چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکات اصلی برای نوشتن عنوان مقاله خوب

اساسی ترین و مهمترین جنبه مقاله مورد تحقیق، نوشتن عنوان مقاله است. نوشتن عنوان مقاله ممکن است کاری ساده به نظر برسد، اما به دقت بسیار زیادی نیاز دارد. ممکن است برای اکثر مردم جای تعجب داشته باشد که یک نویسنده در نوشتن شرح مفصلی از مقاله پژوهشی خود هیچ مشکلی ندارد و بسیار موفق است، در حالی که در یافتن عنوان مناسب برای مقاله مورد تحقیق خود با مشکل مواجه می شود. با این حال، بیشتر نویسندگان با وجود تسلط بر جزئیات جامع از مقاله، در مورد چگونگی تهیه عنوان پژوهش خود که مختصر و کوتاه باشد و همچنین به عناصر مربوطه آسیب نرساند، سرگردان هستند.

عنوان مقاله
نکات اصلی برای نوشتن عنوان مقاله خوب

همانطور که پیشتر گفته شد، نویسندگان باید بدانند که هنگام نوشتن مقاله بیشتر مردم تحت تاثیر عنوان مقاله قرار می گیرند. این گونه شناخت باعث می شود که خوانندگان، آن را به عنوان تنها عامل موثر در تصمیم گیری خود، در خصوص خواندن یا جستجوی یک مقاله خاص، در نظر بگیرند. تیم حرفه ای نگارش مقاله می تواند به این امر کمک کند، اما نویسنده مقاله بهترین قاضی برای تنظیم عنوان مناسب برای مقاله پژوهشی خود است.

عمدتا خوانندگان از طریق عناوین مقالات و بخش رفرنس مقالات پژوهشی، مقاله پژوهشی را جستجو می کنند. عناوین بیان می کنند که مقاله در مورد چیست. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، پر واضح است که عنوان مقاله شما مهمترین عامل تعیین کننده در تعداد افراد خواننده آن است. درنتیجه با انتخاب عنوانی خوب برای مقاله خود می توانید از دستیابی به چهار هدف اطمینان حاصل کنید. این اهداف عبارتند از:

  1. یک عنوان خوب می تواند محتوای مقاله مورد تحقیق را پیش بینی کند.
  2. باید برای خواننده جالب باشد.
  3. باید منعکس کننده محتوای مقاله باشد.
  4. باید حاوی کلمات کلیدی مهمی باشد تا از طریق جستجوی کلمات کلیدی، پیدا کردن آن مقاله آسان تر باشد.

بنابراین در هنگام نوشتن عنوانی خوب برای مقاله، توجه به این دو نکته ضروری است:

1) عنوان مقاله باید ساده، مختصر و جذاب باشد. وظیفه اصلی عنوان مقاله ارائه خلاصه ای دقیق از محتوای مقاله است. بنابراین بهتر است آن را کوتاه و واضح در نظر بگیرید. به جای عبارات پیچیده ازعبارات ساده تر استفاده کنید و از بیان جزئیات غیرضروری بپرهیزید. علاوه بر این، عناوین خوب برای یک مقاله پژوهشی به طور معمول حدود 10 تا 12 کلمه طول دارد. یک عنوان طولانی ممکن است مبهم به نظر برسد و توجه خوانندگان را از نکات مهم دور کند.

برای مثال از استفاده آن به صورت زیر بپرهیزید:

 Drug XYZ has an effect of muscular contraction for an hour in snails of Achatina fulcia species

بهتر است این گونه بنویسید:

 Drug XYZ induces muscular contraction in Achatina fulcia snails

2) از كلمات توصيفي مناسب استفاده كنيد. يك عنوان مقاله خوب براي تحقيق بايد شامل كلمات كليدي باشد كه در مقاله استفاده شده و ماهيت مطالعه را مشخص می كند. به اصطلاحاتی فکر کنید که افراد برای جستجوی مطالعه شما ممکن است استفاده کنند و آن اصطلاحات را در عنوان خود درج کنید.

برای مثال از استفاده آن به صورت زیر بپرهیزید:

 Effects of drug A on schizophrenia patients: study of a multicenter mixed group

بهتر است این گونه بنویسید:

 Psychosocial effects of drug A on schizophrenia patients: a multicenter randomized controlled trial

نکات اصلی برای نوشتن عنوان مقاله خوب

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....