چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

از چه ابزارهای هوش مصنوعی می توان برای نوشتن مقالات آکادمیک استفاده کرد؟

هوش مصنوعی (AI) در بخش‌های مختلفی تغییر ایجاد کرده است و نوشتن مقالات آکادمیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی جهت نوشتن مقالات آکادمیک، تغییرات اساسی در این زمینه ایجاد کرده و می تواند و دقت و کارایی نوشتن، ویرایش و تصحیح را افزایش دهد.

 

ابزارهای مختلف هوش مصنوعی که می توان برای نوشتن مقالات آکادمیک از آنها استفاده کرد

Writing Assistant یا دستیار نوشتن و پارافرایز هوش مصنوعی

اخیرا دستیارهای نوشتن و همچنین پارافرایز کردن هوش مصنوعی مانند Grammarly، ProWritingAid و Writer در بین نویسندگان مقالات آکادمیک محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. این ابزارها برای تجزیه و تحلیل متن از نظر گرامر، علائم نگارشی و اشتباهات املایی و همچنین مسائل مربوط به وضوح، مختصر بودن، رسمی بودن و … متن از هوش مصنوعی استفاده می کنند. آنها می توانند به صورت درلحظه در رابطه با متن نوشته شده بازخورد داده و برای بهبود متن پیشنهاداتی را ارائه دهند که باعث می شود فرآیند نوشتن کارآمدتر باشد.

 

برخی از ابزارهای مفید هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن و پارافرایز کردن متن

  • Trinka: Trinka یک ابزار نوشتاری عالی مبتنی بر هوش مصنوعی است که اختصاصا برای نوشتن متن آکادمیک و فنی طراحی شده است. آنچه Trinka را متمایز می کند، ظرفیت آن جهت نوشتن متن فراتر از قواعد دستوری و املای اولیه و بیسیک است. این ابزار به نویسندگان در تعیین لحن و سبک مناسب برای نوشتن آکادمیک کمک می کند، متن های طولانی را به صورت دقیق مختصر کرده و لحن نوشتار رسمی به آنها می دهد.
    • Grammarly: Grammarlyیک دستیار نوشتاری نسبتا قدیمی تر است. این ابزار پیشنهادات در لحظه ای برای متن نوشته شده ارائه داده و این پیشنهادات در جهت تقویت لحن و سبک، نحو و املای کلمات است که به نوبه خود سبب تقویت مهارت های نوشتاری آکادمیک شما خواهد شد.
    • QuillBot: QuillBot به دلیل توانایی خود در پارافریز متن مشهور است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند تا متن را به صورت سریعتر و موثرتری بیان کنند.
    • Writefull: Writefull به عنوان یک ابزار ویرایش و تولید محتوا قوی عمل می کند. این ابزار با مقایسه متن شما با پایگاه داده های زبان، در مورد نوشته شما بازخورد ارائه می کند.
    • Wordtune: ابزاری حرفه ای برای پارافریز کردن است. این ابزار از هوش مصنوعی برای درک معنا و مفهوم و اهمیت متن اصلی استفاده می کند. سپس یک نسخه بازنویسی شده تولید کرده که همان اطلاعات را به شیوه‌ای متمایز بیان می‌کند.
    • Paperpal: Paperpal به صورت یک ویراستار برای مقالاتی با زبان آکادمیک عمل کرده و خصوصا به افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیستند کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که مقالات آنها با استانداردهای سختگیرانه نوشتار آکادمیک انگلیسی مطابقت دارد.
    • Ahrefs’ Paraphrasing Tool: این ابزار برای دانشجویان، محققان و افرادی که می خواهند یک متن را بدون تغییر در معنای اصلی آن بازنویسی کنند مفید است. این ابزار با تولید ورژن های متناوب از جملات یا پاراگراف‌ها مانع از سرقت ادبی شده و در نتیجه یکپارچگی را در کل متن حفظ می‌کند.

ابزارهای رفرنس دهی مبتنی بر هوش مصنوعی

ذکر دقیق منابع در مقالات آکادمیک اهمیت زیادی دارد. ابزارهای رفرنس دهی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Zotero و Mendeley می توانند با استفاده از اطلاعات ارائه شده به طور مستقل رفرنس ها را به سبک های مختلف تولید کنند. علاوه بر این ابزارها، دو ابزار زیر نیز جهت رفرنس دهی قابل استفاده هستند:

 Junia.ai: *یک ابزار رفرنس دهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که فرایند تولید رفرنس را از تمامی انواع منبع، شامل ویدئوها، صفحات وب، کتاب ها و مجلات به سادگی انجام می دهد. فناوری پیشرفته آن شامل سبک‌های رفرنس دهی  APA، MLA و شیکاگو است.

: QuillBot’s APA Citation Generator *این ابزار رایگان، سریع، دقیق و کاملاً بدون تبلیغات است. این ابزار با استفاده از سبک رفرنس دهی  APA  6th  و7th ، می‌تواند منابع مختلفی از جمله کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها و مجلات را رفرنس دهی کند.

