چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکاتی برای ارائه تاثیرگذار پوستر علمی خود

در این مقاله به پیش نیازها و نکات مربوط به ارائه پوستر و یا پوستر الکترونیکی پرداخته شده است. به طور معمول، پوسترهای علمی به صورت ترکیبی از اطلاعات و گرافیک در قالب کاغذ چاپ شده ارائه می شود. با گسترش فنآوری دیجیتال، گزینه هایی از قبیل کد QR (پاسخ سریع) و پوسترهای الکترونیکی (e-posters) نیز توسط کنفرانس های علمی درخواست می شود. پوسترهای دیجیتالی شده به دلیل افزایش سرعت و سهولت در استفاده، باعث افزایش انتشار تحقیقات به مخاطبان بیشتری شده اند.

نکاتی برای ارائه تاثیرگذار پوستر علمی خود
نکاتی برای ارائه تاثیرگذار پوستر علمی خود

پوسترهای کاغذی در مقابل پوسترهای الکترونیکی

پوسترهای الکترونیکی شبیه به پوسترهای کاغذی کلاسیک هستند اما در صفحه بزرگ تلویزیون ال سی دی نمایش داده می شوند. از این رو، اینگونه پوسترها برای مشاهده الکترونیکی شرکت کنندگان در همه زمان ها در دسترس هستند. یک دستگاه تلفن همراه با یک دوربین و نرم افزاری برای خواندن کد QR می تواند به راحتی کدهای QR را اسکن کند و به وب سایتی هدایت کند که نسخه ای از پوستر را می توان دانلود کرد.

علاوه بر این، بعضی از کنفرانس ها از ارائه دهنده می خواهند یک نمایش کوتاه (2-3 اسلاید) بر روی پوستر ارائه دهد، لوازم مورد نیاز را بررسی کرده و براساس آن برنامه ریزی کند.

نکاتی درباره محتوای پوستر و ترتیب آن

به طور کلی، محتوای پوستر را به شرح زیر طبقه بندی کنید:

عنوان: باید معنی دار، کوتاه، همراه با بیان مسئله و یافته های مطالعه باشد.

پیش زمینه: پاراگراف کوتاهی در مورد اهمیت موضوع و هرگونه مطالعات قبلی که در موارد مشابه انجام شده است بنویسید.

اهداف: دو الی سه سوال تحقیق لیست کنید.

داده ها و روش ها: شامل منبع داده، طراحي مطالعه، مدت زمان مطالعه نمونه، جمعيت بيمار، روش شناسي، آناليز آماري و متغيرهاي اوليه و ثانويه می باشد.

یافته ها: شامل ارائه نتایج در قالب جدول و یا شکل، هایلایت یافته های کلیدی، لیست کردن یافته های مرتبط متن با هدف اولیه و فرضیه های اصلی، نقاط قوت و محدودیت های مطالعه می باشد.

نتیجه گیری: شامل خلاصه یافته ها، پیامدهای تحقیق و جهت گیری برای تحقیقات آینده می باشد.

نکاتی برای ارائه تاثیرگذار پوستر علمی خود

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top