چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

نکات کاربردی برای نگارش علمی بهتر

بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دغدغه دشوار بودن نگارش علمی را دارند. با این وجود، این دغدغه را می توان از بین برد. نکات بسیاری وجود دارند که دانشجویان برای داشتن نگارش علمی بهتر می توانند یاد بگیرند. این نکات شامل درک اینکه چگونه فرآیند نگارش می تواند به توسعه مهارت های نوشتاری لازم برای مشاغل دانشگاهی و حرفه ای کمک کند می باشد.

نگارش علمی
نکات کاربردی برای نگارش علمی بهتر

قواعد مهم نگارش

نگارش علمی فرآیندی است که دارای مراحل بسیاری برای شکل دادن یک مقاله تحقیقاتی به صورت منطقی و واضح می باشد. آگاهی از جنبه های فرآیند نگارش، بخشی مهم برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب است.

گسترش ایده اصلی

ایده اصلی همان چیزی است که مقاله بر آن تمرکز دارد و اساس بحث شما را تشکیل می دهد. برای مثال، اگر ایده اصلی شما این است که در مورد سه مزیت تحقیق بر روی سلول های بنیادی بحث کنید، باید بر توسعه و حمایت کردن از این سه مزیت تمرکز داشته باشید.

شما باید هر چه می توانید منابع جمع آوری کنید. همچنین مقالات بیشتری که به شما در جمع آوری ایده کمک می کند را بخوانید. تحقیق و جست و جو  در یافتن موثرترین حمایت از کارتان کمک می کند. هر چه از منابع بیشتری به عنوان حمایت استفاده کنید بحث شما قوی تر خواهد بود.

مخاطب

یکی از جنبه های نگارش علمی که گاها نادیده گرفته می شود مخاطب است. هدف از یک مقاله تحقیقاتی انتقال موثر اطلاعات و دانش به خواننده است. بنابراین، در نظر داشتن مخاطب بر متمرکز ماندن شما بر ارائه موثر و صریح ایده هایتان کمک می کند.

سازمان

مقالات تحقیقاتی باید سازمانی داشته باشند که پیشرفت ایده ها را دنبال کند. بدون این سازمان مشخص، ممکن است در نهایت با یک استدلال نامشخص مواجه شوید. تمرکز بر روی استدلال به توسعه تشکیلات مشخص کمک می کند.

نکات مهم برای نویسندگان غیر انگلیسی زبان

نویسندگانی که انگلیسی زبان دوم آنها است، همانند هر نویسنده دیگری باید از اصول اصلی نگارش پیروی کنند. با این وجود، نویسندگان غیر انگلیسی زبان در زمان نگارش یک مقاله تحقیقاتی با چالش هایی مواجه می شوند.

برنامه داشته باشید

اولا، مطمئن شوید که پروژه تحقیقاتی را درک کرده اید. اگر چیزی مبهم است با استاد خود صحبت کنید. دوما، هر آنچه را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید (تراوش ذهنی) این کار به شما فرصتی برای جمع آوری هر چه بیشتر ایده ها می دهد. سوما، یک فهرست مطالب دقیق داشته باشید. این فهرست به شما در سازماندهی ایده هایتان و کل مقاله کمک می کند.

زیاد بخوانید و بنویسید

با هدف تمرین کنید. یک راه برای رسیدن به اهداف نگارش یک مقاله تراوش ذهنی است. هر چقدر می توانید موضوعات بیشتری بخوانید و یادداشت برداری کنید. همچنین، ایجاد یک برنامه مشخص برای نوشتن نیز مهم است.اختصاص وقتی برای تمرین کردن در داشتن نگارش بهتر علمی به شما کمک می کند.

بخوانید، ویرایش و بازبینی کنید

باید مقاله خود را بارها و بارها بخوانید. از روی مقاله خود به راحتی رد نشوید و در هنگام ویراستاری همه موارد را دقیق بررسی کنید. در زمان بازبینی، خواهید توانست هر خطایی که باعث ضعف بحث تان شده است را اصلاح کنید.

نکاتی که باید در هنگام نوشتن مقالات علمی از آن پرهیز کنید

سرقت علمی

سرقت علمی به عملی گفته می شود که شما از کار محققان دیگر استفاده کنید و سعی کنید طوری جلوه دهید که انگار کار خودتان بوده است. این موضوع اشتباهی جدید در نگارش علمی است. بنابراین هنگامیکه از مقالات دیگران برای نگارش مقاله خود استفاده می کنید، منبع ارائه دهید.

زبان و دستور زبان

زبان و دستور زبان برای دانشجویانی که انگلیسی زبان دوم آنها محسوب می شود، چالش بزرگی است. بهتر است از جمله های قوی خبری در نوشته خود استفاده کنید. ترجیحا از جملات مجهول استفاده نکنید. در عوض از جملات معلوم برای ایجاد جملات قوی استفاده کنید. همچنین باید سعی کنید زیاد از کلمه “من” استفاده نکنید.

اشتباهات املایی، دستوری و علامت گذاری می تواند سبب شود از تاثیر گذاری مبحث کاسته شود. اگر در مورد زبان و دستور زبان مقاله خود تردید دارید می توانید از ویراستان حرفه ای ضامن سلامتی مشاوره بگیرید.

نکات کاربردی برای نگارش علمی بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....