چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

رتبه بندی مجلات خارجی

رتبه بندی مجلات خارجی

برای بررسی اعتبار مجلات خارجی بایستی ابتدا تفاوت های موسسات نمایه کننده مجلات را بدانیم. در حالت کلی، چهار ایندکس کننده معتبر بین المللی، در علوم مختلف وجود دارند که عبارتند از: شرکتتامسون رویترز(Thomson Reuters) ، شرکت الزویر (Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و پابمد (PubMed) که در زمینۀ پزشکی فعال است.

مجلات تامسون رویترز (ISI): شرکت تامسون رویترز یک شرکت بین المللی است که خدمات وسیعی در سراسر جهان فراهم می نماید. این شرکت شامل چند زیرمجموعه است که یکی از این زیرمجموعه ها پایگاه Web of Science می باشد. WoS   یک نمایه استنادی علمی است که جستجوی استنادی جامع را فراهم می نماید. مقالات نمایه شده در این پایگاه، اصطلاحا مقالات ISI نامیده می شوند.WoS  دو گروه مجله دارد که یک گروه دارای ایمپکت فاکتور (IF) است که به مجلات JCR مشهور می باشند. گروه دیگر بدون IF هستند که به آنها مجلات ISI Listed می گویند.

مجلات الزویر (Scopus): اسکوپوس یکی از  نمایه های معتبر بین المللی است که از محصولات شرکت الزویر (Elsevier) می باشد و استفاده از اطلاعات و مقالات آن نیازمند اشتراک و هزینه است. این نمایه اطلاعات حدود 5000 ناشر علمی را در سراسر جهان در خود جمع آوری نموده است.

مجلات پابمد (PubMed): پابمد مهمترین ابزار برای جستجوی دیتابیس مدلاین است که حاوی اطلاعات کتابشناسی در زمینه رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی است. استفاده از این دیتابیس برای جهانیان رایگان است.

مجلات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC): پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام می کوشد مجلات علمی این کشورها را براساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی تجزیه و تحلیل نماید. این پایگاه پس از ISI و اسکوپوس، سومین پایگاه برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورهاست که 57 کشور در آن مشارکت دارند.

رتبه بندی این پایگاه ها به این ترتیب است:

  • مجلاتISI دارای ایمپکت فاکتور و مجلات PubMed
  • مجلات اسکوپوس
  • مجلاتISI بدون ایمپکت فاکتور
  • مجلات ISC

برای مشاوره در خصوص اعتبار مجلات و ارسال مقالات خود به مجلات معتبر بین المللی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رتبه بندی مجلات خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top