چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

یافتن نویسندگان همکار خارجی: چطور با استفاده از نویسندگان همکار نتیجه نهایی مقالات خود را بهبود دهیم

یافتن نویسندگان همکار خارجی: چطور با استفاده از نویسندگان همکار نتیجه نهایی مقالات خود را بهبود دهیم

انتشار مقالات آکادمیک فرآیندی چالش برانگیز، سخت و پربار است که مستلزم صرف زمان، تلاش و تخصص فراوان است. با این حال، گاهی اوقات پیدا کردن همکاران مناسب در مؤسسه یا حوزه کاری شما (به ویژه اگر روی یک موضوع جدید یا بین رشته ای کار می کنید) دشوار است. به همین دلیل است که همکاری با نویسندگان خارجی (نویسندگانی که فقط در بخش نوشتن مقاله همکاری دارند) می تواند راهی عالی برای بهبود نتیجه نهایی مقالات شما، ارتقای شبکه سازی و آشنایی با سایر محققان در زمینه کاری شما باشد. به همین دلیل، در این مقاله توضیح خواهیم داد که چطور و به چه روش هایی می‌توانید یک نویسنده خارجی پیدا کرده و همچنین یکسری نکات و ترفندهایی که در این زمینه باید در نظر بگیرید را نیز به شما آموزش خواهد داد.

چگونه نویسندگان همکار خارجی مناسب برای مقاله خود پیدا کنید

چگونه نویسندگان همکار خارجی مناسب برای مقاله خود پیدا کنید

یافتن نویسندگان خارجی مناسب برای مقاله می تواند رویکردی چالش برانگیز و وقت گیر باشد اما در عین حال فواید زیادی نیز خواهد داشت. نویسندگان همکار خارجی می‌توانند دیدگاه‌ها، تخصص و منابع جدیدی را به پروژه تحقیقاتی شما وارد کرده و همچنین مشاهده پذیری و تأثیر مقاله شما را افزایش دهند. در اینجا چند روش در مورد چگونگی پیدا کردن و نزدیک شدن به نویسندگان همکار بالقوه خارجی آورده شده است:

از پیشکسوت ها یا سوپروایزرهای خود بخواهید که به عنوان نویسنده همکار خارجی با شما همکاری کنند

مربیان یا سوپروایزرهای شما می توانند در زمینه تحقیقاتی شما راهنمایی کرده و به شما بازخورد داده و از شما پشتیبانی کنند. آنها همچنین می توانند شما را به همکارانی متصل یا معرفی کنند که علاقه مند به همکاری با شما به عنوان نویسنده همکار باشند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا تناسب و اعتبار نویسندگان خارجی بالقوه را بهتر ارزیابی کنید.

ایمیلی حاوی یک یا دو ایده برای محققان و افراد آکادمیکی که در کنفرانس ها ملاقات کرده اید ارسال کنید.

کنفرانس ها مکان بسیار خوبی برای ملاقات و برقراری ارتباط با سایر دانشمندان از موسسات، زمینه های علمی و کشورهای مختلف هستند که علایق تحقیقاتی مشابهی با شما دارند. شما می توانید پس از پایان کنفرانس با ارسال یک ایمیل با معرفی مختصر، خلاصه ای از ایده تحقیق خود برای آنها ارسال کرده و به آنها پیشنهاد دهید که به عنوان نویسنده همکار با شما همکاری کنند. علاوه بر این، می توانید برای نشان دادن میزان پیشرفت کار و تعهد خود به این پروژه، پیش نویس طرح کلی یا چکیده مقاله خود را پیوست ایمیل کنید.

چگونه نویسندگان همکار خارجی مناسب برای مقاله خود پیدا کنید

از طریق وبسایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مانند ORCID، LinkedIn،  Twitter و ResearchGate با نویسندگان همکار بالقوه ارتباط برقرار کنید.

وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به نویسندگان کمک کنند تا محققانی را که موضوعات، روش‌ها یا اهداف پژوهشی مشابه یا مکملی با آنها دارند را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. با استفاده از چنین پلتفرم‌هایی می‌توانید کار خود را به نمایش گذاشته، آپدیت های آن‌ها را دنبال نموده، به گروه‌ها یا بحث‌های آن‌ها پیوسته و برای آن‌ها پیام یا دعوت نامه ارسال کنید. مزیت دیگر این پلتفرم ها این است که می توانید از آنها برای بررسی پروفایل ها، مقالات و کارهای علمی، سایتیشن ها و وابستگی سازمانی آنها استفاده کنید. از جمله این پلتفرم ها می توان بهORCID ،LinkedIn ،Twitter و ResearchGate اشاره کرد.

از موتورهای جستجو و دیتابیس ها برای یافتن فعال ترین و پراستنادترین نویسندگان در رشته خود استفاده کنید.

یکی از راه‌های یافتن و تماس با نویسندگان مرتبط در زمینه علمی خود، استفاده از موتورهای جستجو و پایگاه‌های اطلاعاتی مانند google scholar، Scopus یا Web of Science است. این موتورهای جستجو و پایگاه های داده می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی، موضوعات یا مجلات مرتبط با تحقیقات خود را جستجو نموده و نتایج را بر اساس نام نویسنده، وابستگی، تعداد استنادات یا تاریخ انتشار فیلتر کنید. این ابزارها همچنین می توانند برای دریافت اطلاعات تماس، وب سایت افراد یا اکانت رسانه های اجتماعی محققان مفید باشند.

