چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

انتخاب حامی مالی مناسب برای تحقیق

مطالعات تحقیقاتی اغلب با بودجه آژانس های سرمایه گذاری (حامی مالی) انجام می شود. میزان سرمایه گذاری و منابع تخصیص داده شده به تحقیق مستقیما بر توسعه، کیفیت و خدمات مربوط به به آن تاثیر می گذارد. اگرچه بودجه برای انجام تحقیق با خیالی آسوده اهمیت دارد اما به همان اندازه برنامه ریزی برای انتخاب سرمایه گذار مناسب نیز مهم است. انتخاب سرمایه گذار (حامی مالی) مناسب صرفا به جمع آوری کمک های مالی محدود نشده بلکه مزایای تکمیلی هم دارد و می تواند بر ارزش یک مطالعه تحقیقاتی بیفزاید.

انتخاب حامی مالی مناسب برای تحقیق
انتخاب حامی مالی مناسب برای تحقیق

جلب سرمایه گذار آن قدرها هم که به نظر می رسد کار ساده ای نیست. شناسایی انواع مختلف کمک های مالی و درک تناسب آنها با حوزه تحقیق شما اولین گام در یافتن یک سرمایه گذار مناسب است.

  1. منبع سرمایه گذاری
  2. انواع کمک هزینه (کمک هزینه مبتنی بر موقعیت)

بسته به منابع، کمک هزینه ها را می توان به صورت های زیر طبقه بندی کرد:

دولت

آژانس های دولتی به افراد و تیم های محققان برای کار کردن بر روی پروژه های خاص تحقیقاتی حمایت های مالی ارائه می دهد. در آمریکا آژانس هایی نظیر بنیاد ملی علوم (NSF) برای پروژه های مربوط به علوم، مهندسی و آموزش بودجه ارائه می دهد. موسسات ملی سلامت بر روی پروژه های مربوط به علوم و مهندسی سرمایه گذاری می کند. به طریق مشابه، دپارتمان انرژی و آژانس ملی هوا فضا به ترتیب بر روی تحقیقات مربوط به انرژی و هوا فضا سرمایه گذاری می کنند و حامی مالی آن ها هستند.

خصوصی

شرکت های خصوصی به حوزه های تحقیقاتی کمک هزینه می دهند که بتوانند حضور آنها در بازار را مورد هدف قرار دهند. آنها منابع مالی و همچنین مواد را برای حمایت از ذی نفع هایشان پیشنهاد می دهند. شرکت های خصوصی همانند هوندا برای تحقیق در زمینه سلول های سوختی، روباتیک و غیره سرمایه گذاری می کنند. بر عکس، سازمان های خصوصی مهم حمایت های مورد هدف خود را در اختیار محققانی قرار می دهند که در زمینه ای که برایشان منفعتی دارد کار می کنند.

بنیاد ها

بنیادهای خصوصی نیز به تحقیقات نوید بخش کمک های مالی ارائه می دهند. موسسه پزشکی Howard Hughes (HHMI)، Research Corporation (RC)، بنیاد Bill & Melinda Gates و بنیاد Camille and Henry Dreyfus چند نمونه معدود از بنیادهای خصوصی سرمایه گذاری هستند.

سازمان های حرفه ای

سازمان های حرفه ای تقریبا تمام جنبه های پروژه های تحت حمایت را تقبل می کنند تا از نهادهایی که در تحقیق مشارکت دارند حمایت نمایند. Sigma Xi، انجمن زنان دانشگاهی آمریکا (AAUW)، و جامعه مرکز سرطان آمریکا برخی از نهادهایی هستند که حمایت های مالی ارائه می دهند.

به علاوه، بسته به نوع اهرم اعطا شده توسط سرمایه گذار، کمک هزینه ها را می توان به صورت زیر نیز تقسیم بندی کرد:

بورسیه کاری (Fellowships) و تحصیلی (Scholarship)

عموما بورسیه ها بر اساس شایستگی افراد ارائه می شود. در حالت ایده آل، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و بورسیه کاری به کارمندان داده می شود. موفقیت های تحصیلی، توانایی ورزشی قهرمانی و یا شرکت در فعالیت های فوق برنامه در زمان اعطای بورسیه های تحصیلی و کاری ارزیابی می شوند.

