چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

راهنمای نمایه ‎سازی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

راهنمای نمایه ‎سازی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سامانه اطلاع‎ رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم‎سنجی معتبر اسلامی می ‎باشد. پس از تامسون و اسکوپوس، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‎شود که 57 کشور در آن مشارکت دارند. پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موازی با سیاست ‎های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت‎ های خود را آغاز کرده‎است. ISC در مراحل زیر در حال توسعه است:

– تجزیه و تحلیل مجلات فارسی معتبر در سیستم‎ های مختلف و محصولات ISC از سال 1999.

– ورودی و پردازش مجلات عربی معتبر از کشورهای اسلامی در محصولات مختلف سیستم ISC از سال 2005.

– پردازش و تجزیه و تحلیل مجلات انگلیسی علمی معتبر در ایران و سایر کشورهای اسلامی و ارائه نتایج به جوامع علمی از سال 2005.

– در مرحله نهایی، ISC در حال برنامه ‎ریزی است تا با مطالعه زبان‎ های کشور‎های مختلف نظیر ترکیه، اندونزی، مالزی، فرانسه و همچنین دیگر زبان ‎ها فعالیت خود را گسترش دهد.

 

درخواست نمایه ‎سازی:

کلیه نشریات بین ‎المللی اعم از کشورهای اسلامی یا سایر کشورها که حداقل یک ‎سال از آغاز انتشار آن ‎ها سپری شده‎ باشد می ‎توانند درخواست نمایه ‎سازی خود را به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ارائه نمایند.

نحوه ارزیابي مجلات:

ارزیابی نشریات براساس ضوابط و معیارهای زیر صورت می‎ پذیرد.

– اعتبار علمی

– انتشار منظم

– داوری علمی

– اعتبار علمی ناشر

– تنوع جغرافیایی نویسندگان و هیئت تحریریه

– اطلاعات کامل کتاب‎ شناختی و استنادی

– رعایت خط مشی مجله

– میزان تمرکز موضوعی

– غنا بخشیدن به محتوای ISC

– برخط بودن محتوای مجله

 

لغو اعتبار:

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به صورت متناوب نشریات نمایه ‎سازی شده را براساس معیارهای مندرج در بالا مورد بازبینی قرار می ‎دهد و در صورتی‎که امتیاز کسب شده حاکی از افت کیفیت نشریه باشد، نشریه مزبور از فهرست نشریات معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خارج خواهد شد.

 

 

 

راهنمای نمایه ‎سازی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top