چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چگونه به کامنت‎های داوران پاسخ دهیم

چگونه به کامنت‎های داوران پاسخ دهیم

مقاله پس از غربالگری اولیه و اولویت‎بندی توسط سردبیر یا هیأت سردبیری، در اختیار چند داور یا کارشناس قرار می‎گیرد تا به دقت آن را ارزیابی نمایند. مقاله پس از داوری در اختیار سردبیر قرار می‎گیرد. اگر پس از دریافت مقاله خود از جانب سردبیر، با کامنت‎های داوران مواجه شدید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. به کامنت‎های داوران با یک ذهنیت مثبت و مفید نگاه کنید. در نظر داشته باشید که هیچ مقاله آی اس آی بدون حداقل یکبار رویژن چاپ نمی‎شود و این امر پروسه‎ای نرمال و طبیعی است و حتی ممکن است از شما درخواست شود که یک سری تست‎های دیگر هم انجام دهید. مطمئنا هدف داوران ارتقا سطح مقاله شماست به هیچ عنوان با دید منفی به این قضیه نگاه نکنید!
2. به خاطر داشته باشید اگر ویراستار به شما پیشنهاد اصلاح مقاله را داد، بدین معنی است که ویراستار و داور واقعا می‎خواهند که مقاله شما چاپ شود. لذا هرگز به داوران به چشم یک منتقد نگاه نکنید بلکه آن‎ها را یک شانس برای ارتقا کیفیت و سطح مقاله خود بدانید.
3. همه تلاش خود را برای پاسخ به تمام درخواست‎های داوران انجام دهید و سعی کنید داورها را متقاعد نمایید.
4. به هیچ وجه کامنت و یا درخواستی را بی‎پاسخ نگذارید. مثلا اگر داور از شما درخواست آزمایشی را دارد که به نظر شما این آزمایش ضروری نیست و شما قصد ندارید آن آزمایش را به مقالات اضافه کنید،باید دلیل عدم ضرورت آزمایش را توضیح دهید و داور را متقاعد نمایید. می‎توانید از رفرنس خاصی برای اثبات ادعای خود استفاده نمایید و به هر ترتیب آن کامنت را به بهترین صورت جواب دهید. 
5. اگر شما با نظر داور مخالف هستید باید با تکیه بر رفرنس‎‎های معتبر و با بیان استدلال‎های منطقی ثابت کنید نه با تکیه بر نظرات شخصی.
6. اگر داور بیان کرده‎است که مقاله شما از لحاظ انگلیسی دارای ایراد است که اصولا کامنتی نرمال برای کسانی است که نیتیو نیستند، برای پاسخ به این کامنت باید مقاله را به یک  ویراستار نیتیو بدهید تا آنرا چک کند.
7. در پایان یادتان باشد که با انجام کامنت‎های داوران نباید صحت مقاله خود را زیر سوال ببرید. اگر شما با نظر داور مخالف هستید و انجام یکی از کامنت‎های داوران مقاله شما را زیر سوال می‎برد لزومی ندارد مقاله را طبق نظر داور اصلاح کنید، زیرا بالاخره این مقاله به اسم شما چاپ خواهد شد و شما باید جوابگوی تعداد زیادی از محققان باشید نه داور!
 
 
 
چگونه به کامنت‎های داوران پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....