چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

انواع مقاله مروری

انواع مقاله مروری

مقاله مروری به سه دسته تقسیم می­ شود که از لحاظ نگارش و تعداد کلمات با هم متفاوتند.

مقاله مروری روایتی (Narrative Review)

این نوع مقاله مروری برای موضوعات جامع و مفصل کاربرد دارد و به خلاصه­ مطالعات اولیه و اصیل یک موضوع پرداخته می­ شود. در این مقالات، برخلاف انواع دیگر مقالات مروری، وقتی یک فرضیه واحد وجود ندارد یا با روشهای نظام مند قابل جمع بندی نیست، فرد مرورگر با استفاده از تجریبات خود، مدلها و فرضیه های موجود، نتیجه گیری کلی در زمینه مورد نظر ارائه می کند. نتایج این مقاله بیشتر به صورت کیفی است.

مقاله مروری نظام مند (Systematic Review)

این نوع مقالات مروری روش انجام سخت و دقیقی دارند و روی یک پرسش یا فرضیه یکسان مانند مشکلات بالینی متمرکز بوده و سعی در ارائه پاسخ با استفاده از تجزیه و تحلیل همه شواهد معتبر موجود دارند. لازم به ذکر است که مواردی مانند سیر تاریخی یک مفهوم پزشکی در قالب مقالات مروری سیستماتیک نمیگنجند.

مرور بهترین شواهد (Best Evidence)

این نوع مقالات در واقع حد وسط دو نوع مقاله مروری دیگر هستند. در این نوع از مقالات مروری، داده ها و اطلاعات کافی از یک تحقیق ارائه می شود تا خواننده بتواند مستقلا بر پایه آنها نتیجه گیری نماید.

تعداد کلمات برای مقالات مروری

تعداد کلمات در مقالات مروری روایتی (Narrative Review) عموما بین 8000 تا 40000 کلمه و برای مقالات مروری نظام مند (Systematic Review) کمتر از 10000 کلمه می باشد.

 برای گرفتن مشاوره در خصوص انواع مقالات مروری، نحوه  نگارش و ارسال آنها به مجلات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع مقاله مروری

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....