چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

دلایل برگزاری همایش یا کارگاه علمی

محققان معمولا آنقدر روی کار آزمایشگاهی و منتشر کردن آن ها متمرکز می شوند که از جنبه مهم دیگر آن که به دست آوردن یک حرفه موفق (ارتباط حرفه ای) است غافل می شوند! یکی از راه های خارج شدن از آزمایشگاه و ملاقات با همکاران جدید، برگزاری همایش یا کارگاه آموزشی است. همایش ها معمولاً رویدادهای بزرگتری با محوریت ارائه تحقیقات هستند، در حالی که کارگاه های آموزشی رویدادهای عملی کوچکتری هستند که مهارت یا روشی را آموزش می دهند. در این مطلب در مورد برخی از مزایای برگزار کردن چنین رویدادهایی بحث خواهیم کرد.

برگزاری همایش یا کارگاه علمی
دلایل برگزاری همایش یا کارگاه علمی

چه چیزی یک رویداد را موفق می کند؟

عوامل بسیاری در موفقیت یک همایش یا کارگاه وجود دارد. به عنوان یک برگزارکننده، می توانید جزئیات ریز را ثبت کنید و محل برگزاری، پذیرایی یا ترتیب سفر مهمانان، همه را با دقت برنامه ریزی کنید چرا که ممکن است این موارد باعث موفقیت یا شکست همایش شما شود. با این حال مردم عموماً در همایش ها برای ایجاد ارتباط، تبادل ایده و توسعه کارحرفه ای خود شرکت می کنند. به همین دلیل جزئیات و کیفیت کارهای ارائه شده بسیار با اهمیت است.

انتخاب سخنران اصلی یا مدرس کارگاه به نام و مشهور، یکی از بهترین روش ها برای جذب افراد به رویداد شماست. وقتی افراد اسامی اشخاص معروف را می بینند، اشتیاق بیشتری برای حضور در آنها خواهند داشت. داشتن یک سخنران اصلی گمنام می تواند یک کنفرانس موفق را تحت الشعاع خود قرار دهد. همچنین یک همایش یا کارگاه مهیج و موفق دارای کار با کیفیت بالا است که به روش های ابتکاری به اشتراک گذاشته شده است. می توانید یک موضوع خاص را انتخاب کنید. بسیاری از برگزار کنندگان موضوعاتی کلی مانند “روندهای نوظهور در …” را انتخاب می کنند. این امر برای اطمینان از دریافت مقالات به تعداد زیاد است. داشتن مقاله های ارسالی زیاد، شانس انجام تحقیقات خوب را افزایش می دهد.

چرا باید همایش برگزار کنیم؟

ایده سازماندهی یک کنفرانس یا کارگاه کاملاً طاقت فرسا به نظر می رسد. با این حال، قبل از گفتن “نه”، مزایایی را که این کار برای شما به عنوان یک محقق دارد حتما در نظر بگیرید.

– رویدادها روشی عالی برای ایجاد ارتباط است و برگزاری آن شما را در مرکز توجه قرار می دهد. شما با همه سخنرانان در تماس خواهید بود و فرصتی برای تعامل شخصی خواهید داشت. این موضوع می تواند درها را برای ایجاد روابط شخصی باز کند که به شغل شما در آینده کمک می کند.

– برگزاری رویدادها می تواند به شما در پیشرفت مهارت هایتان کمک کند. ارتباطات، کار گروهی و سازماندهی، همه مهارت های ارزنده ای هستند که می توانند بعداً به پیشرفت شما کمک کنند.

– می توانید روند کار را کنترل کنید. البته این موضوع همیشه امکان پذیر نیست زیرا ممکن است سازمان های تأمین مالی خواسته های خود را داشته باشند. اما به عنوان برگزار کننده می توانید بر روی مقالات خاص یا تحقیقات در حال ظهور تمرکز کنید. شما می توانید از اشخاصی که فکر می کنید مورد توجه قرار می گیرند و در بحث در زمینه شما تأثیر بگذارند، استفاده کنید.

– اگر در امر برگزاری همایش فعال هستید، همچنین می توانید در ویرایش مقالات نهایی پذیرفته شده، نقش پررنگی داشته باشید. این می تواند سابقه انتشار مقاله شما را افزایش دهد.

نکات نهایی

جهت تأمین مالی همایش می توان راه های مختلفی را امتحان کرد. می توانید برای حمایت مالی از دولت، شرکت ها یا دانشگاه ها کمک بخواهید. بسیاری از کنفرانس ها برای جبران هزینه های برگزاری، هزینه ای جهت شرکت در آن را در نظر می گیرند. با این حال، مطمئن شوید که این هزینه منطقی و مطابق با سایر کنفرانس های مشابه در این زمینه است. در غیر این صورت، ممکن است با استقبال مواجه نشود.

دلایل برگزاری همایش یا کارگاه علمی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....