چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چرا ویرایش مقاله انجام می شود؟

هر نویسنده هر چقدر هم که مهارت داشته باشد، به ویراستار نیاز دارد. نویسندگان به دلایل زیادی باید مقاله خود را برای ارسال به مجله ویرایش کنند. ویراستاران خبره می توانند خطاهای استفاده از کلمات نامناسب، دستور زبان و علائم نگارشی را همراه با بهبود ساختار نگارش و پیوستگی متن پیدا کنند. اما آن ها علاوه بر این ها می توانند موارد دیگری را نیز انجام دهند.

چرا ویرایش مقاله انجام می شود؟
چرا ویرایش مقاله انجام می شود؟

انواع ویرایش

برخی از ویراستاران مقاله نوعی از ویرایش به نام تصحیح مقاله را انجام می دهند. این کار معمولاً فقط بررسی اشتباهات تایپی، غلط های املایی و گرامری و فرمت بندی اشتباه را شامل می شود.

به ویراستاری که خدماتی مانند بازنویسی جملات، پرداختن به شیوه بیان یا نحوه پیوستگی مقاله و استفاده از کلمات ارائه می دهد (در واقع ویرایش زبانی انجام می دهد)، ویراستار زبانی می گویند. این ویراستاران همه کارهای ویرایش را انجام می دهند و توجه بیشتری به مقاله می کنند.

ویراستارانی که همه موارد فوق را انجام می دهند و همچنین پیشنهاد می دهند مقاله شما را بازنویسی کنند تا روایتی واضح ارائه دهند و از ابتدا تا انتها به صورت منطقی جریان یابد، در حال ویرایش محتوایی هستند. آن ها معمولاً ابتدا متن را مرور کرده و به دنبال روش هایی برای بهبود متن و ساختار آن می گردند تا قبل از ویرایش مجدد آن، ابتدا بازنویسی را انجام دهند.

سرانجام، ویراستارهایی مانند ویراستاران ضامن سلامتی هستند که لایه دیگری را از عمق به کار اضافه می کنند. این ویراستاران علاوه بر انجام کلیه موارد فوق، مقاله را از نظر محتوای علمی هم ارزیابی می کنند. آن ها برطبق تخصص خود متن را در سطوح بالا ارزیابی می کنند و در مورد محتوای هر بخش و زمینه های بهبود یا ساده سازی هر بخش، پیشنهادات خود را ارائه می دهند.

چرا مقاله شما ویرایش می شود؟

اگرچه ما در ویرایش مقالاتی که نویسندگان آن ها انگلیسی زبان نیستند تخصص داریم، اما هر محققی که قصد دارد کار خود را به یک ژورنال ارسال کند می تواند از این نوع ویرایش بهره مند شود. در ادامه مواردی که یک ویراستار در روند ویرایش خود انجام می دهد بیان شده است:

– مجله مورد نظر را شناسایی کنید، سبک و الزامات فرمت بندی آن ژورنال را مرور کنید و از مطابقت متن مقاله خود با این قالب (مانند ساختار چکیده، استفاده از اختصارات و شیوه بیان عنوان) اطمینان حاصل کنید.

– مواردی که مقاله دچار حشو شده و بین متن با جدول و شکل تناقض وجود دارد را یادداشت کنید.

– مواردی که جمله به صورت مجهول نوشته شده است را ویرایش کنید و تغییر دهید تا باعث تقویت نوشته شود.

– اطمینان حاصل کنید که متن دارای تعداد کلمات مجاز ذکر شده در مجله باشد. اگر تعداد کلمات مقاله بیشتر از تعداد کلمات مجاز باشد، ویراستاران در حین ویرایش می توانند آن را کاهش دهند یا قسمت هایی را به نویسندگان پیشنهاد دهند تا آن را کاهش دهند.

– علامت های اختصاری که در متن خود استفاده می کنید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آن ها در بار اول که از آن ها استفاده کرده اید تعریف شده اند.

– شماره شکل و جدول خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید این موارد به ترتیب استناد آن ها در متن شماره گذاری شده اند.

– جداول و شکل ها را بر اساس راهنمای مجله در هنگام ارسال مقاله (به عنوان مثال قرار دادن شکل در انتهای متن) قرار دهید.

– اطمینان حاصل کنید که مطالب در جای مناسب در متن قرار دارند. به عنوان مثال: نتایج در بخش نتایج ارائه می شوند و در قسمت بحث آورده نمی شوند.

– در مقاله به قسمت هایی که از توضیحات، اطلاعات یا داده های دیگران استفاده شده است یا آنالیز آن ها دارای اختلاف است توجه کنید.

– برای شفافیت مطالب و روند منطقی اطلاعات، آن ها را ویرایش کنید.

موارد فوق لیست کاملی از آنچه ویراستاران ما انجام می دهند نیست، اما نمونه ای از برخی مراحل را بیان می کند.

مقاله شما به هر زبانی که باشد بهتر است پیش از ارسال مقاله به ژورنال آن را ویرایش کنید. اینکه شخص دیگری با مهارت های لازم در زمینه نگارش و موضوع شما کارتان را بررسی می کند، می تواند برخی از اضطراب های مربوط به ارسال مقاله را برطرف کند. ویراستاران ضامن سلامتی متعهد به کمک به شما در تهیه نسخه ای متناسب با استانداردهای ارسال مجله هدف شما هستند.

چرا ویرایش مقاله انجام می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top