چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چگونه مقاله خود را به PubMed ارسال کنیم

(PubMed Central (PMC پایگاهی رایگان است که به میلیون ها مقاله عمدتا در زمینه علوم پزشکی و علوم زیستی از پایگاه داده MEDLINE دسترسی دارد. آرشیو این پایگاه توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده در انستیتو ملی سلامت (NIH) نگهداری می شود و به نویسندگان و ناشران این امکان را می دهد تا اطلاعات را از چندین منبع با استفاده از یک فرمت مشترک و در یک بستر واحد ذخیره کنند.

چگونه مقاله خود را به PubMed ارسال کنیم
چگونه مقاله خود را به PubMed ارسال کنیم

روش های ارسال مقالات

مقالات پذیرفته شده به روش های مختلف برای PMC ارسال می گردند. این مقالات ممکن است توسط ناشران به آرشیو منتقل شوند، اما نسخه های نهایی داوری شده می توانند مستقیماً توسط نویسندگان (از طریق سیستم ارسال مقالات انستیتو ملی سلامت) به PMC ارسال شوند. چهار روش برای اطمینان از مطابقت کلیه مقالات پذیرفته شده با خط مشی انستیتو ملی سلامت وجود دارد:

روش A: در این روش مجلات دارای اشتراک، مقالات نهایی منتشر شده را مستقیماً در PMC و بدون دخالت نویسنده منتشر می کنند.

روش B: برخی ژورنال ها فقط مقالات منتخب را به PMC ارسال می کنند. بنابراین، در این حالت، ممکن است نویسندگان از ناشران درخواست کنند که مقاله آن ها را ارسال کنند.

روش C: نویسندگان (یا نمایندگان آن ها) نسخه های نهایی بررسی شده توسط داوران را از طریق سیستم انستیتو ملی سلامت در پایگاه بارگذاری می کنند.

روش D: نویسندگان مقالات نهایی که توسط ناشر از طریق سیستم انستیتو ملی سلامت ارسال گردیده است را تکمیل می کنند.

كليه مقالات ارسال شده به PMC یک کد شناسایی منحصر به فرد (PMCID) دریافت می کنند كه برای استناد به آن ها پس از پذيرش استفاده می شود.

ارسال مقالات به PMC

مقالات تامین مالی شده توسط انستیتو ملی سلامت باید بلافاصله پس از اینکه توسط مجله پذیرش شدند به PMC ارسال شوند. چنین مقالاتی طی 12 ماه پس از انتشار در دسترس عموم قرار می گیرند. روند ارسال مقاله بسیار آسان و سریع است:

روند ارسال مقاله برای روش های A و B

– ناشر مقاله ای شامل جداول، شکل ها و اطلاعات مربوطه را با فرمت XML به PMC ارسال می کند بهتر است هنگام ارسال مقاله به ژورنال، فرم حق چاپ (کپی رایت) را بررسی کنید تا تأیید نمایید که ناشر مسئولیت ارسال پرونده ها به PMC  را بر عهده دارد. در برخی موارد، نویسندگان باید از ناشر درخواست کنند که این کار را انجام دهد.

– پرونده های ارسال شده توسط اعضا PMC بررسی می شوند.

– نهایتا مقاله به PMC اضافه می شود.

روند ارسال مقاله برای روش های C و D

نویسنده و یا ناشر فایل مقاله را (به صورت Word،PDF  یا فرمت دیگر) به همراه کلیه جداول، شکل ها و اطلاعات مربوطه به سیستم NIHMS (انیستیتو ملی سلامت) ارسال می کند.

– سپس نویسنده اطلاعات مربوط به هزینه ها را ارائه می دهد و در آخر فایل ها را جهت بررسی تأیید می کند.

– انیستیتو ملی سلامت پرونده های ارسالی را به فرمت PMC تبدیل می کند.

– نویسنده باید نسخه تبدیل شده را تأیید کند.

– پس از تکمیل مراحل گفته شده، مقاله به PMC اضافه می شود.

چگونه مقاله خود را به PubMed ارسال کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top