سرمایه گذاری اولیه (Seed Funding)

بودجه ای است که برای سرمایه گذاری اولیه برای آغاز یک پروژه تخصیص داده می شود. حامی مالی مبلغ کمی پول پیشنهاد می دهد که به محقق یا محققان این امکان را می دهد که قابلیت ایده تحقیق خود را ثابت کرده و سپس به سراغ پروژه در مقیاس کامل بروند. ارزیابان سرمایه گذاری های اولیه را نه تنها به روش کارهای کاملا جدید بلکه به برنامه های از قبل کار شده نیز ارائه می دهند. دانشگاه ها نیز سرمایه گذاری اولیه دارند که می تواند به سرمایه گذاری های بیشتر در آینده منجر شود. طول دوره چنین کمک هزینه هایی عموما کوتاه ( اغلب 6 تا 12 ماهه) می باشد.

سرمایه گذاری پروژه (Project Funding)

اغلب به یک تیم از محققان مجرب برای کار کردن بر روی یک پروژه خاص ایده پردازی شده توسط یک تیم برای یک دوره زمانی خاص ارائه می شود. طول مدت چنین کمک هزینه هایی عموما سه تا پنج ساله برای یک گروه از 4 تا 5 محقق است.

سرمایه گذاری مرکز (Centre Funding)

این سرمایه ها عموما بسیار بیشتر از سرمایه گذاری پروژه هستند. می تواند برنامه ها و پروژه های وسیع تری را در بر بگیرد. به علاوه، مزایای بلند مدت برنامه با در نظر داشتن رهبری تیم و همکارانش در آن زمینه کاری ارزیابی می شود. طول زمان این سرمایه گذاری 3 تا 6 ساله است. برخی نیز ممکن است بسته به نوع پروژه این زمان را افزایش دهند.

جوایز

جوایز به پروژه هایی داده می شوند که در گذشته با موفقیت به پایان رسیده اند. برخی از جوایز با حمایت مالی همراه هستند در حالی که برخی دیگر صرفا سبب شناخته شدن پروژه می گردند. این جوایز مختصص به رشته های خاص هستند.

یافتن بودجه

درخواست های کمک هزینه اغلب رد می شوند اما نه به خاطر ضعیف بودن پروپوزال یا تحقیق بلکه به این خاطر که نهاد سرمایه گذاری (حامی مالی) اشتباه انتخاب شده است.

ابزارهای مختلفی برای کمک به محققان در یافتن نهاد درست سرمایه گذاری وجود دارد. در زیر چند ابزار ارائه شده است:

فهرست نیوتن (Newton’s List)

فهرست نیوتن یک منبع رایگان برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری های بین المللی هستند و میزگردی برای جستجو کنندگان کمک هزینه در زمینه های علوم اجتماعی و طبیعی فراهم می آورد.

Grants.gov

Grants.gov یک منبع رایگان دیگر است که همه فرصت های سرمایه گذاری داوطلبانه موجود برای 26 آژانس در دولت ایالات متحده را فهرست کرده است.

دفتر تحقیقات خارج دانشگاهی موسسه ملی سلامت (NIH) 

گفته می شود NIH بزرگترین حامی مالی بر روی تحقیقات زیست پزشکی می باشد و نیازی به پرداخت حق اشتراک ندارد.

بنیاد علوم ملی (NSF)

NFS بر روی بیش از 20 درصد تحقیقات پایه ای حمایت شده توسط دولت فدرال که در کالج ها و دانشگاه های آمریکا انجام می شود سرمایه گذاری کرده است. همچنین منبعی است رایگان که محققان را قادر می سازد برنامه های سرمایه گذاری NFS را دنبال کنند.

SPIN

به عنوان پرکاربرد ترین پایگاه داده فرصت های سرمایه گذاری تلقی می شود. SPIN (شبکه اطلاعاتی برنامه های تحت حمایت) برای دسترسی نیاز به اشتراک نهادی دارد.

