چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

ضامن سلامتی

خدمات نشر علمی مجلات علوم پزشکی

ضریب تاثیر ژورنال ها یا همان impact factor

ضریب تاثیر ژورنال‎ها یا همان impact factor

ضریب تاثیر یک ژورنال علمی، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن) مقالات آن ژورنال در سایر ژورنال‎ها و مراجع علمی است. ولذا این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال‎ها می‎باشد. (ژورنالی با ضریب تاثیر بالاتر اهمیت بیشتری نسبت به ژورنالی با ضریب تاثیر پایین‎تر دارد). ضریب تاثیر توسط بنیانگذار موسسه آی اس آی تعریف و تدوین شد. هرچند که در سال ۱۹۹۲ با خریداری این موسسه توسط شرکت دیگری به نام تامسون آی اس آی شناخته می‎شود. 
 
 
تعیین ضریب اثر
ضریب اثر به این معنی است که یک مجله چه میزان در دنیای علم نفوذ دارد و در واقع نشانگر اعتبار یک مجله است. ضریب اثر به این صورت محاسبه می‌شود که ابتدا تعداد استنادهایی که در سال جاری به مقالات دو سال قبل آن مجله شده‎است محاسبه می‌گردد. سپس تعداد مقالات چاپ شده آن مجله در دو سال استخراج شده و عدد اول تقسیم بر عدد دوم می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید ضریب اثر مجله الف را در سال ۱۳۹۳ به دست آورید باید تعداد استنادهای سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۱ را استخراج کنید (برای مثال ۳۰) و آن را تقسیم بر تعداد مقالات چاپ شده در این دو سال (برای مثال ۱۰) کنید که ضریب اثر ۳ به دست می‌آید.
 
 
 
ضریب تاثیر ژورنال ها یا همان impact factor

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top

همراه گرامی

جهت ارتباط با ضامن سلامتی تا اطلاع ثانویه با شماره زیر تماس حاصل نماید