برای شما به‌عنوان فردی که در ابتدای راه محقق شدن است، ایجاد همکاری مشترک با محققان بسیار معتبر و تأثیرگذار سودمند است زیرا آنها می‌توانند کیفیت، تأثیر و مشاهده پذیری مقاله شما را افزایش دهند. استفاده از نام چنین دانشمندانی به عنوان نویسنده همکار می‌تواند شهرت، اعتبار و فرصت‌های شغلی شما را افزایش دهد. با این حال، باید توجه داشته باشید که همکاری با چنین محققانی می تواند به نوعی چالش برانگیز باشد زیرا ممکن است استانداردها، انتظارات و خواسته های بالایی داشته و در مقابل زمان کمی داشته و در دسترس بودن یا پاسخگویی آنها نیز محدود باشد.

مستقیماً با نویسندگان همکار بالقوه تماس بگیرید.

پس از بررسی راه های احتمالی که می توانید به کمک آن نویسندگان همکار بالقوه را پیدا کنید، زمان آن رسیده که با آنها تماس بگیرید. شما می توانید مستقیماً از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی با آنها تماس برقرار کرده، و در ادامه خود و پروژه تحقیقاتی خود را معرفی کنید. در ایمیل یا پیام خود، باید توضیح دهید که چرا به همکاری با آنها علاقه دارید و تصور می کنید آنها چه ارزشی را می توانند به مقاله شما اضافه کنند. بسیار مهم است که مؤدب، محترمانه و مختصر در پیام خود صحبت کرده و در صورت امکان رزومه یا پیش نویس مقاله خود را نیز ضمیمه پیام خود کنید.

چگونه نویسندگان همکار خارجی مناسب برای مقاله خود پیدا کنید

نکاتی که باید در نظر گرفت

هنگامی که فرآیند یافتن نویسندگان همکار خارجی را شروع می کنید، باید یکسری نکات را نیز در نظر بگیرید. برخی از مهمترین نکات به شرح زیر هستند:

شکاف و کاستی های موجود در کار خود را پیدا کنید

به این فکر کنید که چه جنبه‌ها یا بخش هایی از تحقیقات شما نیاز به استفاده از نویسندگان همکار خارجی را دارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید با فردی کار کنید که مهارت متدولوژی خوب یا پیشینه انضباطی متفاوت داشته و یا به منبع داده یا جمعیت خاصی دسترسی دارد.

انتظارات خود را به صورت روشن بیان کنید

شما باید انتظارات خود را به صورت واضحی بیان کرده و بگویید که از هر نویسنده چه انتظاراتی داشته و چگونه قرار است با هم روی مقاله کار کنید. شما باید در مورد ترتیب نویسندگان، تقسیم وظایف، جدول زمانی، کانال های ارتباطی و مکانیسم های حل تعارض توافق کنید. می توانید از ابزارهای مختلف مانند google docs یا Dropbox برای به اشتراک گذاری و ویرایش آنلاین مقاله خود استفاده کنید. علاوه بر این، ابزارهایی مانند Skype یا Zoom برای برقراری ارتباط منظم با نویسندگان همکار نیز بسیار مفید خواهد بود.

ارزیابی کیفیت و تناسب نویسندگان همکار بالقوه

با مطالعه مقالات قبلی نویسندگان مشترک بالقوه، مشاهده میزان استنادات آنها، و مشاهده وابستگی سازمانی و منابع مالی این افراد، می توانید کیفیت و مناسب بودن آنها را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید از Web of Science برای جستجوی نویسندگان برتر و نویسندگان مقالات پراستناد رشته خود استفاده کنید.

قدردانی از نویسندگان

کمک های نویسندگان همکار خود را ارج نهاده، از آنها قدردانی کرده و به آنها برای کارشان اعتبار بدهید. همچنین می‌توانید در بخش قدردانی مقاله‌تان از آن‌ها تشکر نموده و وابستگی‌ سازمانی یا منابع مالی که برای آن کار صرف کرده اند را ذکر کنید.

چگونه نویسندگان همکار خارجی مناسب برای مقاله خود پیدا کنید

نتیجه گیری

یافتن نویسندگان همکار خارجی همیشه آسان نیست، اما می‌تواند به شما کمک کند تا کیفیت، کمیت و تأثیرپذیری مقاله شما افزایش یافته و نتیجه بهتری بگیرید. نویسندگان خارجی می توانند شما را با فرصت ها و چالش های جدیدی مواجه کرده و به شما کمک کنند تا به عنوان یک محقق و نویسنده رشد کنید. برای نوشتن یک مقاله به صورت مشترک، باید محققانی را پیدا کنید که علایق و اهداف تحقیقاتی مشابه داشته، سبک های کاری آنها به شما نزدیک بوده، شخصیت سازگارپذیری داشته و مایل به همکاری باشند. برای داشتن یک تجربه خوب، باید نکات و ترفندهایی را نیز در این مسیر لحاظ کنید، برای مثال به طور واضح و مداوم با نویسندگان همکار یالقوه ارتباط برقرار نموده، نقش ها و انتظارات آنها را تعیین کرده، از کمک ها قدردانی نموده و به طور سازنده تعارض های احتمالی را برطرف کنید.

یافتن نویسندگان همکار خارجی: چطور با استفاده از نویسندگان همکار نتیجه نهایی مقالات خود را بهبود دهیم
Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....