COS

جامعه علوم (COS) با بیش از 700 سازمان عضو که از جامع ترین پایگاه های داده برای سرمایه گذاری های موجود است. ثبت نام در این وب سایت رایگان است ولی دسترسی به پایگاه داده نیازمند پرداخت هزینه می باشد.

ResearchResearch

ResearchResearch یک منبع است که باید برای آن حق اشتراک پرداخت شود و گزینه ای بین المللی برای افرادی فراهم می آورد که به دنبال برنامه های سرمایه گذاری تحقیقاتی هستند.

فاکتورهای کلیدی که باید مد نظر قرار داده شوند:

اهداف نهادهای سرمایه گذار (حامی مالی)
  • از وب سایت نهاد سرمایه گذار دیدن کرده و آن را به خوبی مطالعه کنید تا حوزه کارشناسی و کاری آن را دریابید.
  • با خود تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا پروژه شما را با معیارهای نهاد سرمایه گذار تناسب دارد.
  • به خاطر داشته باشید که هسته کار تحقیقاتی شما نباید تمرکز خود را برای تناسب پیدا کردن با معیارهای سرمایه گذار از دست بدهد.

مقدار کمک هزینه و تخصیص آن

اغلب سازمان ها حداکثر میزان مبلغی را که می توانند ارائه دهند مشخص می کنند. مبلغ مورد نیاز برای تحقیق خود را برآورد کنید و بر همین اساس آژانس سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

جنبه هایی که تحت پوشش کمک هزینه قرار می گیرند

همه جنبه هایی را که کمک هزینه تحت پوشش قرار خواهد داد مثل هزینه های سربار نهادی، هزینه سفر، کنفرانس ها، جلسات و غیره را تعیین کنید.

حقوق نشری که به محقق ارائه می شود

مخصوصا در مورد تحقیقاتی که مورد حمایت شرکت ها قرار می گیرند باید مطمئن شد که سرمایه گذار حق وتوی انتشار مالکیت ذهنی محقق را در دست خود نمی گیرد. به علاوه، محققان باید به تنهایی مسئول تبادل مالکیت ذهنی باشند و آزادی برای نشر، مسائل کپی رایت و حقوق استفاده تجاری نیز باید در زمان انتخاب نهاد سرمایه گذاری مناسب مد نظر قرار داده شوند.

سهامداران مربوط به نهاد سرمایه گذاری

سهامداران و تاثیری که تحقیق شما می تواند بر آنها داشته باشد را بشناسید. نیازهای سرمایه داران نهاد سرمایه گذاری را تجزیه و تحلیل کنید. در نهایت، تاثیری که سهامداران بر تحقیق شما دارند را ارزیابی کنید.

فعالیت های پیشبردی

راههایی که تحقیقتان در پلتفرم های مختلف توسط نهاد سرمایه گذاری اشاعه داده می شود را تعیین کنید. محققان باید از چهارچوب نهادهای سرمایه گذاری آگاهی داشته باشند. به علاوه، آنها باید از شیوه های فیزیکی و دیجیتالی برای پیشبرد تحقیق که توسط نهاد سرمایه گذاری اتخاذ می شود آگاهی داشته باشند.

بعد از برآوردن نکات ذکر شده در بالا برای انتخاب نهاد سرمایه گذاری مناسب می توانید بروید به سراغ نوشتن درخواست کمک هزینه. همان طور که وجود بودجه ها به انجام تحقیقات با خاطری آسوده کمک می کند، به همان اندازه نیز مهم است که راه خود را برای انتخاب یک نهاد مالی مناسب راهبردی کنید.

نکات سریع برای ارائه درخواست کمک هزینه متناسب با حامی مالی:

  1. موفقیت پروژه خود را تعریف کنید.
  2. یک مرور کلی در مورد شکست اقتصادی در طول پروژه ارائه دهید.
  3. پرژه خود را به عنوان یک نقل کننده توضیح دهید.
  4. دلیل خود را برای استفاده از این کمک هزینه خاص بیان کنید.
  5. خود را متمایز از دیگر درخواست کننده ها نشان دهید.
انتخاب حامی مالی مناسب برای تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top

نگارش تخصصی متاآنالیز

با کد تخفیف metaz سفارش تو ثبت کن