرحله بعد مانند برنامه ریزی یک جلسه یا یک مکالمه تلفنی نیز بگویید. برای مثال، می‌توانید بگویید: «از توجه و وقت شما به نامه من قدردانی می‌کنم. خوشحال می شوم در مورد اینکه چگونه می توانم با تیم تحقیقاتی شما همکاری کنم، بیشتر صحبت کنیم.

انتهای نامه

در انتهای نامه خود از یک عنوان رسمی، مانند «با احترام» استفاده کنید و همچنین نام خود را در این قسمت بنویسید.

یک نمونه نامه اپلای

پروفسور …. عزیز، امیدوارم حالتان خوب باشد. من …… هستم و در حال حاضر در سال آخر پزشکی در دانشگاه ….. مشغول به تحصیل هستم و علاقه عمیقی به رشته قلب و عروق دارم.

تحقیقات پیشرو شما در مورد تأثیر اصلاح سبک زندگی بر پیشگیری از بیماری قلبی همواره منبع الهام برای من بوده است. من از نزدیک فعالیت‌های شما را دنبال کرده‌ام و مقاله اخیر شما در مجله سلامت قلب و عروق به‌ویژه توجه من را به خود جلب کرده است.

من این شانس را داشتم که در طول تحصیل در رشته پزشکی، در یک پروژه تحقیقاتی در رابطه با بیماری های قلبی مشارکت داشته باشم. این پروژه مستلزم بررسی تأثیر عادات غذایی و فعالیت بدنی بر افراد مبتلا به بیماری قلبی بود. نتیجه گیری ما که برای انتشار در مجله پزشکی …. تایید شده است نیز بر اهمیت تغییرات سبک زندگی بر کنترل بیماری قلبی تاکید داشت.

در کنار فعالیت های آکادمیک، من یک دوره کارآموزی را در بخش قلب و عروق بیمارستان نیز ….. گذراندم. این دوره به من امکان داد تا درک نظری خود از کیس های مختلف پزشکی را تبدیل به کاربرد عملی کنم و در نتیجه شیفتگی من به قلب و عروق را تشدید کرد.

آرزوی من فعایت بیشت در زمینه قلب و عروق و مشارکت در تحقیقاتی است که می تواند رویکردهای درمانی جدیدی برای بیماری های قلبی فراهم کند. من فکر می کنم که کار کردن زیر نظر شما می‌تواند تجربه تحقیقاتی ارزشمندی برای من باشد.

من در این نامه علاقه شدید خود را برای حضور در تیم تحقیقاتی شما بیان می کنم و کاملاً معتقدم که مدارک تحصیلی و اشتیاق من برای تحقیق به من امکان می دهد تأثیر مثبتی روی پروژه های فعلی شما بگذارم.

من از توجه شما به این درخواست سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر همکاری احتمالی با شما هستم.

ارادتمند شما، …..

چطور باید نامه تاثیرگذار برای اپلای کردن برای اساتید بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top

همراه گرامی

جهت ارتباط با ضامن سلامتی تا اطلاع ثانویه با شماره زیر تماس حاصل نماید