چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

اصول نگارش مقالات علمی

اصول نگارش مقالات علمی

مقاله علمی چیست؟
مقاله علمی معمولاً در نتیجه پژوهش منطقی، ژرف و متمرکز نظری، عملی یا مختلط، به کوشش یک یا چند نفر در یک موضوع تازه و با رویکردی جدید با جهت دستیابی به نتایجی تازه، تهیه و منتشر می‎گردد. چنین مقاله‎ای در واقع گزارشی است که محقق از یافته‎های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه‎مندان قرار می‎دهد.
یادتان باشد کار تحقیقاتی شما وقتی ارزشمند است که آن را چاپ کنید و در اختیار دیگران قرار دهید.
به یاد داشته باشید همیشه نتیجه یک تحقیق آن‌ چیزی که ما مد نظرمان می‎باشد (بخصوص در رشته‎های تجربی) ممکن است نباشد.
همان‎طور که پژوهشگر پیش از اقدام به پژوهش، نیازمند توجه و بررسی یافته‎های علمی پژوهشگران قبل از خود است تا بتواند یافته‎های علمی خود را گسترش بدهد، دیگران نیز باید بتوانند به یافته‎های پژوهشی او دسترسی پیدا کنند و با استفاده از آن‎ها فعالیت‎های علمی خود را سازمان بدهند و در ترمیم و تکمیل آن تلاش کنند. 
 
 

امتیازهای مهم یک مقاله:

– مختصر و مفید بودن
– به روز بودن و جامع بودن
محقق می‎تواند حاصل چندین ساله پژوهش خود از یک رساله، پایان‎نامه، پژوهش یا حتی یک کتاب را به اختصار در یک مقاله علمی بیان کند تا پژوهشگران دیگر بتوانند با مطالعه مقاله از کلیات، آن مقاله رو بفهمند و درصورت نیاز بیشتر به اصل آن تحقیقات مراجعه کنند.
 
 
 
اصول نگارش مقالات علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....