چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

پذیرش مقاله و اشتباهات رایج نویسندگان

روزانه تعداد بسیاری مقاله به مجله ارسال می شود. با این حال، تمامی آن ها منتشر نمی شوند. انتشار مقاله یکی از مهمترین دستاوردهای علمی یک محقق است. اما هر محقق حداقل یک بار در تمام زندگی حرفه ای خود با عدم پذیرش مقاله توسط مجله مواجه شده است. موارد بسیاری وجود دارد که مقاله ارسالی مطابق با استانداردهای مجله نیست. در این مقاله ده مورد از خطاهای رایج نویسندگان که منجر به رد مقالات آن ها می شود را مطرح می کنیم:

پذیرش مقاله و اشتباهات رایج نویسندگان
پذیرش مقاله و اشتباهات رایج نویسندگان

عدم رعایت دستورالعمل مجله

بیشتر موارد، نویسندگان در هنگام تهیه پیش نویس مقاله، دستورالعمل های مجله را بررسی نمی کنند و از این رو مقاله شان با فرمت مورد نظر مجله مطابقت ندارد.

عدم تطابق بین داده ها

در بعضی موارد محتوای مقاله با داده های ارائه شده مغایرت دارند. در برخی موارد، داده ها نیز ممکن است تکرار شوند. در حالی که گاهی اوقات، ارقام ذکر شده در متن با آنچه در جداول یا شکل ها ارائه شده است مطابقت ندارد. تمامی اختلافات مربوط به داده ها منجر به عدم مطابقت مقاله با استانداردهای مجله و در نتیجه عدم پذیرش مقاله می شود.

خطاهای دستوری و علائم و سبک نگارشی

اشتباهات گرامری اغلب توسط نویسندگان نادیده گرفته می شوند. اشتباه در علائم نگارشی و سبک نگارش نیز در مقالات رایج است. بسیاری از مجلات، مقالات را بر اساس همین موارد رد کنند. محققان بایستی از خدمات ویرایش حرفه ای استفاده کنند تا از این موارد جلوگیری کنند.

ارسال چند باره یک مقاله

چاپ تکراری یک مقاله، خلاف قوانین اخلاق در انتشار است، اگرچه بسیاری از نویسندگان از این موضوع آگاهی ندارند. نویسندگان مجاز نیستند که مقاله یکسان، یا حتی بخشی از آن را همزمان به دو مجله ارسال کنند. این امر نو ظهوری و جدید بودن تحقیق را از بین می برد، از این رو مجلات اغلب چنین مقالاتی را پذیرش نمی کنند.

عدم بررسی دقیق از طریق موضوعات مشابه

چنانچه چندین مطالعه مرتبط با موضوع شما وجود داشته باشد حتما باید ذکر کنید و جدید بودن موضوع خود را ذکر و برجسته کنید. عدم انجام این کار ممکن است منجر به تکراری بودن موضوع و در نتیجه رد آن شود.

تضاد منافع با توجه به شرکت کنندگان در تحقیقات بالینی

در صورت تحقیقات بالینی، هویت شرکت کنندگان در تحقیق معمولاً محرمانه است. با این حال، در برخی موارد، گزارش اغلب با عکس یا متنی همراه است که ممکن است هویت شرکت کننده تحقیق را برای خواننده آشکار کند. این کار، عملی غیراخلاقی است و اگر مجله ها تشخیص دهند تمایل به رد چنین مقالاتی را دارند.

عدم مطابقت در منابع

منابع از دست رفته، منابع نادرست و متفاوت از منابع ذکر شده در متن و منابع در قالب نامناسب معمولاً در مقالات مشاهده می شوند. منابع نادرست اعتبار مقاله را تضعیف می کند.

نتیجه گیری طولانی و نادرست

مهم است که قسمت نتایج مقاله باید مختصر و مطابق با متن و داده های بحث شده باشد. در مواردی که غیر از این باشد، مجلات ممکن است درخواست تجدید نظر در مقاله را داشته باشند.

پاورقی های نامشخص

نویسندگان گاهی اوقات قادر به توضیح مواردی نیستند که برای آن ها واضح است. این اطلاعات ممکن است برای خواننده واضح نباشد و باید در پاورقی ذکر شود. عدم انجام این کار ممکن است منجر به عدم پذیرش مقاله شود.

مستندات ناقص

علاوه بر پیش نویس مقاله که باید به خوبی نوشته شده باشد، اسناد مرتبط دیگری نیز وجود دارد که لازم است هنگام ارسال به مجله ارسال شود. این موارد شامل فرم هایی در مورد تألیف، تضاد منافع، تأیید کمیته اخلاقی و غیره است. اما نویسندگان این مرحله را دست و پا گیر می دانند و اغلب فرم ها را نادرست پر می کنند یا ناقص ارسال می کنند. این امر باعث رفت و برگشت غیرضروری بین هیئت تحریریه و نویسندگان می شود، بنابراین روند انتشار را به تأخیر می اندازد، حتی در مواردی منجر به رد مقاله می شود.

امیدوار هستیم لیست ارائه شده مفید باشند. خواندن این موارد به شما کمک می کند تا از انجام این اشتباهات در مقاله خود جلوگیری کنید.

پذیرش مقاله و اشتباهات رایج نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....