چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چکیده گرافیکی مقاله و ارائه نتایج

از چکیده گرافیکی برای خلاصه کردن نتایج یک مقاله در ابعادی کوچک استفاده می شود تا فردی که مقاله را می خواند بدون نیاز به خواندن کل متن، نتایج را با یک نگاه ببیند. بیشتر مقالات، چکیده را حداکثر تا 250 کلمه نگه می دارند (برخی از مجلات به مقدار کمتری نیز نیاز دارند). بسیاری از خوانندگان فقط می خواهند حقایق به وضوح در یک جدول بصری به صورت مختصر ارائه شوند. امروزه چکیده های گرافیکی به عنوان جایگزینی برای متن بسیار محبوب شده اند. چکیده های گرافیکی به خوانندگان کمک می کند تا بدون نیاز به مطالعه مقاله، مقاله را سریع درک کنند و متوجه شوند که آیا این مقاله مورد علاقه شان است و به تحقیق آنها مربوط می شود. با این حال، بعضی معتقدند گرافیک بدون متن برای توضیح، می تواند گیج کننده یا گمراه کننده باشد. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل شود که هر گرافیکی که برای جایگزینی متن استفاده می شود، واضح و کامل باشد.

چکیده گرافیکی مقاله و ارائه نتایج
چکیده گرافیکی مقاله و ارائه نتایج

ارتباط متن مقاله با گرافیک

هنگامی که می خواهید از چکیده گرافیکی استفاده کنید این نکته را به خاطر داشته باشید که فقط متن را در تصویر کپی نکنید. غالباً این نوع چکیده فقط بخشی از اطلاعات مورد بحث را نشان می دهند و نه نمایش تصویری کامل از مقاله. یک چکیده گرافیکی باید به طور خاص برای چکیده مقاله طراحی شود و باید “جزئیات فنی مطالعه” را به وضوح بیان کند. الزویر یکی از بزرگترین ناشران مجلات علمی، دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه ارسال چکیده های گرافیکی به نویسندگان ارائه می دهد. به گفته الزویر، چکیده تصویری “باید به خوانندگان اجازه دهد تا به سرعت پیام اصلی مقاله را درك كنند و هدف آن كمك به خوانندگان است كه سریعتر تشخیص دهند كه كدام مقاله بیشتر به علایق پژوهشی آنها مرتبط است.”

مقاومت نویسنده

بیشتر نویسندگان با مفهوم چکیده گرافیکی آشنا هستند اما ممکن است اطلاعات کافی از مجلات مورد نظر خود در مورد غرض از ساخت آن و چگونگی ساخت آن دریافت نکنند. برای بسیاری از محققان، چکیده های تصویری مستلزم کار بیشتری است. پس از ماه ها یا سال ها تحقیق و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، آنها ممکن است حاضر نباشند زمان بیشتری را صرف ایجاد یک گرافیک برای “خواننده تنبل” کنند.

اگر نویسندگان چکیده های گرافیکی را از منظر دیگری بنگرند، ممکن است آن را فرصتی برای دستیابی به افراد بیشتر بدانند. با انتشار آنلاین، این گرافیک ارائه می شود تا افرادی که به دنبال یک مقاله هستند نمایشی تصویری از موضوع را مشاهده کنند. این چکیده نه تنها می تواند یک ابزار بازاریابی خوب برای محقق باشد بلکه “فرصتی برای جلب توجه مخاطب است به حدی که بخواهد بیشتر بخواند.”

طبق نتایج آخرین بررسی های انجام گرفته مقالات بدون چکیده گرافیکی چندان کم ارزش تر از مقالاتی که دارای چکیده گرافیکی اند، نیستند. مطالعات نشان داد که مقالات بدون چکیده تصویری از نظر دانلود فایل PDF، بازدیدهای چکیده مقاله و کل استنادها عملکرد بهتری نسبت به مقاله های دارای چکیده گرافیکی دارند. با این حال، این مطالعه فقط در یک بازه زمانی خاص و همچنین در خصوص مقالاتی که فقط در یک مجله منتشر شده بود محدود بود و پیشنهاد شده که برای تأیید یافته ها به مطالعات بسیار گسترده تری نیاز است. صرف نظر از این یافته ها، دانشمندان نوآور باید روند جدید را مورد توجه قرار دهند و اتخاذ روش های ابتکاری برای ارائه یافته های تحقیق را در نظر بگیرند.

ملاحظات طراحی

هنگام وارد کردن چکیده گرافیکی در ارائه خود، نکاتی در مورد طراحی وجود دارد که کار شما را بسیار راحت تر می کند. در مطالعه ای که در قسمت پیش ذکر شد، بسیاری از نکات منفی مربوط به اشکال در انتشار تحقیقات در قالب PDF بود و اینکه چگونه گرافیک همیشه در آن قالب ترجمه نمی شود. فناوری جدید می تواند این مسئله را حل کند و برخی نکات اصلی وجود دارد که باید هنگام طراحی گرافیک خود برای چاپ به خاطر بسپارید.

برای طراحی یک چکیده گرافیکی خوب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

– نتیجه / ایده اصلی تحقیق خود را در یک فرم ساده جمع بندی کنید.

– مخاطبان هدف خود را بشناسید.

– از چکیده های گرافیکی دیگر جهت ایده گرفتن کمک بگیرید.

– برای آگاهی از عناصر مهم مقاله خود، با یک طرح اولیه شروع کنید.

– از رهنمودهای ژورنال هدف خود پیروی کنید.

– با استفاده از رنگ و تصاویر آن را جذاب تر بسازید.

– یک پلتفرم مناسب برای ایجاد گرافیک خود انتخاب کنید.

– از عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی استفاده کنید.

– به منظور درک بیشتر، طراحی را واضح و آسان انجام دهید.

– مراقب کیفیت تصویر از نظر وضوح تصویر باشید.

مجله موردنظر شما به احتمال زیاد مجموعه ای از دستورالعمل ها در مورد قالب گرافیک دارد و مجلاتی که به صورت آنلاین منتشر می کنند ممکن است به شما اجازه دهند در تهیه گرافیک خلاقیت بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است چکیده های گرافیکی کار اضافی باشد اما تمام اطلاعات لازم برای ایجاد چیزی را دارید که برای شما به عنوان یک محقق ارزشمند باشد.

چکیده گرافیکی مقاله و ارائه نتایج

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....