چک‌کننده‌های سرقت ادبی مبتنی هوش مصنوعی

سرقت ادبی یک موضوع جدی در مقالات آکادمیک است. چک‌کننده‌های سرقت ادبی مبنی بر هوش مصنوعی مانند Turnitin و Copyscape می‌توانند به نویسندگان کمک کنند تا از اصالت کار خود اطمینان حاصل کنند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای مقایسه متن ارسالی با پایگاه داده وسیعی از مقالات دانشگاهی، وب‌سایت‌ها و سایر منابع استفاده می‌کنند تا هرگونه تطابق احتمالی را شناسایی کنند.

برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی سرقت ادبی

 *  Turnitin: این فناوری تشخیص هوش مصنوعی جهت بررسی حفظ صداقت و عدم سرقت ادبی مقالات آکادمیک به طور مداوم در حال تکامل است. این ابزار می‌تواند تشخیص دهد که آیا از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT  برای نوشتن مقاله استفاده شده است یا خیر. این ویژگی تشخیص محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی برای کاربران سرویس های مختلف Turnitin از جمله Turnitin Feedback Studio (TFS), TFS with Originality, Turnitin Originality, Turnitin Similarity, Simcheck, Originality Check, and Originality Check قابل استفاده است.

* Scribbr : این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی رایگان نیز می تواند تشخیص دهد آیا متن شما با استفاده از ChatGPT یا هر ابزار نوشتن هوش مصنوعی دیگری نوشته شده است یا خیر. این ابزار می تواند نوشته های تهیه شده با GPT2، GPT3 و GPT3.5 را با دقت بالایی شناسایی کند.

*: AI Writing Check این یک سرویس رایگان است که توسط Quill.org و CommonLit.org ارائه شده است. AI Writing Check به اساتید کمک می کند تا مشخص کنند که آیا نوشته ارسالی فرد توسط ابزار هوش مصنوعی ChatGPT3 ساخته شده است یا خیر.

 :Originality.ai * این ابزار در سال 2023  به عنوان یکی از برترین ابزارهای تشخیص نوشتن هوش مصنوعی برای اساتید شناخته شد که می تواند به خوبی بین محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی و انسان تمایز قائل شود.

ابزارهای سرچ مبتنی بر هوش مصنوعی

نوشتن مقالات آکادمیک کاملا وابسته به سرچ کردن است. ابزارهای سرچ مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Scholar و Microsoft Academic از هوش مصنوعی برای جستجو مقالات، مقالات، کتاب‌ها و سایر منابع مرتبط با نویسندگان بر اساس عناوین مورد جستجو استفاده می‌کنند. این ابزارها همچنین می توانند مقالات مرتبطی با جستجوی فرد را که نویسنده ممکن است نادیده گرفته باشد پیشنهاد دهند.

در اینجا برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای سرچ کردن آورده شده است:

 Semantic Scholar* یک موتور جستجوی آکادمیک مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند جایگزین منحصر به فردی برای Google Scholar معروف باشد. این ابزار همچنین از قابلیت های Google در جستجوی مقالات تحقیقاتی استفاده می کند. برای کسانی که درگیر تحقیقات علمی هستند، Semantic Scholar می تواند ابزاری عالی و کاربردی باشد.

Consensus*: این ابزار به شما اجازه می دهد تا در مورد روابط بین مفاهیم یا حتی سناریوهای علت و معلولی، مانند تأثیر مهاجرت بر اقتصاد، سرچ کنید. پاسخ هایی که این ابزار ارائه می دهد که بر اساس تحقیقات دانشگاهی، فهرست و خلاصه مقالات برتر در رابطه با موضوع مورد جستجو است.

 Supersymmetry.ai*: یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای تحقیقات دانشگاهی طراحی شده است.

Elicit *: یک ابزار هوش مصنوعی است که برای بررسی متون و تهیه دید کلی از آنها کاربرد داشته و کارایی و دقت آن در زمینه تحقیقات دانشگاهی بالا است.

: HeyGPT* به عنوان اینترفیس ChatGPT  عمل کرده و توانایی کار با فایل های PDF، وب سایت ها و … را دارد. قابلیت های این اینترفیس فراتر از ChatGPT است که باعث می شود برای محققان یک ابزار ارزشمند باشد.

سخن نهایی

به طور خلاصه می توان گفت که هوش مصنوعی با افزایش کارایی، به حداقل رساندن خطاها، تسهیل سرچ کردن و تضمین اصالت، می تواند سطح مقالات آکادمیک را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. با وجود اینکه این ابزارها هرگز نمی توانند جایگزین نویسندگان انسانی شوند، ا

از چه ابزارهای هوش مصنوعی می توان برای نوشتن مقالات آکادمیک استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....