چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

کراس رفرنس (Cross Reference) چیست؟

کراس رفرنس (Cross Reference) چیست؟

کراس رفرنس را که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد به نوعی می‎توان اسکلت ارتباطات ارجاعی مقالات دانست و همینطور یکی از آژانس‎های ارائه دهنده کد DOI می‎باشد. این شرکت که هم اکنون به نوعی توسط ناشران پژوهشی اداره می‎شود را برای اولین بار جان وایلی و پسرانش و آکادمیک پرس در همکاری با موسسه بین‎المللی DOI طراحی کردند تا یکی از آژانس‎های موسسه بین‎المللی DOI برای ثبت نام کد DOI برای مقالات و مجلات پژوهشی باشد.

کراس رفرنس محققان را قادر می‎سازد تا به راحتی با یک یا چند کلیک بتوانند از یک مقاله به مقاله دیگری سوئیچ کنند هر چند که آن مقاله در ژورنال و یا حتی مربوط به انتشارات دیگری باشد. در ضمن هزینه‎های مربوطه نیز بر عهده ناشر است و خواننده نیاز به پرداخت ندارد. هزینه‎ها به این شکل است که کراس رفرنس برای هر سرویس خود یک هزینه جداگانه تعریف می‎کند.

این شرکت خدمات دیگری همچون کراس چک و کراس مارک نیز دارد. کراس چک درواقع سرویسی است تهیه شده از طرف iThenticate که کراس رفرنس آن را به ناشران ارائه می‎دهد تا اصل بودن مقالاتی که برای آن‎ها ارسال می‎شود را چک کند و در واقع نوعی پلاژیاریسم چکر می‎باشد. وجود لوگوی کراس چکر به این معناست که یک ناشر هر آن‎چه را که در تشخیص اصل بودن یک نوشته باید انجام می‎داده انجام داده است. iThenticate همچنین جدا از کراس چکر سرویس دیگری برای مولفین و نویسندگان ارائه می‎دهد که می‎توانند نوشته‎های خود را از نظر داشتن پلاژیاریسم چک کنند.

 

 

 

کراس رفرنس (Cross Reference) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top